Mitä viedä tuliaiseksi Suomesta kiinalaiselle perheelle?
Antakaas vinkkejä, jotain Suomeen liittyviä asioita/elintarvikkeita.
Tai mitä ylipäätään veisitte ulkomaalaiselle Suomesta?
Kommentit (42)
Salmiakkia, muumiastioita ja suomalaista suklaata meinaan viedä ainakin host perheelle vaihtoon lähtiessäni
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 17:24"]Mustikoita
[/quote]
Missä muodossa niin että säilyvät?
Salmiakki salmiakkIkossu. saunavihta. ..s kaurapuuroa. Puhdetöitä. Pontikkaa. ...
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 17:24"]Mustikoita [/quote] Missä muodossa niin että säilyvät?
[/quote] Niitä ei todellakaan viedä kuivattuna vaan tuoreena.
Jotain kaunista ja käyttökelpoista. Vaikka Vallilan astioita. Mä sain itse kiinalaiselta perheestä lahjaksi teeastiaston, puikkosetin ja sellaisen ison punaisen punotun onnentuoja -koristeen.
Aasialaiset tykkäävät Marimekosta.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 17:25"]
Salmiakkia, muumiastioita ja suomalaista suklaata meinaan viedä ainakin host perheelle vaihtoon lähtiessäni
[/quote]Näitä samoja olin tulossa sanomaan. Ehkä kulunutta, mutta toisaalta ei ehkä juuri se perhe ole saanut muumimukeja ja fatzerin suklaata. Salmiakkia sen takia,että ne saa oksentaa;) Ja miksei muumipyyhkeitäkin. Jotain todella suomalaista kuitenkin.
Fazerin tummaa suklaata. Niitä konvehteja. Niistä ovat tykänneet kaikki kiinalaiset. Olen harmitellut, kun suomalaisia lastenkirjoja, kuten Kunnasta jne. ei taida saada kiinaksi. Ne ovat englanninkielisinäkin olleet lapsiperheisiin hitti.
Salmiakkia en nyt lähtis viemään, Muumeja ei Kiinassa tunne kukaan, Japanissa taas ne ovat kaikkialla. Keskiverto kiinalainen ei kyllä ymmärrä ideaa jostain muumimukista. Veisin mieluummin ihan vaikka Teema-mukeina, esim. punaiset Teema-mukit.
En tiedä tuttavaperhettäsi tietenkään, mutta noin yleensä, valkoinen on Kiinassa no,no - se on kuoleman väri. Esim. valkoinen lahjapaketti ei ole oikein tervetullut noin etiketin mukaan. Toki tämäkin on ehkä jo hieman katoavaa kansanperinnettä.
Mustikat ja erityisesti sienet, olisivat varmasti upea ja mieluinen lahja, mutta kuljetus toki hankalaa ja myös kiellettyä, vaikka kiinijäämisen riski onkin äärettömän pieni. Kuivattuna muuten myös ok ja kiinalaiset käyttävät paljon kuivattuja juttuja.
Vihta on yleensä kiinalaisille kelvannut
Mustikoita