Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat teidän lempparisitaatteja, mietelauseita, mottoja tms.

Vierailija
05.03.2022 |

Sitaatteja, mietelauseita, mottoja,sananlaskuja tms. Kaikki tänne!

Itse tykkään:

•Three can keep a secret if two of them are dead.(Kolme voi säilyttää salaisuuden jos kaksi on kuolleita)
-Benjamin Franklin

•All that glitter is not gold(kaikki tuo glitteri ei ole kultaa)
-William Shakespeare

•Tietä käyden on tien vanki, vapaa on vain umpihanki
-mummo

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kettu ei jää rautoihin.

Vierailija
82/88 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon tai olen juomatta. Syön tai olen syömättä. Älä sinä huolta minusta kanna.

Kaikki ei ole kahdeksastaneljäänihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi sietää näitä"päivääkään en vaihtaisi pois ja jokainen on oman onnensa seppä ja kaikki riippuu aina asenteesta" ym. skeidaa. Ne on yleensä hyväosaisten viisastelua. Tämä maailma ei ole reilu paikka ja kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia

Joo tai: kaikki kääntyy aina hyväksi.

Nyt taas määrätään mitä mistäkin pitää ajatella, mille itkeä tai nauraa. Jos teet jotain eri tavalla, maskiroviolle joudut vartijaksi.

Vierailija
84/88 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpihankisitaatti on väärinymmärretty. Se ei ole vapaa.

Vierailija
85/88 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nothing so needs reforming as other people's habits. -Mark Twain

Vierailija
86/88 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä ja anna toisten elää.

Vierailija
87/88 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi sietää näitä"päivääkään en vaihtaisi pois ja jokainen on oman onnensa seppä ja kaikki riippuu aina asenteesta" ym. skeidaa. Ne on yleensä hyväosaisten viisastelua. Tämä maailma ei ole reilu paikka ja kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia

Aivan totta, että jotkut saa paljon paremmat lähtökohdat elämään ja toiset taas todella huonot.

Mutta noiden sitaattien tarkoitus on herättää ihminen pois katkeruudesta ja kateudesta. Vaikka lähtökohtasi ovat huonommat, se ei ainakaan auta, että ryvet itsesäälissä ja kadehdit ja katkeroit, kun jotkut ovat saaneet enemmän.

Tästä päästäänkin lempi sitaattiini:

"Do what you can, with what you have, where you are."

Jos joku osaa suometaa ton paremmin, olen kiitollinen, mutta tässä oma suomennos, joka tuntuu itsestäni hieman tönköltä, mutta kyllä sen ymmärtää:

"Tee mitä voit, niillä korteilla mitä sinulla on, siellä paikassa missä olet."

Eli vaikka olisi fakta, että et tule ikinä saavuttamaan jotain, minkä joku toinen on saanut tuosta noin vain ilman vaivannäköä, niin on olemassa aina jotain, mitä voit tehdä parantaaksesi omaa tilannettasi. Katkeroiminen lamaannuttaa, kun oikeasti pitäisi aktivoitua ja tehdä.

Aina on jotain, jota voisi tehdä. Pahinta on olla näköalaton ja kuvitella, että tällaista tämä nyt on ikuisesti ja että mitään muutosta ei voisi ikinä tapahtua.

Vierailija
88/88 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opi toisten virheistä.

(Kaikkea ei tarvitse itse kokeilla. Kannattaa katsoa paitsi asian taustaa, myös toisaalta lopputulosta, ensitulokset/-seuraukset kun eivät kerro koko totuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi