Vasemmistoliitto ei ole mukana hallituksessa, joka hakee Naton jäsenyyttä
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008657333.html
Ukrainan tilanne ei ole tätä muuttanut.
Kommentit (62)
Turha tästä on enää kesäkuussa rupatella. Pitääkö jokaista pilkkua nussia ja protokollaa noudattaa tämän luokan asiassa. Maanpetturit.
Kepu päättää nato- kannastaan kesän puoluekokouksessa. Kas kun eivät suviseuroilla.
Veikkaan, että noilla tulee on mieli muuttumaan. Tai sitten on lähtö hallituksesta. Suomi menee Natoon varmasti. Mutta luotan tässä asiassa eniten Niinistöön. Ja hänkin sanoi, ettei mitään hätiköityä kannata tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätös ei edellytä vasemmistoliiton tukea.
eipä edellytä ei, mutta hallituksen koossa pysyminen edellyttää
Hallitus on helppo päivittää esim kokoomuksella.
Vierailija kirjoitti:
Turha tästä on enää kesäkuussa rupatella. Pitääkö jokaista pilkkua nussia ja protokollaa noudattaa tämän luokan asiassa. Maanpetturit.
Kuvitteletko tosissaan että vasemistoliitossa kiinnostaa kokoomuksen ja persujen mielipiteet ja hyväksyntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, just näin! Jos Vasemmistoliitto, jolla on 16 kansanedustajaa lähtee hallistuksesta, niin hallitus menettää enemmistön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on helppo päivittää esim kokoomuksella.
Ja kansainvälinen pääomapuolue hyväksyy vastaavasti soten ja muut hallituksen tavoitteet?
Hyvä, toivottavasti muutkin tulee järkiinsä. Antaa kokkarien vouhottaa ja vaarantaa Suomi yksinään.
Ps. En oo vas. L äänestäjä
No eipä ne vassarit muuhun hallitukseen tule vähään aikaan pääsemäänkään kuin tähän nykyiseen räpellykseen.
Vierailija kirjoitti:
Justhan uutisessa sanotaan, että asian voi päättää puoluvaltuuston-eduskuntaryhmän yhteiskokouksessa, kuten muutkin vastaavat jutut, puoluekokousten välissä.
Eikä Suomi ole justiinsa nyt tällä hetkellä mihinkään Natoon menossa, vaikka sitä vouhotetaan joka tuutista sata kertaa päivässä.
Niinistö ei taatusti tule jenkkeistä takaisin, ilmoittamalla että jepsistä jeps, Suomi liittyy Natoon. Nyt!
Eikä se liittyminen niin selkeää ja nopeaa ole milloinkaan, vastustakin voi löytyä muilta mailta, joten ei sinne Natoon pääsy ole kirkossa kuulutettu vaikka sinne haetaisiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei, mutta 2/3 eduskunnasta siihen tarvitaan joka tapauksessa.
Puolet. Perustuslakivaliokuntaa päättää onko se puolet vai 2/3. Minulla on veikkaus että oikea vastaus on 1/2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä toiveluin tuosta, että heillä on kuitenkin joku mahdollisuus muuttaa näkemystään ilman puoluekokoustakin. Jos Andersson oikeasti on otsikon kannalla, mä en heitä päin enää edes vilkaise ikinä. Olen äänestänyt heitä vuosikymmenet koska demareita ei kiinnosta muu kuin työttömien piiskaaminen ja muiden köyhien asiat ovat olleet yksi lysti.
Arvaas kahdesti mistä ne natobudjetin vaatimat puolustusmäärärahat tulee? vinkki, yli puolet valtion menoista koostuu sosiaali ja terveyssektorin menoista.
Kehitysavusta se lähtee. Eurooppalaisten silmät on avautunut, että autetaan itseämme ensin. Kymmenet miljardit olemme mekin kaataneet täysin hukkaan kehitysavun muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, just näin! Jos Vasemmistoliitto, jolla on 16 kansanedustajaa lähtee hallistuksesta, niin hallitus menettää enemmistön.
Tässä tilanteessa kokoomus lupaa tukea vähemmistöhallitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei, mutta 2/3 eduskunnasta siihen tarvitaan joka tapauksessa.
Puolet. Perustuslakivaliokuntaa päättää onko se puolet vai 2/3. Minulla on veikkaus että oikea vastaus on 1/2.
1/2 ei ole linjassa aiemman käytännön kanssa, ei perustuslakivaliokunnallakaan ole ihan vapaat kädet tehdä millaisia päätöksiä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mieli muuttuu. Senkin voi tehdä, eikä siinä ole mitään pahaa.
Hyvinvointivaltiota on helpompi rakentaa Natossa kuin sodassa.
Ovatko nämä entisen Itä-Euroopan ja Baltian maat mielestäsi rakentaneet hyvinvointivaltiota sen jälkeen kun menivät Natoon?
Tuo kysymyksesi ei varsinaisesti liity muihin Nato-maihin ollenkaan, mutta vaikka Viro on paljon köyhempi, siellä on silti paremmin järjestetty omalääkärisysteemi ja varaus erikoislääkärille. Ja hyvät lapsiperheen edut.
Hip hurraa, Naton myötä saamme myös vasurit pois hallituksesta. Kyllä tässä tilanteessa oli jotain hyvääkin, mutten osannut aavistaa, että mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä toiveluin tuosta, että heillä on kuitenkin joku mahdollisuus muuttaa näkemystään ilman puoluekokoustakin. Jos Andersson oikeasti on otsikon kannalla, mä en heitä päin enää edes vilkaise ikinä. Olen äänestänyt heitä vuosikymmenet koska demareita ei kiinnosta muu kuin työttömien piiskaaminen ja muiden köyhien asiat ovat olleet yksi lysti.
Arvaas kahdesti mistä ne natobudjetin vaatimat puolustusmäärärahat tulee? vinkki, yli puolet valtion menoista koostuu sosiaali ja terveyssektorin menoista.
Kehitysavusta se lähtee. Eurooppalaisten silmät on avautunut, että autetaan itseämme ensin. Kymmenet miljardit olemme mekin kaataneet täysin hukkaan kehitysavun muodossa.
Okei, eli haluat siis lisää ttu rv apa ikkkanhhhakkijoita rajoillemme. Halvemmaksi tulisi auttaa kotimaissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nato-jäsenyyttä tällä hallituskaudella.
Juuri näin. Monet olivat ja ovat shokissa Venäjän hyökkäyksen takia. Mutta kuten jokaisen pitäisi ymmärtää, shokkitilassa ei pidä tehdä suuria päätöksiä. Nato-pohdinnalle on kyllä aikaa myöhemminkin.
Eli kun talo syttyy tuleen, ei pidä rynnätä sammuttamaan?
Voi olla intressejä muuallakin, mutta eiköhän tämä Ukraina nyt kuitenkin sido Venäjän voimia aika pitkälle tulevaisuuteen.