Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2a-2b hiusten hoito

Auttakaa
05.03.2022 |

Moi! Mulla on koko elämän ollut vähän kiharat ja laineikkaat hiukset. En vain ole koskaan osannut hoitaa niitä oikein. Hiusteni ongelma on siis se, että ne suoristuvat heti pesun jälkeisenä yönä. Hiukset eivät näytä kuitenkaan aivan suorilta, mutta todella liiskaisilta ja sekaisilta. Hiukseni myös sähköistyvät todella helposti ja jos harjaan ne niin suoristuvat ja sähköistyvät lähes kokonaan. Myöhemmin kiharoita kuitenkin muodostuu uudelleen, vaikkakin ei kauhean selkeästi. Olen kuullut, että kiharat hiukset ovat usein kuivat, jonka takia niitä ei saisi pestä montaa kertaa viikossa. Minun tapauksessani hiukset rasvoittuvat todella nopeasti ja pesenkin ne 2-3 päivän välein. Olen vain miettinyt miten saisin kiharat pysymään ja näyttämään hyvältä? Aina kun siis suihkussa käyn niin tukasta tulee aivan kiharainen. Ongelmana onkin vain sen kuivuminen, sillä jotenkin ne aina kuivuessaan suoristuvat.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuväli 2-3 päivää kuulostaa ihan hyvältä. Panosta esim Kerastasen hoitoaineeseen, hiusnaamioon ja jätettävään hoitoaineeseen. Niiden lisäksi tarvitaan muotoilutuotteeksi pitoaine, joka lukitsee kiharan muodon. Kuivaa diffuuserilla tai vapaasti. Kun hiukset on kuivat, puristele niistä muotoilutuotteen kovuus pehmeäksi.

Yön jälkeen kiharat on todennäköisesti sekaisin, suihkuta hiuksiin vettä kevyesti suihkepullosta ja virkistä kiharat. Tarvittaessa hieman muotoilutuotetta ja kuivaa diffuuserilla ja puristele taas kiharoiden mahdollinen rapeus pehmeäksi.

Mitä pidempään tätä toteutat, sitä paremmin ja helpommin hiuksesi löytävät oman kiharan muotonsa ja asettuvat yhä helpommin paikoilleen. Välillä voit jopa kammata hiukset läpi ja tulee ihanat laineet ilman pörröisyyttä.

Youtubesta löytyy curly girl opastuksia, niistä voit soveltaa itselle sopivat jutut. Kosteuttavat ja rakennepaikkaavat hoitotuotteet on must, panosta niihin. Vältä rajuja vaalennuksia, luonnonkihara hius on huokoinen ja kärsii voimakkaista vaalennuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme