Voiko tälläisen asian antaa anteeksi?
Olen järkyttynyt en tiedä mitä sanoa.
Mieheni kertoi minulle hiljattain,että on raiskannut jonkun tytön 15.vuotiaana.Ei kuulemma pystynyt pitää asiaa enää sisällään.Mieheni ei ole ikinä ollut väkivaltainen tai muutenkaan aggressiivinen.Olemme olleet noin 10 vuotta yhdessä.Mies on jo melkein 40v.
Paras ystäväni kertoi minulle, että minun pitää jättää mies heti ja "raiskaaja on aina raiskaaja" Olenko paha ihminen, jos annan tälläisen asian anteeksi?
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 02:16"]Miten sille tytölle kävi ja miten hän voi nyt?
[/quote]
Miten tämä liittyy mihinkään?
En antaisi anteeksi, koska minut on raiskattu lapsena. En ikimaailmassa voisi olla yhdessä sellaisen kanssa, joka noin on tehnyt, vaikka siitä olisi kuinka kauan aikaa.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 02:57"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 02:16"]Miten sille tytölle kävi ja miten hän voi nyt?
[/quote]
Miten tämä liittyy mihinkään?
[/quote]
Minusta tämä on olennaisin asia koko jutussa.
Miksi asia on tapetilla vasta nyt? Onko tullut syyte tms?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 02:29"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 02:22"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 02:08"]No minä ainakin antaisin anteeksi. Kaikki tekee hölmöyksiä nuorena ja miehesi ilmeisesti katuu kovasti, mikä osoittaa että tietää tehneensä todella väärin. Teosta on sitäpaitsi jo 25 vuotta, en todellakaan heittäisi kymmenen vuoden suhdetta kaivoon tuollaisen takia. [/quote] Ei kaikki tee raiskauksia nuorena ja vakavissa rikoksissa ei voida puhua että se oli vaan nuoruuden hölmöilyä.
[/quote]
Mikäköhän se raja on, että voidaan puhua nuoruuden hölmöilystä?
[/quote]
Muiden vahingoittamisessa menee raja.
Itse en pystyisi. Kertoo ihmisestä ja hänen suhtautumisesta naisiin jos tuollaiseen kykenee. Sitä paitsi jos tosissaan katuu olisi yrittänyt löytää tytön ja tunnustanut teon.
Auts. Mä en ehkä pystyis antaa anteeks. Riippuis kai siitä et miten se on tapahtunu..jos se on kytänny sitä tyttöä jossain puskassa ja väkivaltasesti raiskannu ja mehustellu sitä asiaa viel myöhemmin vs. Jos on ollu vaikka jossain bileissä, molemmat kännissä/tosi sekasin ja mies välittömästi katunu ja hävenny ja parantanu tapansa.. En tiedä.. Entäs jos tää raiskattu joku päivä tulee elämäänne kertoen että tässä on sun miehen lapsi joka sai alkunsa tosta raiskauksesta..tai entä jos tää nainen tulee teijän elämään täytenä ihmisrauniona, raiskauksen jälkeen elämä menny pelkkää alamäkee ja ei oo ikinä sen takia pystyny luomaa ihmissuhteita tai saamaa lapsia tms. Mä en ehkä pystyis elää sen kanssa. En pystyis katsoa miestä enää samalla tavalla. Sun mies otti riskin kertoessaan sulle ja tietää seuraukset. Joo, mäkin olin eri ihminen 15 vuotiaana kun nyt 31 vuotiaana mutta en mä silloinkaan ois kyenny raiskaukseen.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 02:17"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 02:13"]Ihmisen aivot kehittyy 24-vuotiaaksi asti, joten voi hyvinkin olla, että miehesi ei ole enää samanlainen kuin 15-vuotiaana. Hyvä kysymys on kuitenkin, että onko miehesi kehittynyt tuosta vai jäänyt asian vangiksi. Itse vaatisin, että mies menee terapiaan käsittelemään ko asian, että voisin jatkaa hänen kanssaan. Itse en osaisi millään käsitellä asiaa. Kannattaa kääntyä varmaan jonkun seksuaaliterapeutin puoleen, niin heillä on seksuaaliasioihin hyvä perhetyminen.
Oma mieheni paljasti myös 40 vuotiaana likaisen puolensa ja on käynyt nyt sen jälkeen terapiassa ja parisuhteemme voi hyvin. Itse uskon, että mahdollisuutta siis on, jos vaan jaksat tukea ja mies jaksaa hakea apua. Tuo asiahan on tästä eteenpäin teidän yhteinen ongelmanne ja te mietitte, että miten sen ratkaisette.
[/quote]
Ai että miehen pitää saada apua, että saa käsiteltyä tekemänsä raiskauksen, ei hyvää päivää...
[/quote]
Totta helkkarissa, ei elämä ole mustavalkoista.
Eikä todellakaan poista uhrin tarvitsemaa apua.
Minkäikäinen tyttö on ollut? Selkeästi nuorempi vai ikätoveri? Mitä mies raiskauksellla tarkoitti? Mitkä oli olosuhteet?
Olispa mies pitänyt suunsa kiinni, nyt puhukoon myös poliisille.
Siis mitä ihmettä, en todellakaan voisi jatkaa suhdetta. Raiskaus ei ole mitään nuoruuden hölmöilyjä vaan kertoo sairaasta ajatusmaailmasta. En ymmärrä miten näin moni voisi katsoa asiaa läpi sormien.
Minusta kannattaa miettiä eri vaihtoehtoja. Voi hyvin olla niin, että tapaus on miehesi mielestä ollut raiskaus, mutta voi olla vaikka niin, että joku tyttö kenties tahtoi itse seksiä, mutta ei saanut sitä sanotuksia ja miehesi toimi ikäänkuin hiljaisen yhteisymmärryksen merkeissä. Tai siis hänhän oli silloin lapsi. Voi olla, ettei pojan penis edes käynyt tytön toosassa, vaikka hän muistelee niin tapahtuneen. Viisitoistavuotias voi olla niin lapsellinen, että kuvittelee olemattomia. Ehkä hän teki lapsena jotakin jonkun tytön kanssa, mutta mitä lie ollut, ei siitä enää saa selvää, ellette etsi ko. naista ja kysy, mutta sittenkään se ei ole varmaa, koska aikaa on kulunut niin paljon. Muisti vääristää. Miettikää asiaa, mutta älkää nyt hyvänen aika tuohon takertuko!