Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on paras hoito kuiville hiuksille?

Vierailija
05.03.2022 |

Miten saan hiuksiin lisää kosteutta?

Ihan rutikuivat hiukset ja varsinkin edestä. Ovat myös kiillottomat.
Minulla oli pitkät hiukset mutta leikkasin ne kuivuuden takia polkkamittaan. Ihan leukalinjaan siis ja takaa hieman lyhyempi.
Minulla kasvaa hiukset tosi nopsaa ja nyt niitä kasvatan takaisin ja ovatkin jo kohta hartiamitassa vaikka marraskuussa ne leikattiin.

Ovat siis yhtä paksut latvoista eli ei ole kaksihaaraisia tms. Hiukset ovat vaan todella kuivat. Vai vaurioituneet? Mistä tiedän kumpaa ovat vai sekä että? Hiukset myös hieman takkuuntuu mikä ei ole lainkaan tyypillistä hiuksilleni.

Lämpökäsittelen hiuksiani kyllä aika paljon. Suoristan niitä lähes päivittäin. Nyt olen vähentänyt ja nyt kun saan taas poninhännän niin voin entisestään sitä vähentää.
Rauta alkaa olla jo vanha (10 vuotta) eli sekin voi olla syynä että polttaa hiusta?
Rauta on sellainen ettei ole tarvinnut lämpösuojaa mutta nykyään varmaan tarvii.
Suoristin sillä päivittäin kuusi vuotta ja hiukset voi paremmin mitä ikinä. Olivat taipuisat ja kiiltävät.
Muutettiin ja sen jälkeen hiukset ovat hiljalleen kuivuneet pilalle.
Minulla on hieman luonnonkihara hius eli on luonnostaan hieman karkea ja kuivuuteen taipuvainen. Nyt kun ovat kuivemmat niin menee enemmän vaan kiharalle.

Raidoitan hiuksia kerta vuoteen. Muuten en värjää.

Nyt ostin hoitoaineita (ihan elvital hyaluronisarjaa) ja niitä laitoin hiuksiin eilen. Ovat edelleen kuivat ja elottomat mutta hoitoaineesta hieman tahmeat. Ostin shampoon, hoitoaineen, naamion ja jätettävän hoitosuihkeen.

Olen joitakin vastaavia käyttänytkin muttei mitään apua. Pahemmaksi vaan menee.

Varmaan ihan kampaajalle täytyy mennä johonkin hiushoitoon?
Latvoja voin myös vähän leikata taas mutta ovat kuivat kauttaaltaan eli ei hirveesti auta enkä luonnollisesti aio kaikkia pois ajaa.

Vai onko kotona mitään tehtävissä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hiukset tulivat hyvään kuntoon nyt korona-aikaan kun ei ollut jokapäiväistä lämmöllä kuivaamista ja laittamista.  Ei ollut juhlia eikä työtapaamisia.  Ei tarvinnut laittaa mitään ekstra aineita.  Vain pesu, hoitoaine ja sai kuivua omaa tahtiinsa.  Eron huomaa.

Vierailija
22/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas ongelmana hiustenlähtö, tyynyliinaki taas täynnä hiuksia 😔

Syö maapähkinöitä, suosi rasvaisia kalaruokia esim lohta. Hiustupet tarvitsevat ravinteita pysyäkseen kunnossa. Tosin on normaalia, että välillä on syklejä jolloin hiuksia lähtee tiuhaan ja runsaammin. Huolen aihetta ei ole, jos jakauksen tehdessäsi näet uusien hiuksien alkuja. Sen sijaa jos tulee kaljuja laikkuja, suosittelen lääkäriin menoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu kun jo, välttelee lämpökäsittelyjä ja värjäyksiä (kasvivärit ok).

Hiuksiin jätettäväksi hoidoksi suosittelen aloe vera geeliä. Ei tee hiuksia tahmaisiksi.

Vierailija
24/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä suorista niitä hiuksia enää!!

voithan pitää niitä kiinni töissä.

ruokavalio kuntoon. juo paljon vettä ja syö omegaa ellet saa ruuasta öljyjä.

hiuksiin naamioita ja hiuksiin jätettäviä hoitoaineita tai öljyä, mutta maltillisesti.

kampaajaltakin kannattaa kysyä neuvoa.

Vierailija
25/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä!

Noita papiljotteja voisin oikeasti harkita. Olen hiustenlaittajatyyppiä eli ei haittaa rullailut. (Vielä lisään että todellakaan en aja koneella hiuksiani tai leikkaa ihan lyhyttä kuten joku ehdotti) Tuossa linkissä oli että kuivaan hiukseen laitetut paplarit olisi paras. Aamuisin tosin tähän ei ole aikaa ja miltä hiukset näyttää aamulla jos illalla tehty...

