Päästäisitkö teinin Tubeconiin tilanteessani?
15v tyttöni on siis kauan puhunut, että haluaisin Tubeconiin Helsinkiin. Kyseessä on siis ilmeisesti joku tapahtuma jossa tavataan youtubettajia ym.
Asumme Keski-Pohjanmaalla, eli matkaa kertyy aika paljon. Matkat kulkisi junalla, illalla joutuisi lähteä klo 22 takaisin kotiin. Matkaseurana olisi tytön samanikäinen kaveri. Ovat molemmat fiksuja, oma tyttöni ei esim. juo alkoholia ja on sanonut että häntä inhottaa humalaiset ihmiset.
Uskallanko päästää heidät kahdestaan sinne, onko kahden teinitytön turvallista odotella junaa iltakymmeneltä?
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:30"]Uskallat, itse menossa serkkuni kanssa joka on myös 15, itse olen 16 :)
[/quote]
Kuljetteko tekin kauempaa?
- Ap
Joo jos vaikuttaa siltä että on ihan järkevä eikä heti ensimmäisen ongelman kohdatessa ala rääkymään koti-ikävää ja äitiä. Sano että otaa asioista selvää, missä ne voi olla jos alkaa väsyttää, missä käy syömässä, miten pääsee paikasta A paikkaan B, jos myöhästyy junasta jne.
Mikä päivä tää on? Todellakin on turvallista odottaa junaa klo 22 .... :D
Varoita lastasi siitä kaljusta rastapäisestä setä miehestä, toisin 15 vuotias on hänelle jo hieman vanha. Tubettaa jollain hampunpolttaja nimellä, viime vuonna oli jakamassa palkintoja ja sekin meni pieleen, nyt kai on muuten vaan pikkutyttöjä katsomassa.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:33"]Joo jos vaikuttaa siltä että on ihan järkevä eikä heti ensimmäisen ongelman kohdatessa ala rääkymään koti-ikävää ja äitiä. Sano että otaa asioista selvää, missä ne voi olla jos alkaa väsyttää, missä käy syömässä, miten pääsee paikasta A paikkaan B, jos myöhästyy junasta jne.
[/quote]
Tytöt ovat kyllä maalaisjärjellä varustettuja, ainakin oma tyttöni osaa hoitaa syömiset ja osaa katsoa vaikkapa netistä miten liikkua paikasta toiseen. Alan pikkuhiljaa olla suostuvaisempi tuohon, mietin vain kun se tapahtuma on perjantaina, että minkälaista siellä on. :)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:36"]Varoita lastasi siitä kaljusta rastapäisestä setä miehestä, toisin 15 vuotias on hänelle jo hieman vanha. Tubettaa jollain hampunpolttaja nimellä, viime vuonna oli jakamassa palkintoja ja sekin meni pieleen, nyt kai on muuten vaan pikkutyttöjä katsomassa.
[/quote]
Kalju rastapäinen? :DD
Eiköhän tapahtuma saa muitakin nuori liikkeelle :)
Sinne vaan.
Tottakai päästät. Itse aloin 14-vuotiaana liikkua yksin ja kavereiden kanssa vaikka kuinka pitkiä aikoja ja matkoja. Minäkin olin aina sellainen etten käyttänyt yhtään alkoholia, tupakkaa, huumeita ja olin todella hyvä koulussa. Kyllä sellaisen voi päästää. Kunhan on puhelin mukana ja katsoo että on akkua niin voi hätätilanteessa soittaa :) Minulla ei siis ikinä tullut hätäsoitoille tarvetta mutta varmuuden vuoksi siis muistaa sen puhelimen. N21
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:36"]Varoita lastasi siitä kaljusta rastapäisestä setä miehestä, toisin 15 vuotias on hänelle jo hieman vanha. Tubettaa jollain hampunpolttaja nimellä, viime vuonna oli jakamassa palkintoja ja sekin meni pieleen, nyt kai on muuten vaan pikkutyttöjä katsomassa.
[/quote]
Kalju rastapäinen? :DD
[/quote]
Tämä on aivan totta google amppurulaa kuvahaku
Uskallat. Itse menin viime vuonna kaksin silloin 11-vuotiaan tyttöni kanssa ja yllätyin miten hienosti olivat ensimmäisen tällaisen ison tapahtumat järjestäneet. Pasilan asemalta on helppoa ja turvallista kävellä Hartwall Areenalle ja takaisin. Tänä vuonna 12-vuotiaani pyysi seurakseen 16-vuotiaan isosiskonsa ja junalla ovat kaksin tulossa kotiin tapahtuman jälkeen.
Ehdottomasti. Hyvä tilaisuus osoittaa nuorelle luottamusta ja antaa mahdollisuus itsenäistymiselle.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:33"]Joo jos vaikuttaa siltä että on ihan järkevä eikä heti ensimmäisen ongelman kohdatessa ala rääkymään koti-ikävää ja äitiä. Sano että otaa asioista selvää, missä ne voi olla jos alkaa väsyttää, missä käy syömässä, miten pääsee paikasta A paikkaan B, jos myöhästyy junasta jne.
