Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotias on liian nuori päiväkotiin, mutta riittävän vanha nukkumaan omassa huoneessa

Vierailija
06.03.2022 |

Meneekö näin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän nämä ”säännöt” taas tulee. 10kk on jo ihan normaali päiväkodinaloitusikä, joskin monet pyrkii pitämään väh. 1v kotona. Minun esikoinen siirtyi omaan huoneeseen, kun oli 6kk.

Vierailija
2/8 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä Ap puhuu? Mun lastenlapset on olleet päiväkodissa 11-17 kuukauden iästä asti. Omaa huonetta ei ole ollut ennenkuin olivat 6-7.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieroon kasvaneita vanhempia.

Vierailija
4/8 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan riippuu ihan täysin lapsen kehitystasosta, milloin on valmis nukkumaan omassa huoneessa. Meillä alkoi nukkua omassa huoneessa 1v 2kk iässä ihan siksi, että toinen on syntymässä, joten piti vauhdilla opettaa nukkumaan itsekseen, ettei nuorempi sitten valvota samassa huoneessa. Jos ei toista olisi tulossa, niin olisi saanut minun puolestani nukkua vaikka 2-vuotiaaksi samassa huoneessa, kun kuitenkin (enimmäkseen) nukkuu omassa sängyssä.

Päiväkotiin taas 2-vuotias olisi hyvän ikäinen, mutta käytännössä sinne kyllä joutuu lapset jo nuorempana. Tai, no esikoinen saa olla kotona pidempään pikkusisaruksen ansiosta, mutta pienempi joutuu viimeistään 1,5-vuotiaana päikkyyn, koska ei vaan ole varaa olla kotihoidontuella pidempää. Tuohonkin pitää monta tonnia säästää vanhempainpäivärahoista, että voi olla edes puolisen vuotta kotona vanhempainvapaiden loputtua, ja jos saisi kitkutettua puolitoistavuotiaaksi, niin siihen menee jo ne olemassa olevatkin säästöt.

Ja edelleen myös päikkyyn meneminen riippuu vähän lapsen kehitystasosta. Jotkut (sosiaaliset) nuoremmatkin lapset pärjää siellä hyvin, introvertimmat ja muutenkin ujommat lapset voivat vaatia pidemmän ajan ennen kuin tottuvat. Itse en veisi päivähoitoon lasta, joka ei vielä kävele.

Vierailija
5/8 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämäkin jutut ole jo liian moneen otteeseen jankutettu. Googlaamalla löydät varmasti sen noin tuhat aloitusta tuosta aiheesta.

Vierailija
6/8 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-v nukkuu edelleen vieressä ja se on ihanaa. Kaikilla on turvallinen olo. Miksi lapsen pitää nukkua yksin? Tämä on joku ikiaikainen jäänne, joka joutaa romukoppaan.

Vierailija
7/8 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä suomalaisten hinkua saada lapset omiin huoneisiin mahdollisimman aikaisin. Sen ymmärrän, että mikäli se helpottaa kaikkien nukkumista on se tärkeintä, mutta jos se tuottaakin enemmän vaan uniongelmia niin en käsitä.

Vierailija
8/8 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän nämä ”säännöt” taas tulee. 10kk on jo ihan normaali päiväkodinaloitusikä, joskin monet pyrkii pitämään väh. 1v kotona. Minun esikoinen siirtyi omaan huoneeseen, kun oli 6kk.

6kk omassa huoneessa vain rasittaa vanhempia, kun itkun tullessa on lähettävä kauemmas katsomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä