Voinko määrätä, kuka istuu autossani?
Siis silloin kun en itse aja, enkä ole mukanakaan.
Tarkoitan tilannetta, että lapseni tai mieheni lainaa autoani. Voinko sanoa, että ajavat vain yksinään, etteivät kuskaa ketään kaveria? Tai että mukanaolijat istuvat takapenkillä, ei pelkääjän paikalla?
Kommentit (9)
Miksi sinun kuuluisi määrätä kuka autossasi istuu??
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:18"]
Miksi sinun kuuluisi määrätä kuka autossasi istuu??
[/quote]
Mä omistan sen auton!
Mun mielestä kuulostaa oudolta, että tuollaisia sääntöjä keksit. Miksi?
Pentti ei saa istua autossani. Vesa saa. Irmeli voi istua, mutta vain jos Vesa on mukana. Jorma saa myös istua autossani, mutta vain silloin jo sillä on siniset sukat jalassa. Ja Pentti ei sitten todellakaan istu!
MInä olen kieltänyt lapsia kyyditsemästä muutamaa kaveriaan, jotka kaljapäissään tekee kaikenlaista pientä jäynää kuten kusee takapenkin märäksi tai nävertää puukolla reikiä istuimiin.
Älä anna autoa kenenkään ajettavaksi, jos et luota. Minä olen kyllä kieltänyt, ettei minun autoani saa ajaa muut kuin oma lapseni, kun annan auton käyttöön. Siis tavallisessa tilanteessa, eri asia sitten jos tulisi jotain poikkeuksellista, saisi vaikka sairaskohtauksen ja jonkun toisen pitäisi ajaa auto takaisin. Muttei muuten saa antaa kenenkään muun kruisailla minun rakkaalla autollani :D
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:16"]Siis silloin kun en itse aja, enkä ole mukanakaan.
Tarkoitan tilannetta, että lapseni tai mieheni lainaa autoani. Voinko sanoa, että ajavat vain yksinään, etteivät kuskaa ketään kaveria? Tai että mukanaolijat istuvat takapenkillä, ei pelkääjän paikalla?
[/quote]
Voit määrätä, mutta ei ne kuitenkaan tottele.