Oletteko nostaneet käteistä?
En pääse itse käymään pankkiautomaatilla hankalien kulkuyhteyksien takia. Eilen pyysin jälkikasvua, että kävisi nostamassa minulle käteistä. Ensin mumisi vastalauseita, ja sitten kun kiukustuin, sain vastauksen: meillä on käteistä. Kun kysyin määrää, siihen vastaus oli: tarpeeksi. Minkä verran olette varanneet?
Kommentit (81)
Voisi olla ihan fiksua. Jos venäläiset kostoksi saboton länsimaisia pankkisysteemejä. Ikävä jos ei muoviraha toimi.
Käytän aina käteistä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla, kun olisin nostanut, nostoautomaatista oli rahat loppuneet.
Keskiviikkona nostin 140. Suosin käteistä.
CVaihda s-pankin ei ongelmia. Voit nostaa taletaa rahaa kaikissa s-ketjun kaupoissa. Lisäksi joka prisma on laajat pankki palvelu pisteet ja ajat: Nostaa käteistä,kuin pankki automaatit nostaa käteistä maksutta .
Mää en ny kyllä ymmärtäny yhtään mitään tosta kirjoituksesta.
Eipä nykyään käteistä tarvitse, kuin joskus jos kaupassa on pnkkiyhteys poikki. Viime vuosina ole ehkä kerran vuodessa nostanut sen 240 € käteisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä edes otetaan vastaan käteistä mielellään?
Kävin viime viikolla kampaamossa ostamassa väriainetta. Käteinen ei kelvannut🙄
Mitenkähänpäin tässä pitäis elää… suosin käteistä
Miksi ostaa mitään kampaamosta kun samat mömmöt saat marketista paljon halvemmalla. Merkki saattaa olla eri mutta ihan samoja kemikaaleja on.
Harmi, tätä ei saa😩 Ei mua haittaa. Pitäköön putelinsa.
En saa nostettua käteistä, koska visa electronin voimassaolo loppui ja olisi pitänyt saada uusi visa debit viimeistään helmikuun alusta käyttöön. Pankistakaan ei voi nostaa käteistä kun ei ole henkilötodistusta - ajokortti ei enää kelpaa.
Edes ruokaa en voi ostaa kaupasta. Saan ruokaa ainoastaan kotiinkuljetuksella kun maksan verkkopankissa.
Vierailija kirjoitti:
Missä edes otetaan vastaan käteistä mielellään?
Kaikkialla muualla maailmassa paitsi Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
En saa nostettua käteistä, koska visa electronin voimassaolo loppui ja olisi pitänyt saada uusi visa debit viimeistään helmikuun alusta käyttöön. Pankistakaan ei voi nostaa käteistä kun ei ole henkilötodistusta - ajokortti ei enää kelpaa.
Edes ruokaa en voi ostaa kaupasta. Saan ruokaa ainoastaan kotiinkuljetuksella kun maksan verkkopankissa.
Onko sinulla joku tuttu, jolle voit siirtää rahaa verkkopankissa ja joka nostaisi sen käteiseksi sinulle?
Käytän muutenkin mielummin käteistä. Pari viikkoa sitten käteisen käytön toivottiin loppuvan, ja sitä pidettiin turhana. Ehkä tämä tilanne näyttää, että käteiselläkin on puolensa.
No mulla on aina ollut käteistä n viikon kaikkien kulujen verran kotona. Koko aikuisikäni.
Ei kannata rakentaa mitään ruuhkia sinne nyt.
Ei olla nostettu lisää, on ollut jo pidempään reilu tonni käteistä kotona. Lisäksi pojalla noin viisisataa jos ihan hätä tulisi niin niitäkin voisi käyttää.
Nostettu on. Yksi huoli vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jo monta vuotta kotona ollut hätävarakassa jossa tällä hetkellä vähän yli 6000 euroa käteistä.
Tuo on jo kunnioitettava hätävara.
-ap
Vähän riippuen, minkä riskin on valmis itse kantamaan, jos hätävaran menettää.
Ihan vain, että täytyy olla tietoinen ottamastaan riskistä esim. varkauden tai tulipalon varalta. Käteisen määrä kotona on rajattu kotivakuutuksessa. Jos se on fine itselle, se on sitä. Ei vaan tule yllätyksenä :)
Jos on jotain paloturvallista ja lukittua kaappia, kannattaa suojata.
Patja on aika paha suoja, raha on löytynyt poltettavista mummojen jäämistöstä. Melkein poltettu maalla.
Kokemus aiheen eri näkökulmista on itselläni aiemmilta vuosilta pankkitätinä, vakuutuksien puolelta sekä edunvalvonnan puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jo monta vuotta kotona ollut hätävarakassa jossa tällä hetkellä vähän yli 6000 euroa käteistä.
Tuo on jo kunnioitettava hätävara.
-ap
Vähän riippuen, minkä riskin on valmis itse kantamaan, jos hätävaran menettää.
Ihan vain, että täytyy olla tietoinen ottamastaan riskistä esim. varkauden tai tulipalon varalta. Käteisen määrä kotona on rajattu kotivakuutuksessa. Jos se on fine itselle, se on sitä. Ei vaan tule yllätyksenä :)
Jos on jotain paloturvallista ja lukittua kaappia, kannattaa suojata.
Patja on aika paha suoja, raha on löytynyt poltettavista mummojen jäämistöstä. Melkein poltettu maalla.Kokemus aiheen eri näkökulmista on itselläni aiemmilta vuosilta pankkitätinä, vakuutuksien puolelta sekä edunvalvonnan puolelta.
Jos tulee tulipalo tuskin suurin aihe on että paloi 500 euroa.
Käteinen on kunkku, ja valtio on runkku joka varastaa :D
Automaatit ovat tyhjiä täälläpäin :(
Kyllä ne käteiset alkaa kelpaamaan sitten, kun korttimaksut ei toimi. Ja vähän luulen, että sotatilassa korttimaksujen voi käydä huonosti, kun ongelmia on välillä rauhankin aikana. Pohdin itsekin, että paljonko ottaisi. Pitäisikö varautua esim. perheen kuukauden ruokakulujen verran tms.?
Vaikea tietysti arvioida, että miten tuota ruokaakin sitten jaetaan, jos tulee poikkeustila. Että tuleeko sääntelyä tai jotain, että kansalaisille vaan annetaan jokaiselle yksi leipä ja yksi maitotölkki vastikkeetta (ettei ruveta nälkään kuolemaan), vai tuleeko vain ostorajoituksia, ja hyppääkö hinnat ihan pilviin, että pitääkö siitä jauhopussista sitten maksaa 100e, vai kuinka.