Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnesyöminen

Vierailija
18.07.2015 |

Tämä on inhottavaa. Olen selvästi tunnesyöminen.

Lasten kanssa arki on raskasta. Kaksi haastavaa lasta (liian) pienellä ikäerolla. Oma jaksamista verottava krooninen sairaus. Lasten kanssa 80% ajasta tuntuu olevan erotuomarina oloa ja kiukkujen selvittämistä. Olen väsynyt, en jaksa ja tuntuu etten ole tuntenut mitään positiivista tunnetta kuukausiin.

Olen ylittänyt normaalipainon ylärajan, ja pelottaa koska tiedän miten herkästi lihon sinne yli BMI 30. Olen pahimmillaan ollut yli BMI 35.

Päivät menee ihan ok, jos yritän, mutta ne illat. Kun lapset ovat nukkumassa ja minulla on se pieni hetki rauhoittua... Ruokaa. Tarvitsen herkkuja. Tunnen sen selvän yhteyden siinä, miten kroppa sanoo että tunge suuhusi jotain rasvaista tai hiilarista, se tekee olosi paremmaksi. Sillä sekunnilla se lohduttaa, joo, mutta sitten... Ahdistus. Syystä.

Onko teillä kokemusta tai neuvoja?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin askelin muutos onnistuu.
Eli ensin lopetat karkit kokonaan pois, vähennät keksejen jne. syömistä esim. 1Krt.vko kohtuullisesti.
Liikuntaa,liikuntaa se auttaa lopettamaan tai ainakin vähentämään herkuttelua.
Sit oma aika esim. 1h päivässä tekee ihmeitä .
Terveellinen ruokavalio. Välipalloina hedelmät,kasvikset jne. Joku kiva harrastus!

Vierailija
2/6 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Mulla se syöminen ei vain ole pelkästään herkkuja, esimerkiksi mysli ja sokerijugurtti menee ja päälle leipää. Koska olen oppinut ettei keksejä tai karkkia voi pitää kotona. Tai jäätelöä.

Mietin jos illalla kokeilisin mansikoita ja kermavaahtoa. Paljon marjoja, kermavaahtoa mauksi. Jos saisin huijattua itseäni sillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 10:42"]Kiitos. Mulla se syöminen ei vain ole pelkästään herkkuja, esimerkiksi mysli ja sokerijugurtti menee ja päälle leipää. Koska olen oppinut ettei keksejä tai karkkia voi pitää kotona. Tai jäätelöä.

Mietin jos illalla kokeilisin mansikoita ja kermavaahtoa. Paljon marjoja, kermavaahtoa mauksi. Jos saisin huijattua itseäni sillä.
[/quote]
Ja tuo ei ehkä kuulosta pahalta tunnesyömiseltä. Mutta määrät ovat isoja, ja päivän energiatarpeen päälle.
Ap

Vierailija
4/6 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun en koskaan osaa kirjoittaa kaikkea yhteen viestiin; tosi hyviä neuvoja, kakkonen . On vain tuntunut että on niin väsy ettei jaksa mitään ylimääräistä. Mutta jos vain menisi metsään haistelemaan kesän tuoksuja. Siitä olen joskus nauttinut, ehkä siitä tulisi positiivista oloa. Juoksua olen joskus harrastanut, ja olet täysin oikeassa siitä että se vie nälkää. Minulla ei taida olla yhtään mitään omaa enää.

Vierailija
5/6 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 10:42"]

Kiitos. Mulla se syöminen ei vain ole pelkästään herkkuja, esimerkiksi mysli ja sokerijugurtti menee ja päälle leipää. Koska olen oppinut ettei keksejä tai karkkia voi pitää kotona. Tai jäätelöä. Mietin jos illalla kokeilisin mansikoita ja kermavaahtoa. Paljon marjoja, kermavaahtoa mauksi. Jos saisin huijattua itseäni sillä.

[/quote]

Et huijaa itseäsi, jos sokerin vaihdat sokeriin.

Vierailija
6/6 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa, paskaa ja paskaa...
Naisilla on taipimus keksiä mitä ihmeellisimpiä selityksiä ylensyömiselle. Keksitään jopa tieteellisiä teorioita miksi ruho huutaa sipsejä ja kokista. Näin pyritään saamaan jonkinlainen hyväksyntä mässäilylle ja toisaalta sille, että miksi paino ei putoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi