Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhjennysvuoto

Vierailija
31.07.2015 |

Olen vaihtamassa minipillerit hormonittomaan ladycomp ehkäisytietokoneeseen, joka perustuu siis jokapäiväiseen peruslämmön mittaukseen. Sain ohjeet, jonka mukaan laitteen käyttö tulisi minipillereiden lopettamisen jälkeen aloittaa vasta kun tyhjennysvuoto on tullut, eikä niitä tulisi merkitä laitteeseen vielä kuukautisiksi. Tyhjennysvuodon pitäisi usein tulla 7 vrk sisään pillereiden lopettamisesta.

Olen lopettanut minipillerit 2,5 vk (17 vrk) sitten eikä tyhjennysvuotoa (tai muutakaan vuotoa) kuulu. Kysymys kuuluukin, että tuleeko minipillereiden jälkeen aina tämä tyhjennysvuoto vai olisiko kyse lähinnä yhdistelmäpillereihin liittyvästä ilmiöstä??
Jos ensimmäinen vuotoni tulee vasta kuukauden päästä pillereiden lopettamisesta (tai vasta sitä myöhemmin) onko edelleen kyse hormoneihin liittyvästä tyhjennysvuodosta? Vai ovatko nämä jo "oikeat" kuukautiset, jolloin voison merkitä ne kuukautisvuodoksi myös laitteeseen?

Kiitos kovasti avusta jo etukäteen :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

en ole kovin paljoa tutustunut Ladycompin tyyppisiin ehkäisytietokoneisiin, joten osaan vastata vain minipillereitä koskevaan kysymykseesi.

Tyhjennysvuodon pitäisi viimeisen liuskan loputtua alkaa melko pian. Joskus näin ei kuitenkaan käy ja varsinaiset kuukautiset tulevat sitten ajastaan. Jos sinulla tulee vuoto kuukausi tai pidemmän ajan päästä minipillereiden lopettamisesta, voit merkata ne kuukautisiksi tietokoneellesi. 

Muistathan käyttää ehkäisynä kondomia niin kauan kunnes kiertosi on normalisoitunut pillereiden jälkeen ja kone on tunnistanut kiertosi.

t. Mia, terveydenhoitaja 

Vierailija
2/3 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt divinaa kymmenisen vuotta ja luullut aina,etten voi saada lapsia. Nyt uusi lääkäri sanoikin,että sitä ei voi missään nimessä sanoa varmuudella. Erikoisten tuntemusten jälkeen mietinkin nyt,jos olisin raskaana. Koska testejä voi tehdä vasta kuukautisten alkamispäivästä,voiko ns tyhjennysvuoto aiheuttaa keskenmenon tai olla haitaksi mahdolliselle vauvalle? Koska divinan lopetus käynnistää tyhjennysvuodon välittömästi olen huolissani. Mitä pitäisi tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

nainen voi tulla raskaaksi heti pillerit lopetettuaan eikä kuukautisia välttämättä ehdi edes tulla. Jos ette ole käyttäneet kondomia sen jälkeen, kun jätit pillerit pois, voit hyvin olla raskaana.

Jos olet jo raskaana, tyhjennysvuotoa ei tule kuten ei kuukautisiakaan.

Tee raskaustesti, kun pillereiden lopettamisesta on kulunut kuukausi. Silloin raskaustestin pitäisi näyttää luotettava tulos. Jos tulos on negatiivinen, tee uusi testi viikon kuluttua.

Toivottavasti olet raskaana, jos itse toivot niin :)

t. Mia, terveydenhoitaja