Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies heittää tavaroita roskikseen, mitä teen

Vierailija
31.07.2015 |

Olen jotenkin hämmentynyt ja avuton. Mies siivotessaan heittää surutta hyvää tavaraa (leluja, ostamiani villalankoja, piirustuspapereita, huonekalujakin) roskikseen koska ne ovat hänen mielestään turhia. Itse myisin ne eteenpäin. Jos sanon asiasta, hän raivostuu ja alkaa huutaa. Mitä teen? Toimiiko mieheni oikein? Meillä muutenkin kaikki vika on aina minussa miehen mielestä, omasta mielestään ei koskaan tee mitään väärin.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on erilaiset siisteyskäsitykset ja ehkä et anna luopua mistään. Liian pitkälle toisen kamojen poisheitossa ei kuitenkaan saa mennä.

Ei se niinkään toimi, että kumpikin heittää vaan omia tavaroitaan pois, koska jos toinen ei heitä mitään, lopulta käy niin, että toisen tavarat valtaavat koko kodin. Jos mitään ei koskaan heitä pois, omistaa todennäköisesti erittäin paljon kaikkea turhaa.

Teidän pitäisi yhdessä katsella noita ja vaikka laittaa yhdessä myyntiin tai kantaa surutta kierrätykseen. Ja roskat roskiin.

Toisen tavaroista on muuten yleensä helpompi luopua kuin omista. ;D

Vierailija
22/40 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehellesi, että ei heitä mitään roskikseen seuraavan neljän viikon aikana. Sinä puolestasi käyt sinä aikana läpi kaikki tavaranne ja huolehdit kaiken, mitä ette tarvitse pois asunnosta ja varastoista ihan itse. Näin teillä ei kuukauden kuluttua ole enää ylimääräistä roinaa nurkissa ja sinä sait päättää millä tavalla niistä eroon hankkiuduitte. Sitten et enää ostele villalankoja sun muita ellet jo ostaessasi tiedä mihin ne käytät. Näin ainakin tämä ongelma poistuu. Miehesi ei enää tarvitse heitellä turhaa rojua roskikseen ja sinun ei tarvitse loukkaantua asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:51"]

"Siinä ei akat hypi silmille."

Jos parisuhteessa ja perheessä eletään, eikö molempien mielipide tulisi ottaa huomioon? Minusta on hyvä että mies raivaa, mutta joidenkin hyvien tavaroiden osalta minusta kannattaisi neuvotella. Meillä on mennyt roskikseen (kyllä) esimerkiksi sellaisia juttuja kuin hyväkuntoinen TrippTrapp-syöttötuoli ym.

Ap

[/quote]

Ehkä hän kuvitteli, ettei sillä ole mitään jälleenmyyntiarvoa. Ei meidän omassa lapsuudessamme paljoa tavara kiertänyt eikä sitä oikein järjellä tajua paljonko hyvistä tavaroista voi nykyään saada. Mä esim. myin meidän meidän 10 vuotta vanhan TrippTrappin muistaakseni 90 eurolla. Eipä se käytössä juuri miksikään mene ja ostajahan sen päättää ostaa.

Joku toinen taas voi ajatella että emmä ala kellekään mitään halvalla myymään (kaikilla tavaroilla ei toki ole niin huikeaa jälleenmyyntiarvoa kuin just TT:llä) joten heitän mieluummin roskiin, mun tarvii kenenkään elämää kustantaa halvoilla tavaroilla.

Ei tuo miehesi käytös täysin normaalia ole. Pyydät häntä sanomaan mistä pitää päästä eroon ja sitten pistät sen myyntiin tai viet kierrätykseen.

Vierailija
24/40 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluukin, kuinka paljon sulla sitä paskaa on nurkissa? Itse en eläisi kaatopaikalla, vaan joko tavarat tai akka saisi luvan lähteä.

Vierailija
25/40 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä mies roskiin.

Vierailija
26/40 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:00"]

Sano miehellesi, että ei heitä mitään roskikseen seuraavan neljän viikon aikana. Sinä puolestasi käyt sinä aikana läpi kaikki tavaranne ja huolehdit kaiken, mitä ette tarvitse pois asunnosta ja varastoista ihan itse. Näin teillä ei kuukauden kuluttua ole enää ylimääräistä roinaa nurkissa ja sinä sait päättää millä tavalla niistä eroon hankkiuduitte. Sitten et enää ostele villalankoja sun muita ellet jo ostaessasi tiedä mihin ne käytät. Näin ainakin tämä ongelma poistuu. Miehesi ei enää tarvitse heitellä turhaa rojua roskikseen ja sinun ei tarvitse loukkaantua asiasta.

