Mies heittää tavaroita roskikseen, mitä teen
Olen jotenkin hämmentynyt ja avuton. Mies siivotessaan heittää surutta hyvää tavaraa (leluja, ostamiani villalankoja, piirustuspapereita, huonekalujakin) roskikseen koska ne ovat hänen mielestään turhia. Itse myisin ne eteenpäin. Jos sanon asiasta, hän raivostuu ja alkaa huutaa. Mitä teen? Toimiiko mieheni oikein? Meillä muutenkin kaikki vika on aina minussa miehen mielestä, omasta mielestään ei koskaan tee mitään väärin.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:4Ai jonkun paskan kodistaan roskiin heittäminen on rikos? Ei ole
[/quote]
No ei ole rikos, mutta onko sinun mielestäsi parisuhteessa oikein tämä "... hän raivostuu ja alkaa huutaa. ...Meillä muutenkin kaikki vika on aina minussa miehen mielestä, omasta mielestään ei koskaan tee mitään väärin." Eikä ilmeisesti ole tosiaan vain kaiken roinan heittämisestä roskiin vaan yleisesti muustakin.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:45"]
Itse saisin sen luokan hepulin ettei heittäisi toiste.
[/quote]
Heittää sut seinään seuraavaks. WT äiti ei ymmärrä että väkivalta luo väkivaltaa.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:10"]
Miksi et hanki lukollista kaappia, jossa saisit säilyttää lankoja ym sinulle tärkeitä tavaroita?
[/quote]
Heh, oliko tämä vitsi? En nyt koe ihan luontevana, että omasa kodissa pitäisi tavarat pitää lukollisessa kaapissa...
Ap
Hyi vittu mä muuttaisin pois ja oman kotini avainta ei missään tapauksessa tuollaiselle tuholaiselle.
No ehkä sä et vaan saa myytyä niitä eteenpäin ja mies on kyllästynyt kun sinä vain kasaat romua joka nurkkaan. MYY NE ROINAT JOS ET TARVI
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:42"]
Itse myisin ne eteenpäin.
[/quote]
No myy! Mutta koska sinulta ei onnistu niin hyvä että mies edes raivaa sitä roinanpaljoutta.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:42"]
Olen jotenkin hämmentynyt ja avuton. Mies siivotessaan heittää surutta hyvää tavaraa (leluja, ostamiani villalankoja, piirustuspapereita, huonekalujakin) roskikseen koska ne ovat hänen mielestään turhia. Itse myisin ne eteenpäin. Jos sanon asiasta, hän raivostuu ja alkaa huutaa. Mitä teen? Toimiiko mieheni oikein? Meillä muutenkin kaikki vika on aina minussa miehen mielestä, omasta mielestään ei koskaan tee mitään väärin.
[/quote]
Itse tekisin rikosilmoituksen poliisille ja heivaisin tuollaisen miehen. Ymmärtäisin miehen toiminnan, jos olisit hamsteri, ja keräisit vaikka vanhoja viilipurkkeja. Mutta toisen omaisuuden tuhoaminen on rikos, eikä mielipideasia.
Itse saisin sen luokan hepulin ettei heittäisi toiste.
Miehesi toimii oikein. Koti ei ole kaatopaikka.
Siivoa sinäkin sen tavarat roskiin. Ei vaan jos ei juttelu auta niin lähtisin kyllä. Erityisesti jos lapsen jutut menee roskiin.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:42"]
[/quote]
Itse tekisin rikosilmoituksen poliisille ja heivaisin tuollaisen miehen. Ymmärtäisin miehen toiminnan, jos olisit hamsteri, ja keräisit vaikka vanhoja viilipurkkeja. Mutta toisen omaisuuden tuhoaminen on rikos, eikä mielipideasia.
