Luulen, että mieheni juo salaa. Miten voin saada varmuuden?
Mies käyttäytyy välillä jotenkin ihan eri tavalla kuin normaalisti. Tätä on vaikea selittää, mutta hän ei ole oma itsensä. Kerran löysin vodkapullon hänen vaatekaapistaan, mutten ole haistanut hänen hengityksessään mitään. Hänestä on tullut kömpelömpi ja temperamenttisempi. En tiedä mistä on kyse, mutta tuo pullo viittaisi salajuomiseen. Normaalisti hän juo ehkä kerran kuussa, mutta silloin on ihan tillin tallin ja makaa koomassa seuraavan päivän. Minulla ei ole mitään kokemusta alkoholismista enkä edes tiedä, mitä merkkejä pitäisi etsiä. Vai pitäisikö vain pyytää häntä käymään lääkärissä? Yritin puhua siitä, että hän on erilainen, mutta hän hermostui eikä suostunut juttelemaan.
Mitä voin tehdä? Ahdistaa.
Kommentit (31)
Ole kaatavinasi viinaa viemäriin tai tee perhesaunassa oikeasti kaljahuuhtelu hiuksiisi. Kilahtaa taatusti. Mikäli sohvan sisältä, vessanpytyn säiliöstä tms löytyy viinapullo, kysy kenen se on? Kun hän vastaa, ettei ainakaan hänen, sano, että tämän voikin sitten kaataa pois. Holauta kohti viemäriä, niin ukko karaa pulloon kiinni. Alkoholistin paras ystävä on viina.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehelläsi ajokortti? Pyydä häntä lähtemään kuskiksesi, kun epäilet hänen juoneen. Jos selittelee ettei voi, toista homma. Sitten on jo pohjaa ottaa puheeksi alkometri. Olin ennen kaappijuoppo ja tämä olisi ollut helpoin tapa käräyttää minut, koska en olisi iki päivänä mennyt kännissä rattiin. Tietenkin tämä toimii vain, jos miehesi on lainkuuliainen.
Hyvä konkreettinen neuvo!
Jos miehesi olisi alkoholisti, niin sinä kyllä huomaisit sen.
Etkö voisi yksinkertaisesti keskustella miehesi kanssa. Puhumalla asiat selviää. ( ehkä paremmin kuin täällä )
Syökö omenoita, ne peittää viinan lemun. Kikka jonka alkoholistit tietää.
Vierailija kirjoitti:
Syökö omenoita, ne peittää viinan lemun. Kikka jonka alkoholistit tietää.
Kerro lisää kikkoja.
Miehesi pitää siitä, että voi salaa touhuta juttuja selkäsi takana.
Voi tehdä muutakin, kuin juopotella salaa.
Minun mieheni kävi juoppoaikanaan jopa alkossa mutkan autolla, sillä aikaa, kun olin saunassa.
Kerran unohtu samppoo, kun menin saunaan. Palasin saunasta takaisin hakemaan samppoota, niin auto ja mies oli hävinnyt.
Menin takaisin saunomaan. Kysyin mieheltä saunan jälkeen, että missäpä kävit. Vastas, ettei ole käynyt missään.
Siihen minä, että miten auto oli pois ja sinä? Hän siihen, että mistä sinä sen näit?
Ärsyttävää tuo valehtelu. Pienistäkin asioista valehtelee, kun saa tyydytystä huijaamisesta.
Mun miehellä oli kätköjä autossa, kotona rullatun maton sisällä, koristevaasin sisällä, pannuhuoneessa, puuvarastossa, vaatekaapissa, kumikengässä....
On tosiaan joku aine, joka ei haise, silti tasapaino-ongelmia nähtävissä.
Yks lekuri törmäili seiniin, niin että taulu oli tippua seinältä. Ei se kyllä haissut viinalta.
Olihan se jonkin verran kiusallista. Lähipiiri oli huolissaan ja minä sitten erkaannuin heistä kun yrittivät puuttua juomisiini. En sietänyt sitä, että aikuista ihmistä holhotaan. Menin aika pohjalle ennen kuin lopetin juomisen.