Biden: Yhdysvallat on sitoutunut auttamaan Suomea puolustamaan itseään
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008660951.html
Voisiko ne nyt sanoa selkokielellä onko tuo turvatakuu vai ei.
Kommentit (52)
Onko luetun ymmärtämisesi noin heikoissa kantimissa?
🤭 Anna niiden hoitaa ihan itse asiansa ja keskity perheeseesi.
USA on antanut jo nyt Suomelle tekniikkaa jota ei ole edes kaikilla Natomailla joten se kertoo siitä missä mennään.
En luottais Bidenin sanaan, lupasihan se antaa opiskelijoiden velatkin anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko luetun ymmärtämisesi noin heikoissa kantimissa?
Jos luet linkin niin huomaat että nuo on vain lämpimiä kohteliaisuussanoja tapaamisen alussa jotka nyt ei vielä juridisesti sido Yhdysvaltoja yhtään mihinkään voivottelua kummempaan.
Kyllä se Biden osaa. Auttaa suomea auttamaa ITSEÄÄN. Eli pitää suomen käsivarren mitan päässä. Paheksuu kaukaa etäältä voimallisesti Venäjää mutta ei auta suoraan. Antaa kuitenkin Suomelle villasukkia ja kevlar-liivejä, niin suomi voi auttaa itseään.
Ja täällä tollot juhlii, Sauli etunenässä, että nyt meillä on turvatakuut, jihuu!
Yksin jäimme. Saamme itse autaa itseämme. Mutta tsemii Suomiii, me maalataan siniristiliput poskiiiin!
Hienoa, että Bidenin johtama Yhdysvallat on sitoutunut tukemaan Suomea mikäli Putinin fasistihallinto hyökkää Suomen kimppuun.
Jos länsimaista saadaan sotatilanteessa teknisiä aseita ja ruokaa ja lääkkeitä niin tilanne on niin hyvä kun se vaan voi olla ilman NATO-jäsenyyttä.
Vierailija kirjoitti:
En luottais Bidenin sanaan, lupasihan se antaa opiskelijoiden velatkin anteeksi.
Onneksi Jussi Halla-aho katsoo vielä idolinsa Trumpin tappion jälkeenkin Fox & Friends ohjelmaa ja kääntää sieltä juttuja esittääkseen ne sitten ominaan. Oikein sellaisina radikaaleina ja keskustelua herättävinä pohdiskeluina. Tämän viikon helmi oli Kenraali Bolducin esittämä ajatus lännen toimista Ukrainan maaperällä. :D
Eli auttakaa itse itseänne. Me tuemme, kuim Ukrainaa.
Suomi arvostaa ison ystävänsä tukea. Sieltä suunnalta ei ole tullut sotia ja uhkailuja.
Vierailija kirjoitti:
Jos länsimaista saadaan sotatilanteessa teknisiä aseita ja ruokaa ja lääkkeitä niin tilanne on niin hyvä kun se vaan voi olla ilman NATO-jäsenyyttä.
Mut kun ois se jäsenyys emme joudu tilanteeseen missä pitäisi saada aseita, ruokaa ja lääkkeitä.
Toivottavasti saadaan turvatakuista vielä Bidenin nimmari paperille ennen kuin siltä unohtuu koko keskustelu saulin kanssa.
Suomelle USA ja Ruotsille Britit
Britain promises to help Sweden if attacked
https://sverigesradio.se/artikel/britain-promises-to-help-sweden-if-att…
Ihan itse saamme yksin puolustaa itseämme kiitos Tarja Kaarina Halosen ja Erkki Tuomiojan. Jenkit myy kyllä aseita.
Täytyy myöntää, että olen tyytyväinen maamme johdon toimintaan tässä tilanteessa. Ilman hysterian lietsomista ja tunnekuohuja tulee hyvää jälkeä, myös turvallisuuspolitiikassa.
Nyt tarttis jotain konkreettisempaa sitoutmista kuin sen että tarjoutuu evakuoimaan presidentin jos ryssäläiset hyökkää maahan, kuten Ukrainassa.