Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mulle tulee aina finnejä meikistä?

Vierailija
01.08.2015 |

En ole vuosikausiin käyttänyt meikkejä, kun niistä on aina tullut finnejä yhdenkin käytön jälkeen. Nyt naamastani löytyi ihosyövän esiaste ja ihotautilääkäri määräsi valkoista aurinkovoidetta naamalle ja näytän sen kanssa ihan kummitukselta. Ostin sitten meikkivoiteen ja käytin sitä tämän päivän ja nyt oikein tuntee, miten poskeen on tulossa kutisevia finnejä. Ostin saman merkkisen puhdistusaineen / pesuaineen kasvoille ja pesin kahdesti, mutta silti on paukamia tulossa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä meikkivoiteissa ole samaa suojakerrointa.

Ja minullekin tulee, siksi en käytä meikkivoiteita tms.

Vierailija
2/34 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei tietystikään ole samaa suojakerrointa vaan laitoin sen kummitussuojakerroin aurinkovoiteen sinne meikin alle. Pelkästä aurinkovoiteesta minulle ei tule finnejä, olen kokeillut, mutta näytän vain kauhealta.

Ikääkin on jo yli 40, joten nämä finnit ei naurata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tulee meikistä pieniä finnejä. Joskus täällä kyselinkin siitä.

Vierailija
4/34 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat ensin aurinkosuojaa ja sitten sen päälle vielä meikkivoidetta niin ei ole ihme että sellaisen tököttikerroksen alla iho menee huonoksi. Laita vain sitä lääkärin määräämää ainetta.  Jos haluat laittautua niin laita pelkästää meikkivoidetta. Parasta tietenkin, että annat ihon hengittää ja olet ilman meikkejä. Kumpi on pahempi/parempi meikittömyys vai se, että mekin alla ihossa on finnitauti ja tulehdus?

Vierailija
5/34 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meikit koskaan iholle hyvää tee joten tottakai niistä tulee herkimmille näppylöitä tms.

Vierailija
6/34 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Cliniqueta. Mä saan allergiaa hajustetuista tuotteista ja niistä tulee ihan finnien näköisiä näppylöitä. Lähtevät kortisonilla.

Vierailija
7/34 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mineraalimeikeistä harvemmalle tulee. Kokeile cliniquen meikkipuuteria (mineraali, levitetään sudilla) - toimii mulla ainakin hyvin eikä tule epäpuhtauksia. :)

Vierailija
8/34 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cliniquen meikki ja pesuaine siis on.

Puuteri ei toimi, sillä mulla tuuhea parta nuoremman lapsen jäljiltä.

ap

Vierailija
9/34 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastiko minun pitäisi kulkea sellainen valkoinen aurinkovoide naamalla tuolla ihmisten ilmoilla siis?

En välitä juuri ulkonäöstäni, mutta kun sen laitan naamaani, niin jopa itse säikähdän, kun näen peilikuvani.

ap

Vierailija
10/34 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese meikit paremmin pois ja hoida ihoa.

Vierailija
11/34 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten sitä pitäisi pestä paremmin ja miten hoitaa?

Pesin siis cliniquen pesuaineella ja laitoin cliniquen voiteen sen perään.

ap

Vierailija
12/34 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:30"]

Ihan oikeastiko minun pitäisi kulkea sellainen valkoinen aurinkovoide naamalla tuolla ihmisten ilmoilla siis?

En välitä juuri ulkonäöstäni, mutta kun sen laitan naamaani, niin jopa itse säikähdän, kun näen peilikuvani.

ap

[/quote]

Ota se harjoituksena kohottaa itsetuntoa. Jos joku tuijottaa niin tuijota takaisin ylpeän näköisenä

Vierailija
13/34 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mitään tavallisia finnejä ole, jos sentään puhdistat meikin iholta pois. Myös kutisevuus ei viittaa normaaleihin finneihin. Todennäköisesti olet joko herkkäihoinen ja/tai allerginen jollekin meikkivoiteen ainesosalle. Kokeile jotain muuta.

Kiinnostaisi muuten tietää, mitä tuo valkoinen aine on, mitä lääkäri määräsi? Sinkkiä? 

