Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka olleet supistuksista sairaslomalla

Vierailija
30.07.2015 |

Millä viikolla ja kuinka pitkään olitte?
Millaisia supistukset olivat teillä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:12"]Noin rv 20-24 alk kolmessa raskaudessa. Käyrillä näkyviä supistuksia satoja per vrk. Kahdessa vikassa raskaudessa niihin myös lääkitys (osin osastolla). Vuodelevossa rv 35 asti, kaikki syntyneet ennen laskettua aikaa (1-2,5 viikkoa, ei siis keskosina). Kohdunkaulassa myös muutoksia, vikassa raskaudessa jo rv 12 alkaen alkoi pehmenemään ja avautumaan...
[/quote]

Hui, olivatko sulla supistukset kipeitä vai kivuttomia kumminkin? Tulivatko rasituksesta vai tuliko niitä levossakin?
[/quote]

Joskus kipeitä, yleensä kivuttomia. Tuli myös levossa, rasituksessa kuitenkin enemmän joten siksi tuo vuodelepo. Yhteensä "lepäsin" 12 kk kolmen raskauden aikana.

Vierailija
2/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisessä raskaudessa olin viikot 7-11 ja viikolta 22 äitiyslomaan asti. Välissä oli hyvin rauhallinen kausi kunnes supistukset alkoivat uudestaan kovempina ja avaavina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan!

Vierailija
4/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä jäin sairaslomalle pysyvästi noin rv 30. Sitä Ennen muutamia viikkoja yritin sinnikkäästi olla töissä, välillä kuitenkin jouduin pitämään saikkupäiviä. Minulla rasitus selkeästi lisäsi supistuksia. Minulla todettiin b- streptokokki, jonka ajateltiin myös olevan yhteydessä supistuksiin. supistukset olivat vatsan kovettumista, selkeitä ja säännöllisiä supistuksia jotka tuntuivat myös selässä. Ja lyhensivät kohdunkaulaa.

Vierailija
5/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 10:30"]minä jäin sairaslomalle pysyvästi noin rv 30. Sitä Ennen muutamia viikkoja yritin sinnikkäästi olla töissä, välillä kuitenkin jouduin pitämään saikkupäiviä. Minulla rasitus selkeästi lisäsi supistuksia. Minulla todettiin b- streptokokki, jonka ajateltiin myös olevan yhteydessä supistuksiin. supistukset olivat vatsan kovettumista, selkeitä ja säännöllisiä supistuksia jotka tuntuivat myös selässä. Ja lyhensivät kohdunkaulaa.
[/quote]

Tuosta streptokokista, testaavatko automaationa labrassa vai täytyykö erikseen pyytää?
Olen käynyt antamassa pissinäytteen supistusten takia josta katsottiin mm klamydia ja tulehdukset yms, puhtaat olivat.
Olen lukenut tuosta streptokokista ja mietin että miksei lääkäri sitten samalla sulkisi senkin vaihtoehdon pois?

Vierailija
6/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin rv 20-24 alk kolmessa raskaudessa. Käyrillä näkyviä supistuksia satoja per vrk. Kahdessa vikassa raskaudessa niihin myös lääkitys (osin osastolla). Vuodelevossa rv 35 asti, kaikki syntyneet ennen laskettua aikaa (1-2,5 viikkoa, ei siis keskosina). Kohdunkaulassa myös muutoksia, vikassa raskaudessa jo rv 12 alkaen alkoi pehmenemään ja avautumaan...

Vierailija
7/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:12"]Noin rv 20-24 alk kolmessa raskaudessa. Käyrillä näkyviä supistuksia satoja per vrk. Kahdessa vikassa raskaudessa niihin myös lääkitys (osin osastolla). Vuodelevossa rv 35 asti, kaikki syntyneet ennen laskettua aikaa (1-2,5 viikkoa, ei siis keskosina). Kohdunkaulassa myös muutoksia, vikassa raskaudessa jo rv 12 alkaen alkoi pehmenemään ja avautumaan...
[/quote]

Hui, olivatko sulla supistukset kipeitä vai kivuttomia kumminkin? Tulivatko rasituksesta vai tuliko niitä levossakin?

Vierailija
8/9 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolta 24 alkaen ekassa raskaudessa ja viikolta 26 alkaen tokassa (kaksos)raskaudessa. Molemmilla kerroilla supistukset olivat selvästi kipeitä ja rasitus lisäsi niitä.

Etenkin ekassa raskaudessa kävin monia kertoja töissä kokeilemassa, josko jo pärjäisin, ja sitten taas kirjoitettiin lisää saikkua pari päivää. Ehkä viikon 30 tietämillä minut kirjoitettiin kotiin loppuraskauden ajaksi, kun kohdunsuu oli vähän liikaa lyhentynyt ja pehmentynyt. Pelästyneenä käytännössä makasin sohvalla koko loppuraskauden ja se menikin sitten (levon takia tai siitä huolimatta) lasketun ajan yli. Seuraava raskaus päättyi 2kk etuajassa, ehkä ainakin osittain kaksosuudesta, eikä pelkistä supisteluista, johtuen.

Vierailija
9/9 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 18 olin viikon ajan saikulla, olivat ikäviä supistuksia, mutta onneksi viikon lepoilu auttoi :)