Mistä Venäjä saa aseensa?
Kommentit (12)
Valmistaa ne itse.
Valtio rahoittaa verotuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Valmistaa ne itse.
Valtio rahoittaa verotuloilla.
Tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei Suomikin?
Suomi ei ole itsenäinen toimija vaan sitä ohjataan ulkoa.
Venäjältä. Pyrkivät olemaan omavaraisia mutta eivät kykene tuottamaan kaikkea parasta tekniikkaa itse. Joutunevat ostamaan Kiinasta jatkossa osan tarvittavista osista, laatu on mitä on.
Venäjän valtio saa rahaa verotuloina ja energiaa myymällä. Suurin tulonlähde on öljyn ja maakaasun myynti ulkomaille.
Aseiden valmistuksen suhteen Venäjä on hyvin omavarainen. Käsittääkseni eivät juurikaan osta aseita muualta maailmasta. Valmistavat itse. Siihen on pitkät perinteet Neuvostoliiton ajoista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei Suomikin?
Onhan Suomen armeijan rynnäkkökiväärit ihan Suomessa valmistettuja. Samoin tykkejä on valmistettu kotimaassa. Ajoneuvojen osalta Suomi on tosi omavarainen. Sisu kuorma-autot ja panssaroidut miehistönkuljetusautot on kaikki kotimaisia. Räjähteet ja ammukset on myös valtaosin kotimaisia.
Vierailija kirjoitti:
Venäjältä. Pyrkivät olemaan omavaraisia mutta eivät kykene tuottamaan kaikkea parasta tekniikkaa itse. Joutunevat ostamaan Kiinasta jatkossa osan tarvittavista osista, laatu on mitä on.
Laatu on nimenomaan Venäjän asevoimien suurin ongelma jo ennen talouspakoitteita. Suurin osa Venäjän armeijan kalustosta on neuvostoaikaista ja vain osa siitä on modernisoitu ja uutta kalustoa ei ole paljoa. Lisäksi Venäjällä on jatkuvasti ongelmia mm. hävittäjien moottorien kanssa ja tutkissakin ovat länttä jäljessä ja jos hypätään Kiinaan niin sama ongelma sielläkin. Vaikka Kiinan armeija on paljon modernimpi kuin Venäjän on sielläkin paljon todella vanhaa kalustoa ja heidänkin kykynsä mm valmistaa omia moottoreita hävittäjiin on takkuillut pahasti joten joutuvat ostamaan niitä Venäjältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei Suomikin?
Onhan Suomen armeijan rynnäkkökiväärit ihan Suomessa valmistettuja. Samoin tykkejä on valmistettu kotimaassa. Ajoneuvojen osalta Suomi on tosi omavarainen. Sisu kuorma-autot ja panssaroidut miehistönkuljetusautot on kaikki kotimaisia. Räjähteet ja ammukset on myös valtaosin kotimaisia.
Suomeen tulisi saada enemmän aseteollisuutta.
Arabimaat.