Loma loppuu - parhaat selviytymisvinkkisi?!
Kesäloma loppuu, mikä on sinun paras vinkkisi selviytyä töiden/koulujen/arjen alkamisesta ettei tuntuisi niin kurjalta?
Kommentit (10)
Ei minua ahdistanut yhtään. Tein lomalla niin eri asioita kuin töissä ja avasin koneen kerran kesken loman ja putsasin ja organisoin sähköpostit. Lisäksi olen nyt saanut viettää viikon ilman lapsia ja purkaa rauhassa loman aikana kasautuneet työt, olen myös ehtinyt siivota ja tehdä kodin hankintoja. Ihanaa että arki taas alkaa.
Loman loppupuolella alan suunnittelemaan syksyksi kaikkea kivaa, varaan teatteri- ym. tapahtumiin lippuja, suunnittelen ehkä jonkun lyhyen kaupunkimatkan. On taas jotain kivaa odoteltavaa!
Mä ainakin tykkään mennä maanantaina töihin :) On täs nyt jo lomailtukin 4 viikkoa..toki tykkään työstäni ja olen tyytyväinen ammatinvalintaani (sh)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 10:52"]Mä ainakin tykkään mennä maanantaina töihin :) On täs nyt jo lomailtukin 4 viikkoa..toki tykkään työstäni ja olen tyytyväinen ammatinvalintaani (sh)
[/quote]
Niin ja syksyksi on tiedossa parikin tosi kivaa systeemiä ;)
Laitan kaiken toivoni lauantain lottoarvontaan.
Ollut kivaa, kun perhe on saanut olla yhdessä. Onhan se haikeaa, kun taas hajaannutaan omille teilleen päiviksi ja illallakin on omat menonsa.
Ei oikein keksi. Ahistaa ajatus työpaikasta. Hesassa liikenteen melua. Työ ok. Muut tilpehöörit siinä ohella rassaa.
1. hyväksyn sen, että alkuun voi olla kiireempää ja "ahdistavampaa"
2. pidän lomafiilistä yllä arkenakin ts. jätän työt töihin (tässä mulla paljon opettelemista esim. työsähköpostien suhteen...)
3. suunnittelen syksylle kivoja juttuja esim. pikkumatkoja, juhlia, teatteri- ja konserttimenoja...
4. mulla toimii myös se, että siivoilen ja järkkäilen arjen kuntoon ennen loman loppua eli järjestelen kaapit, heitän turhat roskiin tai myyn, ja hommaan tarvittaessa uusia juttuja tilalle
5. hemmottelen itseäni ekan työviikon jälkeen, nyt varattuna hieronta :)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:24"]
1. hyväksyn sen, että alkuun voi olla kiireempää ja "ahdistavampaa"
2. pidän lomafiilistä yllä arkenakin ts. jätän työt töihin (tässä mulla paljon opettelemista esim. työsähköpostien suhteen...)
3. suunnittelen syksylle kivoja juttuja esim. pikkumatkoja, juhlia, teatteri- ja konserttimenoja...
4. mulla toimii myös se, että siivoilen ja järkkäilen arjen kuntoon ennen loman loppua eli järjestelen kaapit, heitän turhat roskiin tai myyn, ja hommaan tarvittaessa uusia juttuja tilalle
5. hemmottelen itseäni ekan työviikon jälkeen, nyt varattuna hieronta :)
[/quote]
Lisäys kohtaan 1, tähän siis sisältyy ajatus siitä, että alun jälkeen työ alkaa taas tuntua vanhaan tapaa mukavalta :)
Tiedostamisen, että on normaalia tuntea vitutusta/ahdistusta/alakuloisuutta pari ekaa päivää, mutta sitten kaikki järjestyy ja on ihan hyvä olla :) Järjestelemällä vapaa-ajalle jotain pientä kivaa (esim. ulkoilua luonnossa, ystäviä, leffailtaa ym), on siis jotain mitä odottaa töiden jälkeen. Aika auttaa tähänkin.