Ihmiset, joille kaikki on liian vaikeaa
Minkälainen on tuntemanne "kaikki on liian vaikeaa" ihminen? Mitään ei haluta/kyetä/jakseta tehdä, kun aivan kaikki on niin ylitsepääsemättömän vaikeaa ja hankalaa.
Kommentit (14)
Ahdistuneisuudesta ja paniikkihäiriöistä kärsivä henkilö. Siihen päälle diabetes ja verenpainetauti, jotka tekevät fyysisestä olosta epämukavan.
ADHD. Tuskastuu jo kesken hampaidenpesun, koska siihen pitäisi keskittyä kaksi minuuttia, harjata rauhassa ja järjestelmällisesti.
Sitä on vaikea tietää, mitä jokin ihminen kokee ylitsepääsemättömäksi. Minulle esimerkiksi runsaasti hyttysiä on hyvin epämiellyttävää. Menee hermot totaalisesta. Olen kosketusherkkä ja aistiärsytys on liikaa. Olen myös hyttysmagneetti.
Sitten taas kestän jotain muita asioita hyvin, esim. yksinäisyyttä.
Me ihmiset ollaan erilaisia syystä. Täydennetään toisiamme.
Vierailija kirjoitti:
ADHD. Tuskastuu jo kesken hampaidenpesun, koska siihen pitäisi keskittyä kaksi minuuttia, harjata rauhassa ja järjestelmällisesti.
Adhd saattaa tuskastua, mutta ei ole asenteiltaan elämästään märmättävää sorttia. Adhd yleensä keksii useampaa tekemistä hampaiden harjaamisen ajan ja niin kuin minä adhd:na teen. Lopputulos on silti yhtä hyvä kuin sellaisilla, jotka eivät kykene tekemään kahta asiaa kerralla
Meillä on koulussa yläasteella noin muutama sata tuollaista teinilasta. Kyllä se kannattaa ottaa vaan huumorilla ja ymmärryksellä vastaan.
Tunsin. Siinä alkaa itsekin väsyä ja kokea itsensä voimattomaksi ja kyvyttömäksi aina sen jälkeen kun on ollut tekemisissä tuollaisen kanssa.
Ei tuo aloituskaan nyt miltään positiivisuuden malliesimerkiltä vaikuta, että...
Vierailija kirjoitti:
Meillä on koulussa yläasteella noin muutama sata tuollaista teinilasta. Kyllä se kannattaa ottaa vaan huumorilla ja ymmärryksellä vastaan.
En tajua miten opettajien mielenterveys kestää. Minä olen hajota joka aamu teinin kanssa. Itken jo nyt iltaisin kun mietin miten se kuolee kotiinsa nälkäisenä ja likaisena heti kun muuttaa kotoaan.
Jos toiset lyö jatkuvasti halolla päähän.
Jos on mt-häiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä on vaikea tietää, mitä jokin ihminen kokee ylitsepääsemättömäksi. Minulle esimerkiksi runsaasti hyttysiä on hyvin epämiellyttävää. Menee hermot totaalisesta. Olen kosketusherkkä ja aistiärsytys on liikaa. Olen myös hyttysmagneetti.
Sitten taas kestän jotain muita asioita hyvin, esim. yksinäisyyttä.
Me ihmiset ollaan erilaisia syystä. Täydennetään toisiamme.
Ota ebastiinia eli allergialääkettä. Mulla oli sama homma hyttysissä, nyt ne onneksi pääsääntöisesti kiertävät minut.
Tiukasti omalle mukavuusalueelle poteroitunut. Kyllä jotkin epämukavat asiat sujuvat, mutta ne on niitä samoja joita on tehty vuosia ja joihin koko ympäristö kannustaa.
Tiedän yhden tällaisen ihmisen. Hän tarvitsee aina pitkän ajan palautumiseen minkä tahansa homman jälkeen ja kaikki on rankkaa. Esimerkiksi kaupassa käynti voi aiheuttaa muutaman päivän uupumuksen. Peruu myös töitä usein ihan siitä syystä että tuntuu ettei voimat riitä.
Tai maristaan muuten vaan, ennenkuin mitään tehdään, siitä, miten on niin vaikeaa taas. Tunnen joo tällaisia. Monesti myös kaikki on muiden syytä, vaikkei itse vain osata. Rasittavia. Oikeasti vaan saamattomia tai laiskoja.