Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö vuokralla-asujat muuttopäätökset nopeasti

Vierailija
03.08.2015 |

Itse olen miettinyt viime vuoden loppupuolelta saakka että voisi hakea uutta vuokra-asuntoa kun vastaavan kämpän vastaavan tasoisella, tai jopa paremmalla alueella, saa halvemmallakin...

En ole edes saanut hakemusta aikaan.

Auton vaihtoakin tulee aina mietittyä kuukausi kaupalla.

Jahkailija mikä jahkailija.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nysvään joka kerta autonvaihdon kanssa kuukausia: katsellen eri vaihtoehtoja, etsien sopivaa yksilöä, muuttaen mieltä ja sitten päädyn äinä lopulta siihen merkkiin ja malliin jota aivan ensimmäisena katsoin.

Asunnonvaihtaminen on yhtä nihkeää. Paitsi yhden kerran jolloin vedin herneen siitä että vapaiden markkinoiden asunnon taloyhtiön kaikkiin asuntoihin oli tulossa kylppäriremontti joka pitäisi kylpyhuoneen pois käytöstä kk:n ajan keskellä kesää. Pistin samana päiväna hakemuksia menemään netissä ja soittelin erikseen yhden vakuutusyhtiön vapaaksi ilmoitetun kämpän perään ja n. viikossa oli tämä uusi ja parempi vuokra-asunto varattu itselle.

Vierailija
2/3 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Helsingissä onnistu noin jos on tippaakaan määrin hinta-laatu-tietoinen. Sitä kohtuuhintaista, kelvollista asuntoa joutuu etsimään ja hakemaan pahimmillaan vuosia ja sitten kun sen saa, se on vaan pakko ottaa. Onko muuttopäätös tehty siis silloin kun asuntoa alkaa etsiä vai silloin kun sitä lopulta tarjotaan?

ps. en edes laske tähän kaupungin asuntoja, niihin on melkein mahdotonta päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun asuin vielä vuokralla, niin tein muuttopäätökset aina nopeasti, parin päivän sisällä. Ne tilanteet nyt oli sellaisia, yksi kämppä oli homeessa, toisesta piti lähteä kun sain työpaikan toiselta paikkaunnalta jne. Sehän just on vuokralla asumisen pointti, että asuntoa voi vaihtaa helposti ja nopeasti.  Olen myös aina laittanut hakemuksen heti jos olen kuullut, että jossakin on edullinen vuokra-asunto, ja ottanut edullisemman asunnon aina vastaan ja irtisanonut samalla vanhan. Vuokralla asuessa olen todennut, että hinta ja laatu ei todellakaan korreloi keskenään. Törkyhintainen asunto voi olla murju, ja säätiön tai seurakunnan kaikessa hiljaisuudessa puoli-ilmaiseksi vuokraama asunto todellinen helmi josta ei haluaisi ikinä muuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan