Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajat, mitä mieltä olette Sorellasta?

Vierailija
28.09.2006 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tän palstan opet.

Vierailija
2/14 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain tajua, miten opettaja viitsii mennä tuohon ohjelmaan. En ikinä menis itse, koska olen opettaja. Itsekin kyllä välillä rällään, mutta sellaisissa paikoissa, ettei pitäisi oppilaiden nähdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin ope

Vierailija
4/14 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- aikuistuminen on häiriintynyt jossain vaiheessa ehkä, käyttäytyminen ei ole kovin hallittua. Ehkä näihin asioihin vaikuttaa hänen suhteensa isäänsä, josta puhui. Opettajan roolissa varmasti hyvä, mutta kuten monilla opettajilla, osataan opettaa muille miten kasvaa, mutta oma kasvu on kipupisteenä. Tämä hyppy" BB opettaa Sorellalle itselleen paljon varmasti ja veikkaan, että tuloksena on entistä parempi opettaja tai kokonaan uusille urille suuntautuminen, kuten hän jossain vaiheessa toivoikin tapahtuvan.

Vierailija
5/14 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En vain tajua, miten opettaja viitsii mennä tuohon ohjelmaan. En ikinä menis itse, koska olen opettaja. Itsekin kyllä välillä rällään, mutta sellaisissa paikoissa, ettei pitäisi oppilaiden nähdä.

Minä taas en menisi, koska luonteenpiirteisiini ei kuulu osallistuminen tosi-tv:een. Jos taas kuuluisi, niin ammatilla ei olisi mitään väliä.

Vierailija
6/14 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en varsinkaan KOSKA OLEN OPETTAJA. Jos esimerkiksi olisin tarjoilija, leipomotyöläinen tai call centerin työntekijä, ei se olisi NIIN kamalaa. Koen olevani vastuussa tietyllä tavalla myös vapaa-ajalla, koska työskentelen nuorten kanssa.

Vierailija
7/14 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasyynä on ammattini: opettajan työ on julkista työtä, vaikka se ei mediajulkista olekaan. Jotta voisin keskittyä työhöni hyvin ja säilyttää asemani auktoriteettina, en voi tuoda vapaa-aikaani kaikkien halukkaiden tuijotettavaksi. Vertaan tilannetta siihen, että opettaja kertoisi joka maanantaiaamu luokassa yksityiskohtaisesti viikonloppunsa kuulumiset tai kuvailisi oppilaille, näiden vanhemmille ja työkavereillaan lomansa tapahtumat seikkaperäisesti. Opettaja on tavallinen ihminen, joka viettää tavallista elämää -se on sallittua ja sopivaa- vapaa-aika on kuitenkin yksityiselämää, mitä TV-ohjelma ei voi koskaan olla. Jos revittää yksityiselämänsä kaiken kansan nähtäville, antaa samalla luvan itsensä kritisoimiseen. -aineenope

Vierailija
8/14 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun siellä kerta on kaikenlaista ihmistä, on mulle ihan sama onko siellä ope vai ei. Minäkin juon vapaalla ja vielä ihan palkallisella vapaalla perskännejä ja sammunkin toisinaan. Semmosta se elämä on. En ymmärrä, miten minun yksityiselämäni kuuluu muille.

Vierailija
9/14 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisin jättänyt menemättä ohjelmaan, julkinen sekoilu ei ole etenkään luokanopettajalle ok.

Vierailija
10/14 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis samalla tavalla, kun jonkun oikean julkkiksen (esim. Kimi ja Jenni) on hyväksyttävä se, että oma elämä on tietyssä mielessä julkista, on myös opettajan hyväksyttävä se, että jos vaikka on perjantai-iltana kauheessa kännissä ja oppilaat näkee, niin takuulla siitä puhutaan seuraava viikko koulussa. (Tulipa pitkä virke.) Siis miksi mennä vielä televisioon kännäämään?

Vierailija
11/14 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opettanut lapsille (harjoittelujaksolla koulussa) miten typerää on polttaa ja mitä siitä seuraa jne. Ja eräs oppilas luokalta näki kun parvekkeellani tupakoin. Hän oli hirvittävän tuohtunut ja keskustelin hänen kanssa pitkään siitä, miksi itse poltan vaikka opetan muuta.

Kerroin että kun olin hänen ikäisensä kukaan aikuinen ei kertonut että tupakointi on vaarallista jne. ja miten vaikeaa se on lopettaa kun se kerran aloittaa sen takia koen tärkeänän kertoa sen kaikille nuorille!

Meni onneksi perille (enkä minäkään enää polta) onneksi.

En ole edes opettaja vaan sos. alalla.

Voin vaan kuvitella miten vaikeaa Sorellan on saada enää uskottavuuttaa opettajana jos se on edes mahdollista. Lapset on viisaita!

Vierailija
12/14 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Open tekemiset ja elämä kiinnostaa ihan älyttömästi oppilaita. Jos tunnilla kertoo jotain omasta elämästään, ovat oppilaat tosi kiinnnostuneita. Eli joutuu miettimään tosi tarkaan, mitä kertoo itsestään.

Yksityiselämää opellakin tietysti on, mutta se on eri asia kuin mennä tosi-tv:seen riekkumaan kännissä ja koheltamaan. Tosi-tv nyt vain ei ole yksityistä, kun kaikki voivat sitä seurata :)

Meilläkin vielä lukiossa oli maanantain kohokohta se, että joku oli nähnyt uskonnon open perjantai-iltana paikallisessa.

Vierailija
13/14 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei kukaan syyllistä mikaa tai muita??

Heti jos on opettaja tai pappi niin pitäisi kaiken olla siveää ja siistiä!?

Yhtälailla opettajat bailaa, rakastuu, panee ym.. .;)

Vierailija
14/14 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en myöskään ymmärrä, miksi opettaja viitsii mennä tuollaiseen ohjelmaan. Itseäni " hävettää" suunnilleen jo kaupassa, jos olen ostamassa kaljaa. Opella on yksityiselämä, mutta telkkariohjelmassa se ei jää yksityiseksi.

Kuitenkaan Sorella ei ole tehnyt mitään väärää mielestäni. Ainoastaan hölmön päätöksen lähteä ohjelmaan.