Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ aiheuttaa fyysistä oireilua

Vierailija
03.08.2015 |

Taas tuttu kaava: Vapaa viikonloppu eikä mikään ole vaivannut sitten perjantain. Nyt kun pitäisi mennä nukkumaan jotta jaksaisi herätä aamulla töihin, alkaa pääkipu. Joskus oireita on laidasta laitaan, mutta pääkipu on yleisin ja sitä esiintyy aina viimeistään silloin kun lähden töihin ja kestää kotiinlähtöön asti.

En ole työtävieroksuva, mutta vihaan nykyistä työtäni. Olen introvertti pahimmasta päästä mitä tulee oman ajan ja tilan tarvitsemiseen, kaikinpuolin luova ja idealisti sekä ihminen joka haluaa olla oman itsensä ja oman elämänsä pomo (=yrittäjyys).

Silti olen jotenkin päätynyt vaativaan asiakaspalveluun, jossa tilaa luovuudelle ja omalle ideoinnille ei ole. Kaikki on ylemmältä taholta saneltu kahvitaukoja myöten ja siitä hetkestä kun kirjaudun työkoneelleni, jokaista liikettäni vessatauoista lähtien seurataan sekunnintarkasti. Olen vain yksi rivityöntekijä satojen joukossa ja ainoastaan tilastot ratkaisee.

Lisäksi vihaan sitä miten huono tunnen olevani työssäni. Parinkaan vuoden jälkeen osaan vain murto-osan asioista. Meillä on kyllä olemassa ties minkälaista tukea käytettävissä, muttei se ole sama kuin osaisi asiat näin pitkän talossa olon jälkeen juurta jaksain. Hävettää olla aina oman yksikkönsä huonoin ja nämä tulokset kun käydään viikottain kaikkien kesken läpi.

Kaiken tämän lisäksi koen tälläisen itseni kuluttamisen ja ajan tuhlaamisen melko turhauttavaksi, kun en edes rahallisesti siitä juurikaan hyödy. Tililleni tuleva summa on samaa luokkaa mitä saisin tukien muodossa.

Onneksi sentään työkaverit ovat mukavia muttei sekään paljon lämmitä kun on päivästä 7,5h sidottuna karsinaansa ja tauot harvoin osuvat yksiin.

Ehkä sanomattakin selvää että nykyisessä työllisyystilanteessa duunin vaihto ei ole mikään tuosta vain tapahtuva juttu joten se ei ole se potentiaalisin ratkaisu.

Siispä ei auta kuin jälleen huomenna herätä uuteen viikkoon vain päästäkseen viettämään suurimman osan siitä paikassa joka on täysin oman psyykeen vastainen ja joka aiheuttaa jo fyysistä oireilua.

Hymiö.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/3 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa? Olen itsekin ollut työssä josta en tykännyt ollenkaan, mutta se antoi hyvin motivaatiota hakeutua johonkin parempaan. Menin takaisin koulun penkille ja nyt muutama vuosi myöhemmin teen juuri sitä mistä vain haaveilin muutama vuosi takaperin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös työ aiheuttaa fyysisiä oireita: unettomuutta, aamuisin oksentelua ennen töihin lähtöä, ahdistuskohtauksia...olin loppukeväästä sairauslomalla 3 viikkoa ja sitten onneksi olikin kohta jo kesäloma.Nyt takana pari viikkoa töitä ja esimies lisää kierroksia koko ajan.

Ajattelen irtisanoutumista, vaikka mitään uutta ei olekaan tiedossa. Puhuminen työpaikalla ei auta, enkä voi saikkuakaan loputtomasti hakea. Ahdistaa aivan kamalasti tämä tilanne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi