Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nolottaa olla näin surkea historiassa ja yhteiskuntaopissa :(

Vierailija
04.03.2022 |

Mun päähän ei oo koskaan jääneet vuosiluvut. Myös termit esim fasisti, kommunisti, kapitalismi.. ei mitään hajua vaikka olen useasti näistä etsinyt tietoa ja yrittänyt painaa mieleen. Historian tapahtumista ja sodista en kehtaa muiden kanssa edes jutella. Tiedän kyllä paljon asioista mitä on tapahtunut, mutta nämä jotenkin sekoittuvat päässäni yhdeksi puuroksi enkä muista mitä oli milloinkin. Kai se täytyy hyväksyä että olen lahjakas lähinnä matematiikan ja musiikin parissa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä murehdi. Suurimmalta osalta on aivoista poistettu kokonaan kyky oppia esim historiaa.

Vierailija
2/7 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap minkä ikäinen olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yin ja yang. Olen hyvä historiassa ja yhteiskuntaopissa. Matematiikasta ja musiikista en ymmärrä mitään.

Vierailija
4/7 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä vuosilukuja niin yksityiskohtiin mennen tarvitse tietää. Riittää kun tietää suuret kokonaisuudet...

Oikeaan vuosisataan ja sen alku-puoli-loppupuoleen viitaten.

Mut tätyskö tässä sitten alkaa opetella sivistyssanakirjaa opettelemaan ulkoa, kun on vaikeuksia ymmärtää mikä on opportunista, agitoitunut, mm. Joitakin sanoja toki tiedän.

Mä veikkaan että joku typerä maalaislääkäri esim. opettelee sivistyssanakirjaa ulkoa... agitoitunut.

Vierailija
5/7 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse surkea matematiikassa ja musiikin nuotit ja sävelasteikot ovat hepreaa. Historian vuosiluvut näen visuaalisesti mielessäni. Junan vaunu- ja paikkanumeroita sellaisinaan en muista ikinä mutta jos sijoitan ne vuosilukujanalle, ne jäävät mieleen. Esim vaunu 5, paikka 77. Vaunu (vuosi) 1905, paikka (vuosi) 1977.

Vierailija
6/7 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, kyllä se on aika harva, joka oikeasti muistaa hyvin päivämääriä ja maailman sotia. Kaiken lisäksi ne opetellaan siinä vaiheessa elämää kun kaikki muu on tärkeämpää.

Vierailija
7/7 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle historia ja yhteiskuntaoppi oli ihan kamalia aineita, en tajunnut mitään ja oikeasti nukahtelin tunneilla kun oli niin tylsää. En vaan jaksanut kuunnella sitä paasausta eikä ole kyllä mitään jäänyt päähänkään. Lisäksi olen ihan surkea maantiedossa. Outoa sinänsä että kielissä, psykologiassa ja matikassa pärjään erinomaisesti.

En tiedä suurista sodista muuta kuin suurinpiirtein osapuolet, en tiedä termejä, en vain YMMÄRRÄ. Miehen mieliksi käytiin katsomassa uusi Tuntematon sotilas leffateatterissa, ja vaikka miten pinnistelin niin nukahdin 3 kertaa. Ihan älytöntä, olen kuitenkin muuten ihan järkevä ja fiksu ihminen :D