Saanko mennä lapsen kanssa Alkoon?
Meiltä on "kaupoille" matkaa useampi kymmenen kilometriä ja lapsi (7v) yleensä mukana. Muistelen omaa lapsuuttani että silloin ei saanut lapset mennä vanhemman kanssa Alkoon. Mutta mihin minä sen lapsen nyt sillä välin jättaisin jos pitää Alkossa käydä, siis autoonko lapsi siksi aikaa? Ehkä muistelen vanhoja enkä ole muutenkaan käynyt Alkossa vuosiin.
Kommentit (13)
Vuonna 2015 ei ole mikään ongelma käydä Alkossa lapsen kanssa.
Pienemmän lapsen kanssa saa käydä huoletta. Teinin kanssa saattaa olla etteivät myy, jos epäilevät että välität alkoholia. Mutta uskoisin että 7v:n kanssa on vielä ihan ok :) Enää 14-vuotiaana en mennyt mukaan Alkoon, sillä he kieltäytyivät myymästä vanhemmilleni kun olin mukana. Samoin jos vanhemmat ostavat kaljaa tms. niin sen ikäisenä eivät enää antaneet kaljaa ostaa jos olin mukana.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:57"]Saat jos kehtaat.
[/quote]
Mitä kehtaamista siinä on? En ole mikään rapajuoppo, joten ihan hyvin kehtaan hakea viinit Alkosta lapsen kanssa.
Alkon ohjeiden mukaan mukana olevien alle 25 -vuotiailta näyttävien pitää näyttää henkkarit ja siis alkoa ei myydä, jos alaikäinen mukana.
Lapsi voi hyvin jäädä autoon. Meillä jäävät useinkin, kun eivät halua tulla kauppoihin.
Kyllä olen omien teinienkin kanssa käynyt ja koskaan ei mitään ole pullikoitu.
Eli arvioivat asetelmasta, että äiti olen tai ainakin täysin kuosissa oleva luottamusta herättävä henkilö. En totisesti välittäjä!
mä olin kerran alkossa 17- ja 19-vuotiaiden tytärteni kanssa. 17 v auttoi kantamaan pulloja kassalle ja siinä meinas sitten käydä niin, ettei meille myyty yhtään mitään. alaikäinen ei saa edes kait sitten koskea pulloja. en sitten tiedä, onko 17 v eri asia kuin 7 v.
10 jatkaa. ja en, en ole rapajuoppo välittäjä.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:20"]mä olin kerran alkossa 17- ja 19-vuotiaiden tytärteni kanssa. 17 v auttoi kantamaan pulloja kassalle ja siinä meinas sitten käydä niin, ettei meille myyty yhtään mitään. alaikäinen ei saa edes kait sitten koskea pulloja. en sitten tiedä, onko 17 v eri asia kuin 7 v.
[/quote]
17v kiinnostunut alkoholista taas 7v ei.
12,
okei, mielenkiintoinen näkökanta
not
Saat.