Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Topiramaatista kokemuksia??

Vierailija
01.08.2015 |

Olen nyt kaksi viikkoa syönyt Topiramaatti -nimistä lääkettä migreenin estohoitoon, tällä hetkellä syön yhden 25mg tabletin aamulla ja illalla (ekan viikon vain kerran päivässä).

Minulla on koko ajan pieni humalainen olo, vähän turta, mikään ei oikein huvita. Migreenikohtauksia ei ole tullut kyllä yhtään, sellainen pieni taustapäänsärky on välillä.

Tottuukohan elimistö ko. lääkkeeseen ajan kanssa, niin että nuo sivuoireet vähenisivät? Seuraava aika lääkäriin on vasta kuuden viikon kuluttua, ja annostusta pitäisi vielä kerran nostaa.

tai onko muita kokemuksia ko. lääkkeesta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön topimaxia 75mg/pvä migreenin estolääkityksenä. Lääkityksen alussa oireilin aika paljon, mutta muutaman kuukauden jälkeen oireet helpottivat. Itselläni oli tasapainohäiriöitä (saatoin kaatua ihan suoralla tiellä/ lattialla), mielialaongelmia - en niinkään masentunut vaan tulin todella räjähdysherkäksi, hermo saattoi mennä tosta noin vaan ihan mitättömästäkin asiasta. Lisäksi unohtelin tosi paljon sanoja ja kesken puheen saatoin unohtaa mistä puhuin. Nämä samat oireet tuli myös aina annosta nostettaessa, aloitin siis sillä 25mg/pvä, sitten 50mg ja lopulta 75mg.

Itselleni neurologi painotti sitä, että lääke saattaa aiheuttaa masennusta ja itsemurha-ajatuksia ja siinä tapauksessa pitää heti ottaa yhteyttä lääkäriin ja lopettaa lääkitys.

Vierailija
2/5 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

söin tuota samaa, topimaxia viitisen vuotta sitten. annostusta en muista mutta oireet kyllä väheivät hoidon jatkuessa. Ruokahaluttomuus lähinnä vaivasi koko hoidon ajan. tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:22"]Itse syön topimaxia 75mg/pvä migreenin estolääkityksenä. Lääkityksen alussa oireilin aika paljon, mutta muutaman kuukauden jälkeen oireet helpottivat. Itselläni oli tasapainohäiriöitä (saatoin kaatua ihan suoralla tiellä/ lattialla), mielialaongelmia - en niinkään masentunut vaan tulin todella räjähdysherkäksi, hermo saattoi mennä tosta noin vaan ihan mitättömästäkin asiasta. Lisäksi unohtelin tosi paljon sanoja ja kesken puheen saatoin unohtaa mistä puhuin. Nämä samat oireet tuli myös aina annosta nostettaessa, aloitin siis sillä 25mg/pvä, sitten 50mg ja lopulta 75mg.

Itselleni neurologi painotti sitä, että lääke saattaa aiheuttaa masennusta ja itsemurha-ajatuksia ja siinä tapauksessa pitää heti ottaa yhteyttä lääkäriin ja lopettaa lääkitys.
[/quote]

Jatkan vielä sen verran, että oma migreenini oli todella lamauttava ja päänsärky oli päivittäinen vihollinen. Kokeiltiin tosi monia eri lääkkeitä ennen topimaxia ja se vihdoin auttoi. Aluksi puntaroin itse noiden sivuvaikutusten kanssa, että haluanko jatkaa lääkitystä (neurologi sanoi että voidaan yrittää etsiä joku toinen lääke), mutta koska topimaxin ansiosta olin ensi kertaa vuosiin ilman päänsärkyä niin jatkoin lääkitystä. Oli se aluksi rankkaa, mutta nykyään ei tosiaan ole mitään sivuoireita.

