Mitä maksaisit lapasista jotka sinulle kudottu?
Meidän "äitiryhmässä" eräs äiti neuloo paljon ja oli laittanut kuvan sukista että kuka haluaa. Saa antaa jitain rahaa tai hakea ilmankin kun heillä niitä on liikaa.
Sitten laittoi että voi neuloa halukkaille.
Kysyin tekeekö neljät lapaset ja sanoi että tekee.
Oli parissa päivässä neulonut omista langoista kahdet yksiväriset perus lapaset. Kaksiin vien sitten omat langat. Toisista tulee yksiväriset ja toisista kaksiväriset.
Kysyin hintaa ja sanoi että omantunnon mukaan maksu että niin hän kaikille sanoo.
Mikä on se maksu sitten mitä hän voisi odottaa?
Mitä itse maksaisit?
Kommentit (34)
Käsityön arvostajat liikkeellä? 20-60€/pari kova työ ja lankaa kuluu. Maksa kunnolla.
Ehkä 30e kaikista.Voisin kyllä maksaa 50e pari jos joku tekisi kuviolapaset. (Lapsi haluaisi Ninjago lapaset)
Jos hän ei ole sinulle läheinen ihminen ja tuotteet ovat juuri sellaiset kuin tarvitsitkin, maksa nyt ainakin 10e/pari.
Vierailija kirjoitti:
Aika isoa hintahaarukkaa nyt täälläkin on.
Ihan perus yksiväriset lapaset 7-veljestä langasta. Nämä hänen langoista.
Sitten ihan vastaavat lapaset mutta pienemmät tuomistani langoista. Noista varmaan jää hälle lankoja kun kolme kerää vien ja pieniä lapasia?
Ap
7-veljestä lankakerä maksaa n. 5-7€, riippuen kerän koosta, voi jäädä jopa alle 5€. Yhdestä 100g kerästä tulee yksi pari lapasia. Ja jos huvikseen kutoo nii en hirveästi sille työlle hintaa laittaisi, 10-15€.
On niissä kuitenkin villaa 75%, että laadukkaat on.
Vierailija kirjoitti:
Yksistä lapasista maksaisin ehkä 10 euroa. Ehkä enemmänkin, riippuen siitä millaiset ne ovat. Niiden tekemiseen menee sentään aikaa.
No ei kyllä mene. Minä neulon kahdessa päivässä miesten sukat kokoa 42, menee muun työn ohessa.
Maksaisin kympin per pari jos ei ole muuta sovittu ja ihan peruslapasista kyse. Ja sen vois vielä pyöristää viiteenkymppiin.
Yksilöydyistä eli "mittatilauksena" teetetyistä lapasista, joissa esim. haluamani koirarodun kuva tms spesiaalia, niin 50e. Langat ei ilmaisia, työtä ei tarvitse tehdä ilmaiseksi. Pieni on tuntipalkka kun laskee mitä kutojalle jää esim.50eurosta.
Maksa "luonnossa". Palvelus palveluksesta, talkoohenkeä?
Vähintään 12 € parilta. 10 € tuntuu turhan vähältä. 15 € itse neulojana jo ilahtuisin.
Minulla ovat tavallista isommat kädet eli joutuu tekemään 5 senttiä pidemmät lapaset. Olen teettänytkin ja maksanut 25-30 euroa parista, koska tekijä on todellinen taiteilija ja tekee todella siistiä jälkeä.
Ne jotka eivät itse ole neuloneet esim. kuviolapasia, eivät ymmärrä millainen työ niissä on. Vaatii taitoa ja tarkkuutta.
Vaikka hinta olisi esim. 30 euroa, työn tuntipalkaksi tulisi ehkä n. 1 euro.
Käsityön arvostus ei ole korkea.
Yksistä lapasista maksaisin ehkä 10 euroa. Ehkä enemmänkin, riippuen siitä millaiset ne ovat. Niiden tekemiseen menee sentään aikaa.