Realistinen laihdutustavoite 12 viikolle?
Onko mielestäsi realistista laihtua 7kg 12 viikon aikana, jos lähtöpaino on n. 100kg (bmi 35+)? Ei pussikuureja vaan ihan tavallista ruokaa lautasmallin mukaan + 2-3 salitreeniä + 2-3 kävelylenkkiä/vesijuoksua viikossa? Ei keto-ruokavaliota, ei vhh.
Jos ei ole, mikä olisi realistinen tavoite?
Kommentit (7)
Oho, kerrankin oli oikeasti realistinen tavoite näissä laihdutusaloituksissa! Tsemppiä!
Kuulostaa realistiselta! Toisaalta, jos vasta aloitat salitreenaamisen, niin se voi kerryttää hieman painoa, ennen kuin alkaa tippumaan.
Itse olen normaalipainossa (163/59), ja omalle kohdalle realistista olisi ennemmin 3-4 kg tuossa ajassa. Itse ehkä jättäisin salitreenin ja yrittäisin kävellä/vesijuosta joka päivä. Olen ykköstyypin diabeetikko ja minulle säännöllinen aerobinen on parempi, kuin salitreeni. Teen kyllä fyysistä työtäkin.
Kiitos kommenteista! Salitreeni on tuttua, mutta koska se on ollut aika epäsäännöllistä viime aikoina, tulee painoa varmasti aluksi vähän lisää ja lihakset kipeytyy.
Osallistun työterveyden kautta painonpudotuskurssille ja aluksi piti määritellä tavoitteet. Liikun ihan ok määrän muutenkin enkä ole rapakunnossa, mutta nyt ajattelin lähteä tähän projektiin ”tosissani” ja tehdä kaiken vähän järjestelmällisemmin. Toki poikkeuksia tulee, mutta tavoite on pysyä rytmissä n. 85%. Ap
Järjestääkö työterveys jossain tuollaista? Olisipa kiva, jos meilläkin olisi.
On realistinen tavoite. Tsemppiä vain!