[/quote]

Tämä on hyvä idea! Kiitos!

Ap

Vierailija
27/40 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni (nykyinen ex-) heitti myös minulle tärkeää tavaraa roskiin ja raivosi, jos yritin puuttua. Tuollainen käytös on parisuhdeväkivaltaa, eikä missään nimessä hyväksyttävää toimintaa.

Vierailija
28/40 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on varmaan siistimpi kuin sinä? Hienoa on että molemmat (?) siivottu yhteistä kotia. Etsikää kompromissi jos sinä keräät tavaraa ja hän toivoisi minimalistisempaa sisustusta. Molemmat voivat tulla vastaan.

Vierailija
29/40 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä mies alkaa huutaa?
Onko teillä ollut aiempaa keskustelua hamstrauksesta tms?

Liian vähän infoa, mutta ei tuo nyt ihan normaalilta kuulosta.

Vierailija
30/40 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:45"]Itse saisin sen luokan hepulin ettei heittäisi toiste. [/quote] Meillä minä olen se henkisesti vahvempi. Siis minä, mies. Siinä ei akat hypi silmille.

[/quote]

Sun kanssa oliskin varmaan tosi hauska elää. Tollaset kaapinpaikkasuhteet on niin veikeitä, eihän kumppanin kanssa missään nimessä voi pelata yhteen vaan pitää komentaa.

Vierailija
31/40 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tyhmä mies ja onkohan sama joka oli heittänyt hyviä leluja roskiin tuolla maalla?
Siitä tuli iso potti.
Etunimi alkanee T-kirjaimella ( sen lapsen).

Vierailija
32/40 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:53"]Mies on varmaan siistimpi kuin sinä? Hienoa on että molemmat (?) siivottu yhteistä kotia. Etsikää kompromissi jos sinä keräät tavaraa ja hän toivoisi minimalistisempaa sisustusta. Molemmat voivat tulla vastaan.
[/quote]
Tämä ei kuulosta nyt sisustusongelmalta. Taitaa olla kyse ihan klassisesta vallankäytöstä.

Vierailija
33/40 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä lähtis, paskoja äijiä riittää! Saat varmasti paremman miehen joka kunnioittaa sinua ja sinun omaisuutta.

Vierailija
34/40 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:10"]

Miksi et hanki lukollista kaappia, jossa saisit säilyttää lankoja ym sinulle tärkeitä tavaroita?

[/quote]

Heh, oliko tämä vitsi? En nyt koe ihan luontevana, että omasa kodissa pitäisi tavarat pitää lukollisessa kaapissa...

Ap

Mies luultavasti murtaisi sen kaapin lukon tai purkaisi saranat, jos lukko ei aukea.

Vierailija
35/40 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYMMENEN VUOTTA vanha ketju!

Vierailija
36/40 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ryhtynyt naismaiseen konmaritukseen. Älä aloittaja marise, vaan ole tyytyväinen

Vierailija
37/40 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se mies on muuten niin ihana ... eikö olekin? Et kai sinä muuten sietäisi mokomaa, jonka mielestä sinä olet aina väärässä ja joka hävittää sinulle tärkeitä tavaroita.

Miksi et hanki lukollista kaappia, jossa saisit säilyttää lankoja ym sinulle tärkeitä tavaroita?

Jos tarvitsee lukollisen kaapin, ettei puoliso turmele sinulle/lapsille tärkeitä tavaroita, on aika miettiä koko suhteen järkevyyttä. Mies testailee, kuinka pitkälle voi sanella kaikesta. 

Vierailija
38/40 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä toinen sanelija. Ajatteletko samoin miehen harrastusvälineistä? Uusia vieheitä ei tarvitse ostaa, jos ei ole tiedossa, minkä vonkaleen aikoo niillä pyytää. Eiköhän molemmat päätä omista tavaroistaan. Pelkäätkö miestä, ap?

Vierailija
39/40 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äijä lähtis, paskoja äijiä riittää! Saat varmasti paremman miehen joka kunnioittaa sinua ja sinun omaisuutta.

10 VUOTTA VANHA ALOITUS, ÄÄLIÖ.

Vierailija
40/40 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä väkivaltaa. Lähde pois, tuo tauti ei parane.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi