mitä jos nyt lähetän vuokranantajalle sähköpostin, että irtisanon sopimukseni?
Meillä oli 12 kk määräaikainen sopimus ja nyt siis kuukauden irtisanomisaika.
Mietin vaan, että hehän saattavat lukea sähköpostin huomenna, ylihuomenna tai maanantaina. Kirje olisi siitä eri asia, että se oikeasti olisi perillä vasta eri päivänä.
Jos lähettäisin tekstarin ennen 12, niin se varmaan hyväksyttäisiin tiedonannoksi heinäkuun puolella. Mutta aika inhottavaa olisi viestillä laittaa...
Kommentit (9)
Ihan kuule näkyy sähköpostissakin milloin on lähetetty. Itse irtisanoin sähköpostilla. Voihan olla että ovat jo nukkumassa ja lukevat tekstarin vasta huomenna. HALOO.
Mun mielestä sähköposti parempi kuin tekstari tähän aikaan
Aivan kuten edellä on sanottu, lähetys/saapumisaika näkyy ja vain sillä on väliä, ei lukuajankohdalla
kaikki vuokranantajat eivät kuitnkaan hyväksy irtisanomisia sähköpostilla, ainakaan jos samasta osoitteesta ei ole aikaisemmin ollut jotain yhteydenpitoa. Tämä siksi, että sähköpostissa ei Suomefssa ole virallista sähklistä allekirjoitusta eikä siis voi olla aivan satavarma, että irtisanoutuja on vuokralainen itse, eikä joku dille kiusaa tekevä tutuntuttu. Minä olen kyllä ottanut vastaan irtisanoutumiset sähköpostilla, mutta vahvistanut ne aina myöhemmin puhelimitse.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 22:09"]Minä ainakin haluan kirjallisena.
[/quote]
Sähköposti tai tekstiviesti on kirjallisena.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 22:08"]Aivan kuten edellä on sanottu, lähetys/saapumisaika näkyy ja vain sillä on väliä, ei lukuajankohdalla
kaikki vuokranantajat eivät kuitnkaan hyväksy irtisanomisia sähköpostilla, ainakaan jos samasta osoitteesta ei ole aikaisemmin ollut jotain yhteydenpitoa. Tämä siksi, että sähköpostissa ei Suomefssa ole virallista sähklistä allekirjoitusta eikä siis voi olla aivan satavarma, että irtisanoutuja on vuokralainen itse, eikä joku dille kiusaa tekevä tutuntuttu. Minä olen kyllä ottanut vastaan irtisanoutumiset sähköpostilla, mutta vahvistanut ne aina myöhemmin puhelimitse.
[/quote]
No jos laittaa KAIKKI tiedot siihen henkilötunnuksesta lähtien niin ihme homma jos ei kelpaa. Kirjeenkin voi lähettää kuka tahansa. Ja joku muu voi toisen puhelimella lähettää tekstarin.
Miksi ihmeessä et ole voinut hoitaa irtisanomista päivän aikana? Miksi pitää odottaa iltamyöhään?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 22:14"]Miksi ihmeessä et ole voinut hoitaa irtisanomista päivän aikana? Miksi pitää odottaa iltamyöhään?
[/quote]
Saattaapi olla että saa vaikka tiedon uuden kämpän saannista vasta illalla! Näin mulle kävi. Uus vuokranantaja soitti vasta klo 21 illalla että haluais vuokrata mulle
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 22:14"]Miksi ihmeessä et ole voinut hoitaa irtisanomista päivän aikana? Miksi pitää odottaa iltamyöhään? [/quote] Saattaapi olla että saa vaikka tiedon uuden kämpän saannista vasta illalla! Näin mulle kävi. Uus vuokranantaja soitti vasta klo 21 illalla että haluais vuokrata mulle
[/quote]
Sinä onnekas! Useimmat vuokranantajat ilmoittavat vasta seuravana kuukautena, eli kun ei voi enää irtisanoutua ajoissa.
Sillä ei ole merkitystä koska viesti luetaan, vaan koska se on lähetetty.