Miksi päihderiippuvaisille määrätään BENTSOJA eli rauhoittavia?
Miksi päihderiippuvaisille määrätään BENTSOJA terveyskeskuksissa ja sairaaloissa.
Voiko joku selittää?
Ystävä hoitaja väitti, että se on kuulemma hoitovirhe, jos ei anna bentsoriippuvaiselle bentsoja, kun voivat saada kuolettavan epileptisiä kouristuksia. Itse mietin voiko tämä todella pitää paikkaansa
Kommentit (67)
diapam+serenase delikassa toimii. Tai vastaavaa piikillä jos niin pihallapotilas ettei mee lääkkeet alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jestas sentään. Olen syönyt bentsoja 6 vuotta ja samaa ainetta nukahtamislääkkeenä yli 10 vuotta. Ihan julkisella hoidossa. Masennus dg, on ollut kaikenlaisia masennuslääkkeitä kokeilussa, ei mikään auta. Sähköhoitokaan ei auta. Mutta bentsot auttaa. Ja niillä tässä mennään näennäisesti ihan normielämää. Resepti uusitaan tk ssa ja sen 300 kpl voi hakea kerralla, nukahtamislääke iteroitu eli sen saa 30 vrk n välein.
Mitähän mulle tapahtuisi, jos lääkettä ei enää määrättäisi.
Välillä joku uusi lääkäri suosittelee kokeilemaan pienempää päiväannosta, mutta ei sen kummallisemmin ole oltu tosissaan painostamassa vähentämiseen.Käytkö töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noita reseptejä julkiselta määrätä enää kuin lähinnä toivottomiksi tapauksiksi katsotuille. Toki kylmiltään ei voi myöskään lopettaa, monelta kyllä lyödään nykyään hana kiinni ja sanotaan että nyt sinut vieroitetaan (jos ei ole rapanisti.) Reilu peli, sitten kun Pirjo 50v tarvitsisi opamoxia satunnaiseen unettomuuteen niin yksityiselle saa mennä ja maksaa siitä 30kpl purkista 150e.
Niistä toivottomista tapauksista minä puhuinkin.
Tiedätkö mikä on vieroitusaikataulu vuosien käytön jälkeen?
Puoli vuotta , annosta lasketaan vähitellen. Olin Päiväsairaalassa 8-16.00 koko ajan , mukana erilaisia terapiamuotoja. Onnistui hyvin vieroitus eikä ole ikävä takaisin. Mitään rauhoittavia en käytä enkä enää viinaakaan joten terapiat oli mun mielestä tehokkaita.
On se vaan niin, että psyykkisiä sairauksia esiintyy kaikissa yhteiskuntaluokissa ja ammateissa. Monesti bentsot voivat olla välttämättömiä käyttää vuosia. Kun riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä niin riippuvuus voi tulla helposti. Silloin käytetään dg. esim. hoidosta johtuva riippuvuus lääkkeeseen. Se tunnistetaan ja voidaan hyväksyä ottaen huomioon se, että hyötyy enemmän kuin kärsii lääkkeestä. Vakavat psykiatriset ongelmat tarkoittaa useampaa sairautta.Ja ihmiset käyvät töissään ja ottaa vaikka päivän aikana vaikka pari tabua ja silti pystyy hoitamaan työnsä. Kaikkeehan sieltä löytyy alko, lääke, huumeongelmaa. Jotkut pystyvät käytön hallitsemaan, jotku ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noita reseptejä julkiselta määrätä enää kuin lähinnä toivottomiksi tapauksiksi katsotuille. Toki kylmiltään ei voi myöskään lopettaa, monelta kyllä lyödään nykyään hana kiinni ja sanotaan että nyt sinut vieroitetaan (jos ei ole rapanisti.) Reilu peli, sitten kun Pirjo 50v tarvitsisi opamoxia satunnaiseen unettomuuteen niin yksityiselle saa mennä ja maksaa siitä 30kpl purkista 150e.
Niistä toivottomista tapauksista minä puhuinkin.
Tiedätkö mikä on vieroitusaikataulu vuosien käytön jälkeen?
Puoli vuotta , annosta lasketaan vähitellen. Olin Päiväsairaalassa 8-16.00 koko ajan , mukana erilaisia terapiamuotoja. Onnistui hyvin vieroitus eikä ole ikävä takaisin. Mitään rauhoittavia en käytä enkä enää viinaakaan joten terapiat oli mun mielestä tehokkaita.
Jokainen potilas on yksilö ja lääkehoidon tarve potilaskohtainen. Voi olla vaikeeta saada reseptiä. Pidemmäksi aikaa jos tarvitsee niin kärsii jostain psyykkisestä ongelmasta tai sairaudesta. Vaikeampien sairauksien vuoksi pitäisi päästä psykiatrian eriköislääkärille. Joka on psykiatri pulan vuoksi joskus erittäin hidasta.
Itsellä aloitettiin erittäin koviin kipuihin pitkällä viiveellä. Vahvin kipulääke mitä itse reseptillä saa. Kävi sillein, että siihen tuli sit erittäin paha riippuvuus ja annos nousi pikkuhiljaa. Lääkepurku tehtiin päihdepsykiatrian polilla hitaasti annosta laskien. Meni vajaa vuosi siinä. Välillä ei voi valita tuleeko esim. riippuvuutta johonkin lääkkeeseen. Lääke mennyt asiallisesti sairauden hoitoon mutta siihen on tullut riippuvuus. Lisäksi riippuvuksien muodostuminen erittäin yksilöllistä.
Hah! Kävin yksityisellä psykiatrilla 280€ mirtazapin koukun takia. Määräsi lisää jotain SSRI lääkkeitä ja 10 x 5mg diapamia! SSRI:t jätän suosiolla apteekkiin. Ei paha, 28€ 1 5mg pami! Mitä säätämistä!
Diapamit 10mg ollut käytössä tarvittaessa yli 10 vuotta.
Monista maista saa ilman reseptiä näitä. Kiinalaisista kannattaa pysyä erossa.
Alkoholin vieroitusoireet voivat olla hengenvaarallisia.
Diapam rauhoittaa ja ehkäisee kouristuksia.
Asianmukainen lääke siis juoppohulluuteen.