Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme tää aikuisten värityskirja -villitys on???

Vierailija
02.08.2015 |

Facebookissa on kuvii ku äidit on värittäny kuvii. Paikalliset sanomalehdet on pullollaan artikkeleita värittävistä äideistä. Värityskirjat on loppu kirjakaupoista. Onko tää joku uus muotiharrastus johon kaikki yhtäkkii hurahtavat kun muutkin? En ymmärrä. Itse joskus piirrän kuvia ja sit väritän ne, kun tarvin esim. johonkin kortin tai työni puolesta jotain rekvisiittaa. Se on kivaa, nautin siitä, mutta et aikuiset värittää valmiita kuvia? Miksi?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä osaa piirtää.

Vierailija
2/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lapset aikuistuu liian pian . Aikuiset taas pysyvät lapsina. Kaiketi kyseessä on täydellinen keskittym inen käsillätekemiseen , sitä kautta rentoutumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole värityskirjaa ostanut, enkä pitkään aikaan mitään väritellyt, mutta se on kyllä hauskaa puuhaa! Värittäminen on ihan erilaista kuin piirtäminen, piirtämisessä pitäisi saada aikaan jotain esittävää. Värittämisessä riittää se liike, mielikuvitustaan saa käyttää värien sommitteluun ja siten luoda jotain kaunista.

Vierailija
4/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

#vainäitylijutut

Vierailija
5/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastus ja ajanviettokeino se on samalla tapaa kuin netissäolo, liikunta tai käsityöt. Kokeile, niin tiedät. Itsekin naureskelin sille, kunnes kokeeksi rupedin värittämään kaverin kuvaa ja sehän oli ihan hauskaa. Ja paljon rentottavampaa kuin AV-palstalla roikkuminen.

Vierailija
6/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin aikuinen tytär ja miniä ovat koukussa siihen. Hienosti väritttävät  ,minä en vain vois keskitttyä.

Vierailija
7/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No värittääkö täällä joku joka voisi vastata?

Mietin vaan että onko kyse vain rentoutumisesta, ajasta pois tietoteksniikan ja facebookin parista, ja kun ei osata tehdä käsillä muuta niin ainakin väritys onnistuu, jossa voi tuntea onnistumisen tunteita? Esitellään sitten niitä hienoja "töitä" muille?

Vierailija
8/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti googlettaa kun en ennen ole moisesta kuullut. Ajattelin eka aikuisia värittämässä saman tason kuvia kuin lasten ja nauratti ajatus, mutta noihan on todella monimutkaisia ja tarkkuutta vaativia, ja jos osaa värittää niin tulee todella upeita...

Vierailija
9/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin osaan tehdä käsillä muutakin, ja teenkin, mutta joskus tykkään värittää. Se vaan on kivaa stressaavan elämän keskellä :) minä en kyllä esittele tuotoksiani kellekään.

Vierailija
10/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen hiekkakakkuja vissiin innokkaammin kuin mun lapset.. oon myös huomannu värittäväni niiden värityskuvia ajatuksissani, ihanaa, ja joo, olen katsellut kaupassa niitä aikuisten värityskirjoja.

Vierailija
11/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kun yksi älypää somessa saa "huippuidean" niin muut "trenditietoiset" tulee perässä ja laittaa kaiken someen.

Vierailija
12/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina diggaillut värittämisestä. Teininä värittelin sisaruksieni kirjoja. Sitten mutsi alko ostamaan mulle omat kirjat ja värit.
Eli oon harrastellut jo 30 vuotta. Noi aikuisille suunatut kirjat ovat tervetullut lisä. Yksityiskohtaisempia kuin lasten kirjat. Tulihan sitä mandaloita yms. printtailtua, mutta se etsimisen vaiva ja mustetta säästyy.

Vierailija
13/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin aluksi että se on "aikuisten värikirja" eli sisältää jotain k-18 matskua, jota väritetään.

Mutta siis aiheeseen, eli uskon itse että se on tämän ikuista nuoruutta ja lapsuutta palvova yhteiskunta, joka rakastaa näitä nostalgiapiikkejä ja hakee sitä lapsuuden onnellisuutta, tunnetta ja pitää lapsena koettuja tyytyväisyydentunteita niinä aidoimpina ja puhtaimpina tunteina, vaikka todellisuudessa aikuisena koettu tunne on aivan yhtä aito ja täyttävä.

Musta ehkä jopa vähän surullista että me tarvitaan aikuisille noin ohjattu keino toteuttaa itseään edes vähän luovasti.

Vierailija
14/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä villityksiä tulee ja menee. Yleensä samat tyypit aina hurahtaa näihin..

Vierailija
15/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värittäminen on niin ihanaa aikuisenakin, kokeilkaa!:)

Vierailija
16/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kysyntää originalleille värityskuville? Sellaisille jotka toteutetaan toiveesta?

Entä K- 18 värityskuville?  Terv. Miettii markkinoita.

Vierailija
17/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa yhteistä tekemistä lasten kanssa. Makoillaan mökin lattialla kaikki kolme ja ihanassa hiljasuudessa kynät vaan suhisee. Paljon paremmin oma mielenkiinto säilyy kun nyt on noita haastavampia aikuisten värityskuvia saatavilla. Onki jo jokunen vuosi tullu väriteltyä prinsessoja sun muita. Tosin tytötki halus nyt tollaset zen värityskirjat, kun on kivaa se pikku yksityiskohtien nysvääminen heistäkin (8v ja 5v). Tosin väritän mie nykysin ilman lapisaki iltasin. Ihanan rauhottavaa puuhaa.

Vierailija
18/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin noita värityskirjoja Tokmannilla, ei ole kyse luovuutensa toteuttamisesta vaan jonkinlaisesta 'Mind fullnessista' käsittääkseni, meditaatiota tms.

Vierailija
19/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä piirtelen viiksiä naistenlehtien kuviin, on varmaan vähän sama asia.

Vierailija
20/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väritän. Ostin värityskirjan ja värit itselleni, asetuin pöydän ääreen värittelemään ja hetkessä lapsetkin innostuivat värittelemään omia kirjojaan. Teen paljon käsitöitä, mutta en voi kovin kauaa tehdä tai monena päivänä peräkkäin, koska fyysiset rajoitteet tulevat vastaan. Kaipaan kuitenkin värejä ja tämä värittäminen on oiva apu siinä, että saa luoda jotain värikästä ilman, että varsinaisesti tarvitsee mitään tehdä tai osata piirtää. Tuon aikuisten värityskirjan bongasin kerran kirjakaupan ikkunassa, kun kuljin siitä sunnuntaikävelyllä ohi. Asia jäi mieleeni koko loppupäiväksi ja seuraavana päivänä oli pakko mennä kauppaan tutkimaan asiaa. Siitä sen sitten itselleni ostin. Voisi kai sitä täytellä lastenkin värityskirjoja, mutta ne eivät ole niin haastavia, mitä nämä aikuisille suunnatut ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä