Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pukeeko teillä 6-7 vuotiaat kaikki ulkovaatteet itse vai autatteko jossain kohtaa?

Vierailija
04.03.2022 |

Mites on?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa on joskus tosi kummallista, kun iso lapsi tulee rukkanen ojossa pyytämään, että laita tämä. Pitäisi koululaisen osata itse laittaa rukkaset käteen.

No mietipä miten hankala oikeasti on laittaa esim. kurarukkaset itse. Kun on lapaset ensin käsissä ja niillä pitäisi saada laitettua rukkaset päälle ja vielä hihankin päälle. Kyllä mun mielestä siinä voi auttaa.

No ei kai koulussa enää mitään kurakintaita käytetä tavallisten päällä? Meillä ainakin kurahousut ja -kintaat jäivät päiväkoti-iän jälkeen, koululaiset eivät suostu sellaisia pitämään.

Juu, kyllä meilläkin kurahousut ja rukkasen jäivät päiväkotiin. Repussa on varahousut ja lisää rukkasia ja hanskoja jos tarvitsee vaihtaa.

Vierailija
22/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa on joskus tosi kummallista, kun iso lapsi tulee rukkanen ojossa pyytämään, että laita tämä. Pitäisi koululaisen osata itse laittaa rukkaset käteen.

No mietipä miten hankala oikeasti on laittaa esim. kurarukkaset itse. Kun on lapaset ensin käsissä ja niillä pitäisi saada laitettua rukkaset päälle ja vielä hihankin päälle. Kyllä mun mielestä siinä voi auttaa.

No ei kai koulussa enää mitään kurakintaita käytetä tavallisten päällä? Meillä ainakin kurahousut ja -kintaat jäivät päiväkoti-iän jälkeen, koululaiset eivät suostu sellaisia pitämään.

Juu, kyllä meilläkin kurahousut ja rukkasen jäivät päiväkotiin. Repussa on varahousut ja lisää rukkasia ja hanskoja jos tarvitsee vaihtaa.

Tarkoitan siis, että nyt eskarissa on mukana varahousut ja rukkaset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään kouluun laiteta, mutta lainehtivalle kotipihalle tietysti tarvitaan sekä housut että rukkaset. Miettikää miten vetinen kevät edessä, kun tuo kaikki lumi sulaa! Ja pukee itse kyllä, mutta voin vähän auttaa vaikkapa laittamalla rukkaset paremmin, kun ne jää helposti myttyyn.

Vierailija
24/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan vuorillisia kurarukkasia myös. Helpompi pukea.

Vierailija
25/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten jotenkin huono asia jos auttaa? Vai pitäisikö vaan odottaa ja antaa itse yrittää pukea?

Vierailija
26/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa mun vähän alle 4-vuotiaskin osaa pukea itse. Kyllä on vähän kummaa, jos 7v ei selviäisi pukemisesta itse.

Vierailija
27/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa mun vähän alle 4-vuotiaskin osaa pukea itse. Kyllä on vähän kummaa, jos 7v ei selviäisi pukemisesta itse.

Ihan kaikenko pukee kokonaan itse? Myös kenkälenksut, rukkasten varret, kuriksien henkselit?

Vierailija
28/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä jankkausketju ihan yhdentekevistä asioista. Tuli mieleen omat kotiäitivuodet äitikavereiden kanssa. Kenen lapsi tekee sitä ja tätä ja miksi joku vanhempi ei tee lapsensa kanssa sitä ja tätä.

Vierailija
29/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn korjailemassa vielä 13vuotiaan kaulusta ja huppua ja suoristamassa pipon kun on lähdössä kouluun. Annan halit ja toivotan hyvää koulupäivää. 😁❤️ Teen tätä varmaan niin kauan kun asuu kotona jos itse vielä siis olen aamuisin paikalla.

Niin no kyse ei ole kyllä siitä ettei osaisi itse pukea.

Vierailija
30/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn korjailemassa vielä 13vuotiaan kaulusta ja huppua ja suoristamassa pipon kun on lähdössä kouluun. Annan halit ja toivotan hyvää koulupäivää. 😁❤️ Teen tätä varmaan niin kauan kun asuu kotona jos itse vielä siis olen aamuisin paikalla.

Niin no kyse ei ole kyllä siitä ettei osaisi itse pukea.

Varmistat, että nilkat ja polvet näkyy hyvin ja sytytät vielä tupakankin hänelle.

31/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa, mutta joskus pitää vähän auttaa lahkeiden tai hihojen kanssa.

Vierailija
32/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin kanssa tätä ketjua, kun mun 4v lapsenlapsi osaa jo pukea itse kaiken ulkovaatteita myöten. Okei, jotain henkseliä voi joutua suoristamaan, mutta se on pientä, ja tottakai autan ja kehun, kuinka reipas poika on. Mutta luulen, että sen on ollut pakko oppia pukemaan, kun on pikkusisko, ja on ollut hoidossakin jo monta vuotta. Lapsi on myös itse tosi ylpeä että osaa pukea ihan itse. Ja haluaa pukea itse. Ollaan sitä ihasteltu ja kiitelty.

Vierailija
33/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin kanssa tätä ketjua, kun mun 4v lapsenlapsi osaa jo pukea itse kaiken ulkovaatteita myöten. Okei, jotain henkseliä voi joutua suoristamaan, mutta se on pientä, ja tottakai autan ja kehun, kuinka reipas poika on. Mutta luulen, että sen on ollut pakko oppia pukemaan, kun on pikkusisko, ja on ollut hoidossakin jo monta vuotta. Lapsi on myös itse tosi ylpeä että osaa pukea ihan itse. Ja haluaa pukea itse. Ollaan sitä ihasteltu ja kiitelty.

Meillä riippuu tilanteesta. Eskarissa kuulemma pukee kaiken itse, ei tarvitse auttaa. Kotona heittäytyy välillä avuttomaksi, esimerkiksi kurahousujen pukemisessa pitäisi auttaa. Onko teillä muilla tällaista vaihtelua "osaamisessa"?

Vierailija
34/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä riippuu tilanteesta. Eskarissa kuulemma pukee kaiken itse, ei tarvitse auttaa. Kotona heittäytyy välillä avuttomaksi, esimerkiksi kurahousujen pukemisessa pitäisi auttaa. Onko teillä muilla tällaista vaihtelua "osaamisessa"?

Kavereiden nähden pitää näyttää isolta, joka osaa. Äidin nähden on lupa vauvailla! :)