[/quote]
Ai jonkun paskan kodistaan roskiin heittäminen on rikos? Ei ole
Heitti kerran varastosta laatikon, johon olin kirjoittanut suurella että ei saa heittää pois, koska se sisälsi nuoruuden muistikirjojani ja kirjeenvaihtoa. Surettaa vieläkin. Olen myynytkin paljon tavaraa kirpparilla, nyt keväällä viimeksi ison kasan lasten vaatteita.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:45"]Itse saisin sen luokan hepulin ettei heittäisi toiste.
[/quote] Meillä minä olen se henkisesti vahvempi. Siis minä, mies. Siinä ei akat hypi silmille.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:47"]Heitti kerran varastosta laatikon, johon olin kirjoittanut suurella että ei saa heittää pois, koska se sisälsi nuoruuden muistikirjojani ja kirjeenvaihtoa. Surettaa vieläkin. Olen myynytkin paljon tavaraa kirpparilla, nyt keväällä viimeksi ison kasan lasten vaatteita.
[/quote] Turha takertua menneeseen.
Minä en voi ymmärtää käyttökelpoisen tavaran heittämistä ROSKIIN. Kierrättäminen joko lahjoittamalla tai myymällä eteenpäin on kaikinpuolin järkevämpää. Roskiinheittäminen ei ole ilmaista kenellekään eikä koskaan; jätemaksuissa maksamme niitä ihan joka ikinen. Mitä enemmän kaatopaikalle päätyy jätettä, sitä korkeammaksi jätemaksut nousevat. Miksi tätä ei ymmärretä?
"Siinä ei akat hypi silmille."
Jos parisuhteessa ja perheessä eletään, eikö molempien mielipide tulisi ottaa huomioon? Minusta on hyvä että mies raivaa, mutta joidenkin hyvien tavaroiden osalta minusta kannattaisi neuvotella. Meillä on mennyt roskikseen (kyllä) esimerkiksi sellaisia juttuja kuin hyväkuntoinen TrippTrapp-syöttötuoli ym.
Ap
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:51"]"Siinä ei akat hypi silmille."
Jos parisuhteessa ja perheessä eletään, eikö molempien mielipide tulisi ottaa huomioon? Minusta on hyvä että mies raivaa, mutta joidenkin hyvien tavaroiden osalta minusta kannattaisi neuvotella. Meillä on mennyt roskikseen (kyllä) esimerkiksi sellaisia juttuja kuin hyväkuntoinen TrippTrapp-syöttötuoli ym.
Ap
[/quote]
Ja porvoosta
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:50"]
Minä en voi ymmärtää käyttökelpoisen tavaran heittämistä ROSKIIN. Kierrättäminen joko lahjoittamalla tai myymällä eteenpäin on kaikinpuolin järkevämpää. Roskiinheittäminen ei ole ilmaista kenellekään eikä koskaan; jätemaksuissa maksamme niitä ihan joka ikinen. Mitä enemmän kaatopaikalle päätyy jätettä, sitä korkeammaksi jätemaksut nousevat. Miksi tätä ei ymmärretä?
[/quote]
Ei kiinnosta paskan vertaa jotkin jätemaksut.
Heitän roskiin mitä huvittaa, opettele elämään sen kanssa.
Eniten mua häiritsee, että mies raivostuu tuollaisesta asiasta ja alkaa huutaa. Eikä toisten tavaroita saa heittää roskiin. Laittakoot muovipussiin ja vaikka sun sängylle, josta voit keksiä paikan missä ne ei oo tiellä. Pystyykö mies muuten ottaan vastaan kritiikkiä raivoomatta tai ylipäätään keskustelemaan järkevästi kun tilanne on ohi?
Mutta kun se mies on muuten niin ihana ... eikö olekin? Et kai sinä muuten sietäisi mokomaa, jonka mielestä sinä olet aina väärässä ja joka hävittää sinulle tärkeitä tavaroita.
Miksi et hanki lukollista kaappia, jossa saisit säilyttää lankoja ym sinulle tärkeitä tavaroita?