Enkä halua sellaista hiustyyliä mitä Jenni Haukiolla. Tykkään suorasta tukasta eniten mutta kivat kiharatkin käy. Oma luonnonkiharani ei ole kiva ollenkaan sellaisenaan.

Täytyy vaan sitkeästi hoitaa hiuksia ja voisihan sitä lääkärissäkin käydä johtuuko vaihdevuosista? Täytän tänä vuonna 40-vuotta.

Stressiäkin oli vuosia mutta ei ole enää. Olen myös laihtunut paljon mutta neljässä vuodessa reilu 20 kiloa on todella hitaasti eli ei luulisi vaikuttavan?

Ruokavalioon voisi kyllä kenties öljyä lisätä jollain tavalla ja vitamiineja syödä enemmän. Nyt syön rautaa ja sen mukana c-vitamiinia. Magnesiumia myös. Noita säännöllisen epäsäännöllisesti. D-vitamiinia otan kun muistan.

Ap

Vierailija
26/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ihan ruokakaupast kookosöljyä ja levitä sitä illalla hiuksiin oikein kunnolla, ihan juurista latvaan. Sitten käärit päähäsi t-paidan tms, joka suojaa yön ajan, ettei koko tyyny ole öljyssä. Aamulla sitten hiusten pesu, tarvittaessa tuplavaahdotus. Ja sitten puristelet hoitoainetta latvoihin ihan reilusti. Anna vaikuttaa sen aikaa kun teet muut aamutoimet ja lopuksi kampaa harvalla kammalla ja huuhtele. Sitten vielä puristelet latvoihin kiharavoidetta tai jätettävää hoitoainetta. Ja sitten taas vanha t-paita turbaaniksi päähän, älä kuivaa froteepyyhkeellä. Esimerkiksi sokokselta saa ihan kohtuuhintaista john frieda -sarjaa tai normalista creightons -sarjaa. Valitse ne sulfaatittomat curlygirl-tuotteet. Ja jätä suoristaminen pois, laita vaikka hiukset kiinni, ellet tykkää niistä kihartuvina. Jatka hiusten hoitoa samoilla tuotteilla mutta öljyä vaan tarvittaessa. Jätä lämpökäsittely kokonaan pois ja mielellään raidoittaminenkin.

Vierailija
27/38 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä!

Noita papiljotteja voisin oikeasti harkita. Olen hiustenlaittajatyyppiä eli ei haittaa rullailut. (Vielä lisään että todellakaan en aja koneella hiuksiani tai leikkaa ihan lyhyttä kuten joku ehdotti) Tuossa linkissä oli että kuivaan hiukseen laitetut paplarit olisi paras. Aamuisin tosin tähän ei ole aikaa ja miltä hiukset näyttää aamulla jos illalla tehty...

Enkä halua sellaista hiustyyliä mitä Jenni Haukiolla. Tykkään suorasta tukasta eniten mutta kivat kiharatkin käy. Oma luonnonkiharani ei ole kiva ollenkaan sellaisenaan.

Täytyy vaan sitkeästi hoitaa hiuksia ja voisihan sitä lääkärissäkin käydä johtuuko vaihdevuosista? Täytän tänä vuonna 40-vuotta.

Stressiäkin oli vuosia mutta ei ole enää. Olen myös laihtunut paljon mutta neljässä vuodessa reilu 20 kiloa on todella hitaasti eli ei luulisi vaikuttavan?

Ruokavalioon voisi kyllä kenties öljyä lisätä jollain tavalla ja vitamiineja syödä enemmän. Nyt syön rautaa ja sen mukana c-vitamiinia. Magnesiumia myös. Noita säännöllisen epäsäännöllisesti. D-vitamiinia otan kun muistan.

Ap

Voisit alkaa hoitamaan luonnonkiharaa hiustasi kunnolla. Curlygirl - metodilla moni saa parissa viikossa jo kauniit, kiiltävät kiharat.

Vierailija
28/38 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä!

Hiukset ovat alkaneet näyttää paremmilta. Ovat saaneet kiiltoa takaisin.

Ihan niillä elvital tuotteilla eli kyllä nekin toimii ainakin näin alkuun eli käytän ne loppuun.

Se mitä olen muuttanut on se että pesen taas joka päivä ja lähes joka kerta laitan hiusnaamion hoitoaineen sijaan.

Täällä joku ehdottikin että alan taas pestä useammin ja kyllä se vaan auttaa. Eihän hiukset siinä mitään hoitoa saa jos ei pese niitä moneen päivään.

