Taloon tulossa putkiremontti, naapurit muuttaa pois
Ja me vasta muutettiin tähän! :/
Aikaisintaan lokakuussa alkaa kuulemma viemäreiden osalta, muu loppuvuonna jos ollenkaan kun kuulemma jotain viivästymistä ollut.
Voi kökkö :( koti laitettu nätiksi ja joulukin menee pilalle! Kai ne nyt edes sen vertaa asukkaita ajattelee etteivät aloita ihan loppuvuodesta enää?
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:39"]
Ja me vasta muutettiin tähän! :/ Aikaisintaan lokakuussa alkaa kuulemma viemäreiden osalta, muu loppuvuonna jos ollenkaan kun kuulemma jotain viivästymistä ollut. Voi kökkö :( koti laitettu nätiksi ja joulukin menee pilalle! Kai ne nyt edes sen vertaa asukkaita ajattelee etteivät aloita ihan loppuvuodesta enää?
[/quote] asutko vuokralla? mikäli asut niin vuokranantajan olisi pitänyt kertoa että putkiremppa alkaa silloin ja silloin. Itse asuin putkirempan ajan(omistaja) ja olin ulkomailla kahteen eri otteeseen eli 3 viikkoa.
Aloittavat kun aloittavat. Vuokranantaja on kyllä varmaan tiennyt tästä jo; itse sain tiedon kuukausia tai melkein vuoden aiemmin, eli ei nämä putkiremontit niin yllätyksenä tule - paitsi niille joita siitä ei välitetä informoida. Teillä on oikeus pyytää tuntuvaa vuokranalennusta jos on niin ettei asunnossa voi asua. Toinen juttu onkin mihin pääsette koiran kanssa asumaan.
No se joulu tulee, on maailmassa putkiremontteja tai ei. Kaikki on omasta asenteesta kiinni, joulua kun voi juhlia vaikka siellä evakossa. 1 päivä vuodesta.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:44"]
Mut kertokaas, voiko nää oikeesti aloittaa rempan marraskuussa ja sit ollaankin evakossa seuraavat 3kk=joulun yli?
[/quote] putkiremontti alkaa just silloin kun se on päätetty alkavaksi.
Se mies kävi kellarissa yhteisvessassa ja -suihkussa. Sieti remppamiesten kulkemista ja pölyä. Välillä yöpyi siskollaan.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:44"]
Mut kertokaas, voiko nää oikeesti aloittaa rempan marraskuussa ja sit ollaankin evakossa seuraavat 3kk=joulun yli?
[/quote] tottakai aloittavat, luuletko että sun takia siirtävät. Täysin naurettavaa.
Kysymys & vastaus: mitkä ovat vuokralla asuvan oikeudet remontin aikana?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:39"]
Ja me vasta muutettiin tähän! :/ Aikaisintaan lokakuussa alkaa kuulemma viemäreiden osalta, muu loppuvuonna jos ollenkaan kun kuulemma jotain viivästymistä ollut. Voi kökkö :( koti laitettu nätiksi ja joulukin menee pilalle! Kai ne nyt edes sen vertaa asukkaita ajattelee etteivät aloita ihan loppuvuodesta enää?
[/quote]
Pienestä on joulun pilalle meno kiinni.
[/quote]
Kuka haluaa viettää joulunsa työmaalla?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:47"]
Vuokraan yhdelle miehelle yksiötä. Se asui koko rempan ajan. Vähensin vuokran puoleen.
[/quote] minä asuin, remppa ei ulottunut makkariin eikä olkkariin
Miten pystyy asumaan, meillä on putkiremonttien ajan ollut asunto tyhjänä, pölyä ja melua tiedossa sekä edestakaisn ramppaavia rakennsumiehiä, vedet poikki jne.
[/quote]
Joulu ei ole mikään 1 päivä. Se on koko joulunaika. Sitä pitää valmistella ja sitten juhlitaan 3 päivää. Ei joulu tule itsestään päiväksi aikuisille.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:47"]Vuokraan yhdelle miehelle yksiötä. Se asui koko rempan ajan. Vähensin vuokran puoleen.
