Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko noloa valmistui vasta 28-vuotiaana?

Vierailija
30.07.2015 |

Huomasin erään FB-kaverin valmistuneen dippi-inssiksi juuri ja hän täytti pari kuukautta sitten 28v. Itse en tuossa iässä enään kehtaisi erikseen juhlia julkisesti, kun ne etevimmät on kuitenkin valmistunut jo 24 tai ainakin viimeisteään 25 vuotiaana. Mitä mieltä te olette?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi noloa, jos ei koskaan valmistuisi.

Vierailija
22/39 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin AMK:sta 30-vuotiaana ja pidin ihan tajuttomat kemut ihan jo siitä syystä että ylipäätään valmistuin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valmistuin ammattikoulusta keväällä 28-vuotiaana, eka tutkinto lukion jälkeen. Mitäs siihen sanotte... Minä sanon, että tuntuu alisuoriutumiselta.

Vierailija
24/39 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo??

Vierailija
25/39 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iällä ei muuten ole merkitystä kunhan ehtii vielä tehdä tuon alan töitä. Hyvä ikä eikä ollenkaan noloa. Noloa on se miten ajattelet hänestä!

Vierailija
26/39 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa noloa! voi miten noloa se onkaan!! parempi jättää valmistumatta niin säästyy tältä elämää suuremmalta noloudelta!!1!

Vierailija
27/39 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 22:25"]

Huomasin erään FB-kaverin valmistuneen dippi-inssiksi juuri ja hän täytti pari kuukautta sitten 28v. Itse en tuossa iässä enään kehtaisi erikseen juhlia julkisesti, kun ne etevimmät on kuitenkin valmistunut jo 24 tai ainakin viimeisteään 25 vuotiaana. Mitä mieltä te olette?

[/quote]

Etevimmät?

*tuplanaamapalmu*

Vierailija
28/39 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus antaa hyviä valmiuksia, mutta tietojen soveltaminen käytäntöön opitaan vasta työssä. Elinikäinen oppiminen on nykyaikaa ja useimmat joutuvat tai saavat opiskella useita ammatteja elinaikanaan. Yleensä vaaditaan 2-5 vuoden työkokemus ennen kuin voidaan puhua ammattilaisesta; ainakin jos kysymyksessä on vaativa ala.

Hassua oikeastaan puhuakaan "valmistumisesta". 

Vierailija
29/39 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini väitteli 7-kymppisenä. Ei ollut noloa vaan päinvastoin hieno saavutus.

Vierailija
30/39 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
31/39 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/39 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 22:30"]

Jotkut lukevat ensin amk insinööriksi.

[/quote]

niin, tai niin kuin minä eli valmistuin ensin lakimieheksi ja 28-vuotiaana ktm:ksi.

kyllä mä ihmettelen mihin yhden tutkinnon opiskelija saa aikansa kulumaan jos melkein 10 vuotta opiskelee. 

Vierailija
33/39 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei ole mitenkään noloa valmistua 28v, miksi olisi.

n. Nro 33

Vierailija
34/39 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on kyllä ihan muutamakin 30+ valmistunut DI. Työ vei välissä muutaman vuoden. Itse ihan AMK ja kyllä nuo DI:n paprut liksassa näkyy (väh 500€+), vaikka itellä vielä enemmän työvuosia samassa hommassa....

Itse en vain jaksa enää käydä kouluja näin kolmefemmana, ellei ole ihan pakko...

Vierailija
35/39 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:27"]Töissä on kyllä ihan muutamakin 30+ valmistunut DI. Työ vei välissä muutaman vuoden. Itse ihan AMK ja kyllä nuo DI:n paprut liksassa näkyy (väh 500€+), vaikka itellä vielä enemmän työvuosia samassa hommassa....

Itse en vain jaksa enää käydä kouluja näin kolmefemmana, ellei ole ihan pakko...
[/quote]

Siis jos sanotaan että minä tienaan 3600€/kk brutto, niin DI kolleegat saa 4:lla alkavaa palkkaa, vaikka homma on sama ja tuntiveloitus on sama. Kyllä niitä kouluja kannattaa käydä mahdollisimman pitkälle. Ja tämä siis rivimies-insinöörihommaa. Pomoilla, yms. tietenkin liksa kovempi.

Vierailija
36/39 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali ikä valmistua. Monille yliopistoaloille pääsee keskimäärin sisään vasta toisella tai kolmannella hakukerralla, ja aika monesti opinnot venyy yli sen viiden vuoden. Mä valmistun näillä näkymin 26-vuotiaana, ja tuntuu että se on tosi nuori ikä ja sillon jo pääsen tekemään "oikeaa" työtä :D

Vierailija
37/39 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:36"]Ihan normaali ikä valmistua. Monille yliopistoaloille pääsee keskimäärin sisään vasta toisella tai kolmannella hakukerralla, ja aika monesti opinnot venyy yli sen viiden vuoden. Mä valmistun näillä näkymin 26-vuotiaana, ja tuntuu että se on tosi nuori ikä ja sillon jo pääsen tekemään "oikeaa" työtä :D
[/quote]

Dippa-inssiksi kyllä pääsee tässä maassa opiskelemaan kyllä melkein kuka tahansa. Paitsi teknilliseen fysiikkaan tai tuotantotalouteen. Jopa Otaniemeen. "Varsinaiset pääsykokeet" käydään sitten kyllä parin ekan vuoden kurssien kautta.

Vaikka kyllä tuoltakin voi valmistua, että ei tajua vieläkään yhtään mistään mitään, mutta onneksi se on aika harvinaista....

Vierailija
38/39 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:43"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:36"]Ihan normaali ikä valmistua. Monille yliopistoaloille pääsee keskimäärin sisään vasta toisella tai kolmannella hakukerralla, ja aika monesti opinnot venyy yli sen viiden vuoden. Mä valmistun näillä näkymin 26-vuotiaana, ja tuntuu että se on tosi nuori ikä ja sillon jo pääsen tekemään "oikeaa" työtä :D
[/quote]

Dippa-inssiksi kyllä pääsee tässä maassa opiskelemaan kyllä melkein kuka tahansa. Paitsi teknilliseen fysiikkaan tai tuotantotalouteen. Jopa Otaniemeen. "Varsinaiset pääsykokeet" käydään sitten kyllä parin ekan vuoden kurssien kautta.

Vaikka kyllä tuoltakin voi valmistua, että ei tajua vieläkään yhtään mistään mitään, mutta onneksi se on aika harvinaista....
[/quote]

Töissä oppii sitten nopeasti lisää.

Vierailija
39/39 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 01:19"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 22:30"]

Jotkut lukevat ensin amk insinööriksi.

[/quote]

niin, tai niin kuin minä eli valmistuin ensin lakimieheksi ja 28-vuotiaana ktm:ksi.

kyllä mä ihmettelen mihin yhden tutkinnon opiskelija saa aikansa kulumaan jos melkein 10 vuotta opiskelee. 
[/quote]

No harva nyt putkeen 10v opiskelee ja hitautraan valmistuu. Itsellä esim. välivuosia läheisen vakavan sairastumisen vuoksi, pääaineen vaihto jne.