Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pukeeko teillä 6-7 vuotiaat kaikki ulkovaatteet itse vai autatteko jossain kohtaa?

Vierailija
04.03.2022 |

Mites on?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo

Vierailija
2/34 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson yleensä että on keliin sopiva määrä vaatetta, pukee itse, jotain lahkeita tai hihoja tarvii välillä auttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi osata pukea itse. Meillä monesti kotona vaan annetaan lapsille palveluita ja puetaan vaikka puolesta esim jos aamulla väsyttää..

Mutta jos sellaiseen ei perheessä ole mahdollisuutta niin ei se ole väärin jos sanoo että pakko pukea itse.

Vierailija
4/34 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v pukee pääsääntöisesti itse, mutta just jossain lahkeiden lenkeissa, kurahousuissa/hanskoissa ym. saatan auttaa, jos tuntuu muuten pukeminen kestävän.

Vierailija
5/34 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pukee, ei se mikään vammainen ole.

Vierailija
6/34 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei tuon ikäinen pue niin on syytä huolestua. Ja vikahan on vanhemmissa

Vierailija
7/34 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotias pukee tosi omatoimisesti ja tykkää mennä eskariin, joten ulkovaatteiden pukeminen arkiaamuisin on aika sähäkkää :) Joskus joudun lahje-saappaansuu- liitoksessa vähän jelppaamaan.

Vierailija
8/34 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä h**vettiä nyt taas?

Ei kukaan koulussakaan enää auta ekaluokkalaisia. Jos ei oo mikään vammainen

Vierailija
9/34 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa on joskus tosi kummallista, kun iso lapsi tulee rukkanen ojossa pyytämään, että laita tämä. Pitäisi koululaisen osata itse laittaa rukkaset käteen.

Vierailija
10/34 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa on joskus tosi kummallista, kun iso lapsi tulee rukkanen ojossa pyytämään, että laita tämä. Pitäisi koululaisen osata itse laittaa rukkaset käteen.

No mietipä miten hankala oikeasti on laittaa esim. kurarukkaset itse. Kun on lapaset ensin käsissä ja niillä pitäisi saada laitettua rukkaset päälle ja vielä hihankin päälle. Kyllä mun mielestä siinä voi auttaa.

Vierailija
11/34 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainakin eskarista lähtien pukenut molemmat. En tarkkaan muista mistä iästä asti. Joskus autan hihan hanskan päälle, kun onhan se välillä hankalaa se toinen hanska saada, kun toinen on jo kädessä.

Vierailija
12/34 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kaipailee vähän huomiota...?

Vierailija
13/34 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos se sitten ulkona ollessa riisuu rukkasensa, niin kuka sen sitten pukee?

Vierailija
14/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri 6v täyttänyt pukee kaiken itse, ainoastaan rukkasten laitossa hihojen päälle autan

Vierailija
15/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskariopena 10v ollut vastaa. Housut, takit ja haalarit pukevat itse. Hanskoissa ja lahkeissa autetaan (toki keväällä vähennetään apua). Jotkut tarvitsevat apua myös vetoketjuun, mutta sitten loppukeväästä on kyllä jo kasvettu isoksi ja osataan itse.

Totta kai aina välillä tulee haasteita näissä vastaan. Ei niissä ole taustalla yleensä vanhemmuuden ongelmat, vaan enemmän joku add/ADHD, autismikirjo tms. Eli ei tarvi olla mitenkään "vammainen" lainatakseni keskustelua, vaan on olemassa myös muunlaisia haasteita, jotka vaikuttavat toiminnanohjaukseen, motorisiin taitoihin tai esim. hahmottamiseen.

Vierailija
16/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä h**vettiä nyt taas?

Ei kukaan koulussakaan enää auta ekaluokkalaisia. Jos ei oo mikään vammainen

Miksi käytät noin törkeää kieltä?

Vierailija
17/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v pukee kyllä, vähän motivaatiosta riippuen. Joskus autetaan jos ei muuten meinaa sujua, varsinkin lahkeet ja hanskat, mutta yleensä ei kyllä tarvitse. Noin 5v alkaen on osannut halutessaan pukea kokonaan itse.

Vierailija
18/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti pukee, ei se mikään vammainen ole.

Miten tämä törkyturpa liittyy tähän?

Ääliö olet.

Vierailija
19/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mietipä miten hankala oikeasti on laittaa esim. kurarukkaset itse. Kun on lapaset ensin käsissä ja niillä pitäisi saada laitettua rukkaset päälle ja vielä hihankin päälle. Kyllä mun mielestä siinä voi auttaa.

No ei kai koulussa enää mitään kurakintaita käytetä tavallisten päällä? Meillä ainakin kurahousut ja -kintaat jäivät päiväkoti-iän jälkeen, koululaiset eivät suostu sellaisia pitämään.

Vierailija
20/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oppi just iloisena 5v pukemaan kaiken itse. Ensin haalarin lahkeet jalkoihin ja haalarit vyötärölle, sitten kengät ja lenksut kohdilleen. Sitten kauluri ja pipo, jonka jälkeen hanskat ja sitten haalarin yläosa. Vetska menee hyvin kiinni kun on iso heijastin johon tarttua.