[/quote]
Tytöt ovat kyllä maalaisjärjellä varustettuja, ainakin oma tyttöni osaa hoitaa syömiset ja osaa katsoa vaikkapa netistä miten liikkua paikasta toiseen. Alan pikkuhiljaa olla suostuvaisempi tuohon, mietin vain kun se tapahtuma on perjantaina, että minkälaista siellä on. :)
[/quote]
Tapahtumahan on lauantaina 15.8.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:42"]Tottakai päästät. Itse aloin 14-vuotiaana liikkua yksin ja kavereiden kanssa vaikka kuinka pitkiä aikoja ja matkoja. Minäkin olin aina sellainen etten käyttänyt yhtään alkoholia, tupakkaa, huumeita ja olin todella hyvä koulussa. Kyllä sellaisen voi päästää. Kunhan on puhelin mukana ja katsoo että on akkua niin voi hätätilanteessa soittaa :) Minulla ei siis ikinä tullut hätäsoitoille tarvetta mutta varmuuden vuoksi siis muistaa sen puhelimen. N21
[/quote]
Kiitos kommentista, ehkä uskallan päästää. :)
- Ap
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:33"]Joo jos vaikuttaa siltä että on ihan järkevä eikä heti ensimmäisen ongelman kohdatessa ala rääkymään koti-ikävää ja äitiä. Sano että otaa asioista selvää, missä ne voi olla jos alkaa väsyttää, missä käy syömässä, miten pääsee paikasta A paikkaan B, jos myöhästyy junasta jne.
[/quote]
[/quote]
Tapahtumahan on lauantaina 15.8.
[/quote]
Hupsista, katsoin väärin.
- ap
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:36"]Varoita lastasi siitä kaljusta rastapäisestä setä miehestä, toisin 15 vuotias on hänelle jo hieman vanha. Tubettaa jollain hampunpolttaja nimellä, viime vuonna oli jakamassa palkintoja ja sekin meni pieleen, nyt kai on muuten vaan pikkutyttöjä katsomassa.
[/quote]
Höpönlöpön. Amppurulaa ei katsele mitään pikkutyttöjä, mistä olet tuon tiedon repinyt? Hän on oikeasti fiksu ja mukava kaveri, vaikka poikkeaakin hieman massasta.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:36"]Varoita lastasi siitä kaljusta rastapäisestä setä miehestä, toisin 15 vuotias on hänelle jo hieman vanha. Tubettaa jollain hampunpolttaja nimellä, viime vuonna oli jakamassa palkintoja ja sekin meni pieleen, nyt kai on muuten vaan pikkutyttöjä katsomassa.
[/quote]
Höpönlöpön. Amppurulaa ei katsele mitään pikkutyttöjä, mistä olet tuon tiedon repinyt? Hän on oikeasti fiksu ja mukava kaveri, vaikka poikkeaakin hieman massasta.
[/quote]
Nähnyt noita poseerauskuvia 10-14 vuotiaiten tyttöjen kanssa. Juttua kiertää muutenkin mutta voi luoja kun kuvat ja videot puhuvat enemmän kuin kaikki juorut yhteensä. Katso sen hampunvideoita jos muuta luulet. On viimevuoden palkintojenjako vielä kesken tältä mieheltä, pleikkari vaan katosi.
Tällaista oma nuori 14 vuotias on kertonut.
Päästä vain! :) Minäkin olen tulossa Turusta 13-vuotiaan pikkusiskoni kanssa kahdestaan, itse olen 15-vuotias. Olen varma, että Tubeconiin saapuu useita muitakin nuoria ympäri Suomea yksin tai kaverin kanssa :)
Juu juu, sinne vaan! Ihan varmasti eivät ole yksin odottamassa junaa illalla, Pasila on täynnä teinejä menossa kotiin. Yksin ei tartte likkojen olla.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:36"]Varoita lastasi siitä kaljusta rastapäisestä setä miehestä, toisin 15 vuotias on hänelle jo hieman vanha. Tubettaa jollain hampunpolttaja nimellä, viime vuonna oli jakamassa palkintoja ja sekin meni pieleen, nyt kai on muuten vaan pikkutyttöjä katsomassa.
[/quote]
[/quote]
Nähnyt noita poseerauskuvia 10-14 vuotiaiten tyttöjen kanssa. Juttua kiertää muutenkin mutta voi luoja kun kuvat ja videot puhuvat enemmän kuin kaikki juorut yhteensä. Katso sen hampunvideoita jos muuta luulet. On viimevuoden palkintojenjako vielä kesken tältä mieheltä, pleikkari vaan katosi.
Tällaista oma nuori 14 vuotias on kertonut.
[/quote]
Haha, parasta tässä on se, ettei koko pleikkaria luvattu ikinä :D Amppu on todella fiksu tyyppi!
Kun täytän 60v, lapseni ovat 29 ja 27v
Uskallat, itse menossa serkkuni kanssa joka on myös 15, itse olen 16 :)