Olen sekoittanut shampoon sekaan hoitoainetta ja sitten vielä se hiusnaamio ja jätettävä suihke.

Kuivat nämä edelleen ovat eli hoito jatkuu ja voisin seuraavaksi testata curly girl tuotteita ja kiharavoidetta vaikken kiharoita tavoittelekaan. En kuitenkaan saa niitä kiiltäviä joustavia korkkiruuveja eli hiukseni ei ihan niin kiharat ole luonnostaan.

Ja voisi jotain öljyhoitoa koittaa mutta niin että aamulla laittaa ja illalla huuhtelee. Vaikka ensi viikonloppuna. En pysty nukkumaan jos on hiukset ihan öljyssä eikä t-paita pysy päässä kun en todellakaan nuku vaan yhdessä asennossa.

Vierailija
29/38 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hiusöljyä joka aamu, sopivasti, ei siis kouratolkulla ja esim. vain latvoihin, jos ne ovat pahin ongelmasi... Öljynä käy myös ihan ruokaöljy, jos niin haluat. Itse käytän etnisestä kaupasta ostettua hiusöljyä, jossa ei ole juurikaan lisäaineita ja tuoksuukn vain hieman sitruunaiselle.

Vierailija
30/38 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla olaplex hoito

Vierailija
31/38 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biozellin arganöljy on tosi hyvä. Ei vaan meinaa löytyä ihan joka kaupasta. Imeytyy nopeasti, eikä jätä hiuksia rasvaisiksi. Hiuksiin jätettävä tuote siis, itse laitan kuiviin hiuksiin.

Ja Frantsilan nokkosshampoo ja hoitoaine on myös hyvät, tulee kiiltävät hiukset :)

Vierailija
32/38 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
33/38 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile pystytkö vähentämään suoristusraudan käyttöä. Jatkuva kuumakäsittely on tosi raskasta hiuksille.

Näin on.

https://anna.fi/lifestyle/kauneus/papiljottien-kaytto

Suosittelen siirtymään papiljotteihin. 

Ei taida päivittäiseksi keinoksi toimia, kenellä on aaamuisin tuommoiseen aikaa. Ja jos illalla tekee, on aamulla jo lässähtänyt.

Lisäksion hyvä välttää aivan kuivaksi föönaamista ja papiljotit vaatisivat sen. Eli jälleen liikaa lämpökäsittelyä.

Papiljotithan laitetaan kosteaan tukkaan ja annetaan itsekseen kuivua. (Aikaavievää.)

Vierailija
34/38 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlaiset hiukset kuin AP lla. Eli kuivat ja raidoitettu. Latvat erimittaista ja kuivaa. Hius luonnostaan taipuisa, ei tarpeeksi kihara. Eli kaipaisin myös vinkkejä. Nyt kasvatan omaa hiusväriä mutta joulun aikaan erehdyin ottamaan taas raitoja etuhiuksiin. Eli kasvatus urakka taas alussa. Takahiukset takkuuntuu helposti.

Vierailija
35/38 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile pystytkö vähentämään suoristusraudan käyttöä. Jatkuva kuumakäsittely on tosi raskasta hiuksille.

Näin on.

https://anna.fi/lifestyle/kauneus/papiljottien-kaytto

Suosittelen siirtymään papiljotteihin. 

Ei taida päivittäiseksi keinoksi toimia, kenellä on aaamuisin tuommoiseen aikaa. Ja jos illalla tekee, on aamulla jo lässähtänyt.

Lisäksion hyvä välttää aivan kuivaksi föönaamista ja papiljotit vaatisivat sen. Eli jälleen liikaa lämpökäsittelyä.

Papiljotithan laitetaan kosteaan tukkaan ja annetaan itsekseen kuivua. (Aikaavievää.)

Papiljotit voi hyvin kuivata myös föönillä (vrt rullakampaus kuvun alla kampaamossa) tai laittaa jopa kuivaan tukkaan hetkeksi muotoilutuotteen kanssa (lopputulos ei toki ole sama kuin kosteisiin laitettuna).

Vierailija
36/38 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin käytän hiusnaamiota (latvoihin) säännöllisesti ja eron kyllä huomaa. On oikeasti tehokasta ainetta.

Vierailija
37/38 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin käytän hiusnaamiota (latvoihin) säännöllisesti ja eron kyllä huomaa. On oikeasti tehokasta ainetta.

Kerrotko mikä naamio kyseessä.

Ei ap

Vierailija
38/38 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko mikä naamio kyseessä.

Ei ap

Body Shopin banaaninaamio. 😊