En ymmärrä vanhempia jotka antaa lapsille suomalaisia nimiä
Suomalaiset nimet on vaan niin juntteja. Joku Matti tai Minna, yöks. Kansainväliset nimet on vaan niin paljon kauniimpia. Jessica, Sofia, Samuel, Eric, jne.
Kommentit (21)
:DDD Pahinta on että näin ajattelevia on oikeesti olemassa. Naurettavaa.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:38"]
Kyllähän Maija säväytää ulkomailla paljon enemmän.
[/quote]
Ne ajattelee että onpa juntti nimi. Miksei voi olla Maya. Paljon kauniimpi kuin joku tuollainen suomijuntti nimi.
Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka jaksaa ihmetellä muiden antamia nimiä. Nimim: Samuelin äiti
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:38"]
Kyllähän Maija säväytää ulkomailla paljon enemmän.
[/quote]
Ne ajattelee että onpa juntti nimi. Miksei voi olla Maya. Paljon kauniimpi kuin joku tuollainen suomijuntti nimi.
[/quote]Ei todellakaan ajattele.
huhhuh :D nyt ollaan kumminkin suomessa. painus sinne jenkkilöihin jos niitä noin ihannoit.
Maailmalla suomalaiset nimet ovat ilahdus. Olen pitkiä yksinäisiä työrupemia ulkomailla ja teen paljon työ-, konferenssi- ja kokousmatkoja. Osallistujalistalta bongaan aina suomalaiset nimet. Maanmiesten- ja naisten kanssa on mukava aina jutustella suomeksi ja järjestää kaikenlaista oheistoimintaa vapaa-ajalla.
Mä olen suomalainen, nimi on osa suomalaista identiteettiä, jos et halua olla suomalainen niin muuta pois ja ota vaihda kansalaisuutta. ps. Mun ekalla lapsella on suomalaínen nimi ja tokan nimi vääntyy englanniksikin mutta meillä se lausutaan suomalaisittain.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:36"]
Suomalaiset nimet on vaan niin juntteja. Joku Matti tai Minna, yöks. Kansainväliset nimet on vaan niin paljon kauniimpia. Jessica, Sofia, Samuel, Eric, jne.
[/quote]
Cannako se siellä?
Tää on just niin totta! Mä muutin nimeni Christinaksi (kavereille Christi) kun vanhemmat oli antanut oksupöllön nimen Kirsti. Onneks voi nimen vaihtaa jälkeenpäin vaikka täällä perähikiällä eletäänkin.
Kai aloitus on provo. Voiko joku oikeasti olla niin tyhmä, että ajattelisi tuolla tavalla?
Minä ajattelen hiukan samalla tavalla kuin ap. En siis yleisesti suomalaisista nimistä, koska Matti ja Maija ovat helppoja lausua muullakin kielellä, mutta en tajua, miten joku voi antaa lapselleen nimen Päivi tai Kyösti. Jo suomeksi ne lausutaan niin, että suuta väännetään ja ulkomaalaisille aivan mahdoton lausua. Ja tosiaan, minusta ne nimet ovat suomeksikin lausuttuina todella rumia.
Annoin pojalle nimeksi Zpigniew Krzysztof koska halusin kansainvälisen nimen.
Persut antaa suomalaisia nimiä. Paitsi joku heistäkin nimesi itse itsensä ulkomaalaisittain J. Potkukelkaksi. Mutta hän vaihtoikin puoluetta.
Minun lapsilleni tulee vain monikulttuurisia nimiä. Ne ovat niin paljon hienompia ja yläluokkaisempia.
Maija. Yök. Maiya se on!
Sofia ainakin on niin epäseksikäs ja oksettava nimi ettei ikinä... ennemmin Aino tai Simo. Ennemmin en ymmärrä että jotkut antavat lapselle niin vieraskielisiä nimiä että niitä ei osata edes sanoa c:tä ja d:tä tungetaan joka paikkaan...
Just samaa mieltä! Paras kansainvälinen nimi musta on Nico-Peter.