11+2
Tässä mennään.. tänään oli neuvola, siellä se pieni heilutteli käsiään ja oli kasvanut hurjasti! Sydän löi n.150 krt/min. Onko totta, että sydämen lyöntitiheydesstä voisi päätellä sukupuolen? Kiinnostaa, vaikken nyt kumpaakaan erityisesti toivo. Mun mieheni jätti mut raskaudesta kuultuaan. Luulen et mulle olisi helpompaa sukeltaa tytön sielunelämään, pojan kasvatuksessa olen vähän hukassa- mulla ei esim ole veljiä itselläni ollenkaan.. Onko teillä kokemuksia vastaavasta tilanteesta? Tämä pieni on ensimmäiseni, eli kaikki on uutta, olen ollut todella masentunut ja väsynyt välillä, koska pelottaa tämä uusi tilanne, kuinka jaksan ja selviän.. olen onnellinen mutta yksinäisempi kuin koskaan, vaikken yksin olekaan :)
Kommentit (3)
että kurja tilanne sulla kun mies tuolla tavalla lähti :(
Toivotan kuitenkin voimia ja onnellista raskausaikaa!
mä oon kuullut kahta eri versioo niistäkin eli menee ristiin....eikä siihen kai oo luottamista vaikka kyllähän joillakin varmasti on paikkaansa pitänytkin. itselläni poika ja sykkeet heitteli välillä aika lailla,mutta siinä 150 ne huiteli puolin ja toisin.
kyllä varmasti selviät,tuleepa sieltä sitten tyttö vai poika:) ihanan positiivinen olet kyllä vaikka miehesi jätti,onnellista odotusta toivon minäkin kovasti sulle ja kaikkea hyvää tulevaan=)
On uskomus että korkeammat sykkeet (n. 140-160) olisivat ns. tyttösykkeet ja matalammat (120-140) ns. poikasykkeet. Itse en kyllä tuohon luottaisi, meillä sykkeet on vaihdellut 120-160 välillä riippuen siitä miten virkeällä päällä vauva on ollut sydänääniä kuunneltaessa.
Tuolla ensikoiden pinossa kirjoittelee monia samassa tilanteessa olevia, eli odotamme kaikki ensimmäistä lastamme, on alkuraskaudessa olevia ja pitemmälle ehtineitä. Tervetuloa sinne mukaan jutustelemaan, siellä saa ainakin todella hyvää vertaistukea ja voi jakaa huoliaan ja murheitaan! :)
Viipero rv 34+3