[/quote]
Minäkin asuin koko putkirempan ajan, mutta vuokraemäntä ei alentanut vuokraa euroakaan.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:54"]
Vuokraan yhdelle miehelle yksiötä. Se asui koko rempan ajan. Vähensin vuokran puoleen.
[/quote] minä asuin, remppa ei ulottunut makkariin eikä olkkariin
Miten pystyy asumaan, meillä on putkiremonttien ajan ollut asunto tyhjänä, pölyä ja melua tiedossa sekä edestakaisn ramppaavia rakennsumiehiä, vedet poikki jne.
[/quote]
[/quote] ostin veden, ruokaa en tehnyt, keittiö meni täysin uusiksi, pesulla kävin kontissa ulkosalla ja vessassa.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:54"]
Joulu ei ole mikään 1 päivä. Se on koko joulunaika. Sitä pitää valmistella ja sitten juhlitaan 3 päivää. Ei joulu tule itsestään päiväksi aikuisille.
[/quote]
No eikö jouluksi voisi vuokrata vaikka jonkun mökin, kun on kerran se uhka, että koti on kuin pommin jäljiltä silloin? Se pitää vaan varata piakkoin, jos aikoo sellaisen saada, johon saa viedä lemmikin.
[/quote]
[/quote]
Minä asuin rempan ajan. Kaksi eri vesi- ja viemärilinjaa, toinen toimi koko ajan. Olihan siellä äijiä edstakaisin tavaraa kantamassa, mutta suurimman osan aikaa ei tapahtunut mitään. 2 vko olin ilman vessaa, alakerrassa oli saunaosaston vessa käytettävissä. Pölyä ei ollut läheskään niin paljon kuin väitettiin.
Sinänsä ollaan hyvässä tilanteessa kun sekä omat vanhemmat että miehenkin asuvat tässä 20 km säteellä, heille voisi päästä evakkoon. Eriasia olisiko se sitten kovin mieluista..
Rempan alkamisaikataulu on vielä auki sillä tarjouksia ei kuulemma ollut hirveästi tullut ja kilpailuttavat yrityksiä vielä kesän aikana. Mutta aikaisintaan lokakuussa jos ollenkaan tänävuonna. Siksi toivon että siirtäisivät suosiolla ensvuoteen.
Monestihan noita asuntoja vuokrataan just ennen putkirempan alkua kun edelliset muuttaa pois. En tajua miten ette huomanneet aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:01"]Monestihan noita asuntoja vuokrataan just ennen putkirempan alkua kun edelliset muuttaa pois. En tajua miten ette huomanneet aiemmin.
[/quote]
Ei kai tajuttu vakavuutta, vuokranantaja kepeästi sanoi että juu hän sitten alentaa vuokraa mikäli haittaa koituu.. Juu-u :(
No satun kyllä tuntemaan tän edellisen asukkaan ja muutti kyllä muista syistä pois.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 10:50"]
[/quote]
[/quote]
Minä asuin rempan ajan. Kaksi eri vesi- ja viemärilinjaa, toinen toimi koko ajan. Olihan siellä äijiä edstakaisin tavaraa kantamassa, mutta suurimman osan aikaa ei tapahtunut mitään. 2 vko olin ilman vessaa, alakerrassa oli saunaosaston vessa käytettävissä. Pölyä ei ollut läheskään niin paljon kuin väitettiin.
[/quote]
Mulla on ihan samanlaiset kokemukset. Pöly blokattiin pois esim. muovisuojauksilla oviaukoissa.
Nää on aina niin ufojuttuja vuokralaisten osalta. Miten ei muka huomata, että koko porukalle pidetään yhteisiä palavereja, joissa kerrotaan asumisesta rempan aikana jne.? Olen asunut 3 eri talossa putkiremontin aikaan ja joka kerta ennen rempan alkamista on kerrottu jokaiselle asukkaalle hyvin selkeästi, mistä on kyse. Voiko asua, mitä pitää peittää jne. Ei ne keittiöstä kaikkia kaappeja pois kanna viemärin uusimisen takia.
[/quote]