Vierailija
14/34 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aurinkovoidetta. En saa sen syövän esiasteen takia saada kasvoihin enää lisää auringonvaloa. Ne kunnolliset aurinkovoiteet ovat sellaisia valkoisia.

ap

Vierailija
15/34 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile bb voidetta

Vierailija
16/34 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mineraalimeikki on hyvä, ei ole ollut ongelmia näppyjen kanssa. BareMineralsista olen tykännyt ja minulla esim. Lumenen puuteri tarttuu jokaiseen karvaan mitä naamasta löytyy ja lopputulos on kamala, mutta mineraalimeikki levittyy iholle, eikä tarraudu karvoihin. Meikkivoiteista tulee aina kutiseva olo, ero mineraalimeikkiin on huima.

Vierailija
17/34 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:48"]

Siis aurinkovoidetta. En saa sen syövän esiasteen takia saada kasvoihin enää lisää auringonvaloa. Ne kunnolliset aurinkovoiteet ovat sellaisia valkoisia.

ap

[/quote]

Eli ilmeisesti fysikaalinen aurinkosuoja = sinkkiä. En ole kyllä koskaan kuullut, ettei kemiallinen suoja muka kelpaisi ihotautilääkärille. Ihan yhtä hyvin sekin toimii, jos sitä käytetään oikein eli riittävän paljon ja levitetään kunnolla. Sinkkivoiteessahan on se etu, että sen riittävyys ja levitysalue näkyy heti.

Voin kyllä kuvitella, että se sinkkimaski on aika hurjan näköinen. Itse käytän sinkkiä vain nenässä UV-riskialueilla. Sitähän saa myös eri väreissä, tosin joku neonkeltainen naama ei varmaan AP:ta hirveästi lohduta. ;)

Luulen kyllä, että AP on ymmärtänyt lääkärin sanat väärin. En ole koskaan nähnyt kenenkään levittävän sinkkisuojaa KOKO kasvoille eikä sitä varmastikaan voida ihmiseltä odottaa. Sosiaalinen elämähän siinä kärsii.

14

Vierailija
18/34 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:48"]

ap

[/quote]

Eli ilmeisesti fysikaalinen aurinkosuoja = sinkkiä. En ole kyllä koskaan kuullut, ettei kemiallinen suoja muka kelpaisi ihotautilääkärille. Ihan yhtä hyvin sekin toimii, jos sitä käytetään oikein eli riittävän paljon ja levitetään kunnolla. Sinkkivoiteessahan on se etu, että sen riittävyys ja levitysalue näkyy heti.

Voin kyllä kuvitella, että se sinkkimaski on aika hurjan näköinen. Itse käytän sinkkiä vain nenässä UV-riskialueilla. Sitähän saa myös eri väreissä, tosin joku neonkeltainen naama ei varmaan AP:ta hirveästi lohduta. ;)

Luulen kyllä, että AP on ymmärtänyt lääkärin sanat väärin. En ole koskaan nähnyt kenenkään levittävän sinkkisuojaa KOKO kasvoille eikä sitä varmastikaan voida ihmiseltä odottaa. Sosiaalinen elämähän siinä kärsii.

14
[/quote]
Jäikö sulla huomaamatta toi ihosyövän esiaste kasvoissa ap:n kirjoituksesta? Siinä vaiheessa sosiaalisen elämän karsiutuminen ulkonäön takia on varmaan aika alhaalla tuota voidetta määränneen lääkärin prioriteeteissa...

Vierailija
19/34 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ikää siis ripauksen yli 40 ja todellakin jo nyt syövän esiastetta useampi jäädytetty naamasta. Käyttöön määrätty valkoinen aurinkovoide ja lierihattu. Olen aika hämmentynyt, koska en ole koskaan oikeasti ottanut aurinkoa ja kaikki kesätkin ollut ulkona yleensä klo 18 jälkeen. Kamala perimä siis ja todellakin on pakko käyttää aurinkosuojaa siis koko naamassa. En kyllä itse mitään sinkkiä huomannut aurinkovoiteen tuoteselosteessa, joten tuskin sitä siinä on.

ap

Vierailija
20/34 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://kemikaalicocktail.blogspot.fi/2009/06/mineraalimeikki-antaa-ihon-hengittaa.html

Kannattaa lukaista tuo juttu mineraalimeikistä. Ja ainakin kyseisessä tuotteessa on aurinkosuoja 30, jos se riittää.