Migreenistä kärsivät, kuinka pitkään teillä
kestää pääkipu? Mitä lääkkeitä otatte kohtauksen iskiessä?
Kommentit (12)
Aamusta ilta seitsemään. Mikään tavallinen särkylääke ei auta. Reseptiä en ole hakenut vaikka useamman vuoden on ollut.
Päivä siinä yleensä menee. Imigrania nenäsumutteena, kun mikään ei pysy sisällä
Yleensä talttuu päivässä jos ottaa ajoissa tarpeeksi buranaa ja imigranin. Mutta uusii helposti seuraavana päivänä jollei lepää.
Estolääkityksenä Topimax. Halvausoireiden vuoksi täsmälääkkeet ei sovi. Ilman lääkitystä kesti 2 vuorokautta ensiavussa.
Nykyisin 2-3 päivää. Mitkään lääkkeet eivät auta.
Vuorokaudesta kahteen. Siis niissä tapauksissa että en ehdi ottaa lääkettä (eri sumatriptaaneja ollut käytössä) ajoissa tai lääkkeen vaikutus lakkaa ja särky uusii tai lääke ei tehoa ollenkaan. Pahimmillaan vuodelevossa holtittomasti oksentaen.
Mulla ei ole ollut kunnon migreeniä 3-4-vuoteen, mutta silloin kun oli, niin särky oli koko ajan melko lievää, mutta sitä kesti 2-3 päivää. Buranalla selvisi, mutta ei se vienyt kipua ihan kokonaan pois. Mulla oli pahempia ne auraoireet. Näköhäiriöt säikäytti joka kerta todella paljon. Onneksi ei ole tosiaan nyt muutamaan vuoteen ollut ollenkaan.
Kohtauksella voi kestää useita tunteja alkaa niin että varmistuu migreeniksi eikä muuten vaan kaikin tavoin huonoksi oloksi. Mikään tavallinen särkylääke ei riitä, ennen Almogran-reseptin saamista oli kohtauksia jotka kestivät vähintään vuorokauden. Pari kertaa on ollut ettei Almogran auta siinä normaalissa parissa tunnissa, ja silloin kyllä haluaa lähinnä kuolla.
Useita päiviä kestää, eikä lääkkeet oikein auta. 40 vuotta kärsitty.
Yleensä herään seuraavana aamuna normaalina. Ihan harvoin on kestänyt yön yli. Äidillä kesti yleensä 2-3 vrk, mutta tuli harvemmin. Silloin ei ollut vielä nykyisiä lääkkeitäkään.
Miranaxin otan, jos huomaan kohtauksen tulon aikaisin. Imigran Radisin, jos ehtii kunnolla päälle tai pahat auraoireet.
Noin 3-5 tuntia. Mulla on sellainen migreeni, että olen täysin toimintakyvytön, pitää olla täysin äänetöntä ja pimeää. Kohtauksen ollessa päällä mikään lääke ei auta, mutta olen oppinut tunnistamaan milloin kohtaus tulisi ja silloin otan ihan normi buranaa pari kappaletta ja se ehkäisee kohtauksen tulon. Kohtauksia tuleekin vain nukkuessa ja siihen sitten herää jolloin ei ole enää mitään tehtävissä. Onneksi suht harvoin kuitenkin.