Vierailija
4/5 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:22"]Itse syön topimaxia 75mg/pvä migreenin estolääkityksenä. Lääkityksen alussa oireilin aika paljon, mutta muutaman kuukauden jälkeen oireet helpottivat. Itselläni oli tasapainohäiriöitä (saatoin kaatua ihan suoralla tiellä/ lattialla), mielialaongelmia - en niinkään masentunut vaan tulin todella räjähdysherkäksi, hermo saattoi mennä tosta noin vaan ihan mitättömästäkin asiasta. Lisäksi unohtelin tosi paljon sanoja ja kesken puheen saatoin unohtaa mistä puhuin. Nämä samat oireet tuli myös aina annosta nostettaessa, aloitin siis sillä 25mg/pvä, sitten 50mg ja lopulta 75mg. Itselleni neurologi painotti sitä, että lääke saattaa aiheuttaa masennusta ja itsemurha-ajatuksia ja siinä tapauksessa pitää heti ottaa yhteyttä lääkäriin ja lopettaa lääkitys. [/quote] Jatkan vielä sen verran, että oma migreenini oli todella lamauttava ja päänsärky oli päivittäinen vihollinen. Kokeiltiin tosi monia eri lääkkeitä ennen topimaxia ja se vihdoin auttoi. Aluksi puntaroin itse noiden sivuvaikutusten kanssa, että haluanko jatkaa lääkitystä (neurologi sanoi että voidaan yrittää etsiä joku toinen lääke), mutta koska topimaxin ansiosta olin ensi kertaa vuosiin ilman päänsärkyä niin jatkoin lääkitystä. Oli se aluksi rankkaa, mutta nykyään ei tosiaan ole mitään sivuoireita.

[/quote]

tämä on kiva kuulla, yritän siis jaksaa tätä humalaista ja turtaa oloani ainakin jokusen viikon vielä jos se helpottaisi. Itsellä myös migreeni ollut viime kuukaudet hankala, kipupäiviä sellaiset 10-16 kuussa.

Vierailija
5/5 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:22"]Itse syön topimaxia 75mg/pvä migreenin estolääkityksenä. Lääkityksen alussa oireilin aika paljon, mutta muutaman kuukauden jälkeen oireet helpottivat. Itselläni oli tasapainohäiriöitä (saatoin kaatua ihan suoralla tiellä/ lattialla), mielialaongelmia - en niinkään masentunut vaan tulin todella räjähdysherkäksi, hermo saattoi mennä tosta noin vaan ihan mitättömästäkin asiasta. Lisäksi unohtelin tosi paljon sanoja ja kesken puheen saatoin unohtaa mistä puhuin. Nämä samat oireet tuli myös aina annosta nostettaessa, aloitin siis sillä 25mg/pvä, sitten 50mg ja lopulta 75mg. Itselleni neurologi painotti sitä, että lääke saattaa aiheuttaa masennusta ja itsemurha-ajatuksia ja siinä tapauksessa pitää heti ottaa yhteyttä lääkäriin ja lopettaa lääkitys. [/quote] Jatkan vielä sen verran, että oma migreenini oli todella lamauttava ja päänsärky oli päivittäinen vihollinen. Kokeiltiin tosi monia eri lääkkeitä ennen topimaxia ja se vihdoin auttoi. Aluksi puntaroin itse noiden sivuvaikutusten kanssa, että haluanko jatkaa lääkitystä (neurologi sanoi että voidaan yrittää etsiä joku toinen lääke), mutta koska topimaxin ansiosta olin ensi kertaa vuosiin ilman päänsärkyä niin jatkoin lääkitystä. Oli se aluksi rankkaa, mutta nykyään ei tosiaan ole mitään sivuoireita.

[/quote]

tämä on kiva kuulla, yritän siis jaksaa tätä humalaista ja turtaa oloani ainakin jokusen viikon vielä jos se helpottaisi. Itsellä myös migreeni ollut viime kuukaudet hankala, kipupäiviä sellaiset 10-16 kuussa.
[/quote]

Tsemppiä, kyllä ne oireet siitä tasaantuu. :) Tosin vielä jos on edessä annoksen nosto, niin se toki vaikuttaa siihen että miten nopeasti tasaantuu. Toivottavasti saat avun lääkkeestä, ettei tarvitse turhaan syödä sitä ja potea ikäviä sivuvaikutuksia. Migreeniinkin on niin monia eri lääkkeitä, että onneksi yleensä löytyy kaikille joku toimiva :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän