Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sähkölaskusta, mitä hemmettiä!

Vierailija
29.07.2015 |

Asun 49 neliön uudessa kerrostalokaksiossa. Ainoita sähköä kuluttavia asioita ovat jääkaappi ja pakastin, liesi, kännykän laturi, pari kattolamppua, kylpyhuoneen lattialämmitys ja sauna. Sain sähkölaskun 2 kk:lta: 66 euroa! Eikö kuulosta melko paljolta?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap., ihan normi

Vierailija
42/53 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:40"]Lattialämmitys on ollut ihan pienellä, tiesinkin tuon että vie paljon sähköä. Pyykkikoneen unohdin mainita aloituksessa ja onhan minulla imurikin ja sähköhammasharja. Kaipa se on normaali hinta sitten ja tosiaan siirtoineen. Olen vain kuvitellut olevani hyvinkin nuuka sähköilijä kun ei ole telkkaria, tietokonetta, mikroa, tiskikonetta, kahvinkeitintä, kuivausrumpua ja useita eri valoja. Miten iso lasku siinä tapauksessa olisikaan..!

No, lattialämmityksen laitoin nyt kokonaan pois, katsotaan olisiko vaikutusta.

ap
[/quote]

Varaudu sitten hieman isompaan laskuun jos lattialämmityksen sammuttamisen myötä asunto homehtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on n. 30 euroa kaksion sähköt 2 kk aikana (en muista mikä siitä on siirtojen osuus). En sauno, ei telkkaria, ei lattialämmitystä, keittiökäyttöä aika vähän ja tietokonekäyttöäkin aika vähän. Pyykkiä en pese usein, kun asun yksin.

Vierailija
44/53 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:40"]Lattialämmitys on ollut ihan pienellä, tiesinkin tuon että vie paljon sähköä. Pyykkikoneen unohdin mainita aloituksessa ja onhan minulla imurikin ja sähköhammasharja. Kaipa se on normaali hinta sitten ja tosiaan siirtoineen. Olen vain kuvitellut olevani hyvinkin nuuka sähköilijä kun ei ole telkkaria, tietokonetta, mikroa, tiskikonetta, kahvinkeitintä, kuivausrumpua ja useita eri valoja. Miten iso lasku siinä tapauksessa olisikaan..!

No, lattialämmityksen laitoin nyt kokonaan pois, katsotaan olisiko vaikutusta.

ap
[/quote]

Meillä on kolmio 75,5m. Telkkari päällä koko päivän, pyykkiä pestää 2 krt pv ja astiat pyörii 1-2krt pv. Tietokone päällä noin 2h päivässä ja sitten perus asiat kuten jääkappi yms. Saunassa käydään 1-2krt viikossa. Sähkölasku on meillä 50e-60e/kk. Ettei olis jostain syystä tehopakastus jääkaapista päällä. Meillä tuli sen takia 100e lisää kun mies oli sen vahingossa pistänyt päälle kun muutettiin tähän.

Vierailija
45/53 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:17"]Onko arviolasku vai kulutuksen mukaan laskutus?
[/quote]
Ei nykyään mitään arviolaskuja tule.

Vierailija
46/53 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:45"]Onko sulla siirto tuossa samassa? Jos ei ole, niin on tuo aika paljon. Meillä kolmiossa puolen vuoden sähkölasku yhteensä n.70€, sisältää siirron. Meillä myös lattialämmitys ja saunaa lämmitetään 3-5 kertaa viikossa.
[/quote] Oletko nyt ihan varma? Meillä pelkät siirtomaksutkin on enemmän kuin tuo.
[/quote]

No kyllä mä aika varma olen, kun olen jo pari vuotta tässä asunut ja laskut olleet tämän verran aina. Mikä kysymys tuo oli :D Fortumilta tulee sähkö, ja sähkönsiirto Tampereen sähkölaitokselta.

Vierailija
47/53 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:45"]Onko sulla siirto tuossa samassa? Jos ei ole, niin on tuo aika paljon. Meillä kolmiossa puolen vuoden sähkölasku yhteensä n.70€, sisältää siirron. Meillä myös lattialämmitys ja saunaa lämmitetään 3-5 kertaa viikossa.
[/quote]

Ei voi pitää paikkaansa.
[/quote]

Miten niin ei voi?

Vierailija
48/53 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:45"]Onko sulla siirto tuossa samassa? Jos ei ole, niin on tuo aika paljon. Meillä kolmiossa puolen vuoden sähkölasku yhteensä n.70€, sisältää siirron. Meillä myös lattialämmitys ja saunaa lämmitetään 3-5 kertaa viikossa.
[/quote] Oletko nyt ihan varma? Meillä pelkät siirtomaksutkin on enemmän kuin tuo.
[/quote]

No kyllä mä aika varma olen, kun olen jo pari vuotta tässä asunut ja laskut olleet tämän verran aina. Mikä kysymys tuo oli :D Fortumilta tulee sähkö, ja sähkönsiirto Tampereen sähkölaitokselta.
[/quote]

Apua, 3kk lasku siis! Ihme aivopieru tuo puoli vuotta. Hävettää :D

Vierailija
49/53 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:17"]Onko arviolasku vai kulutuksen mukaan laskutus?
[/quote]
Ei nykyään mitään arviolaskuja tule.
[/quote] Kyllä tulee. Ainakin vaasan sähköllä saa valita haluaako arviolaskutuksen vai kulutuksen mukaan. Perustuu siihen että talvella sähkölaskut paljon suurempia kuin kesällä, arviolaskutuksella saat pidettyä laskut tasaisina ympäri vuoden.

Vierailija
50/53 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmio, 80 nel. 108 €/3kk. Jääkaappi, kaksi pakastinta, tietokone päällä 24/7, n.kaksi koneellista pyykkiä vuorokaudessa, tiskikone pyörii kerran vuorokaudessa, TV usein päällä, kolme isoa tuuletinta näin kesäisin. Plus toki normi valaistukset ym.

Vierailija
51/53 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:36"]

2kk sauna eli 8krt/2kk. Lasket sen 3€krt ni 24 € tosta laskusta pelkkiin saunomisiin.

[/quote]

Höpsistä. Normaali saunomiskerta on sähkössä alle euron. Mutta vuokraloinen on tottunut siihen että asunto on kuuma kuin helvetti ja ikkunoita pidetään auki jotta asunnossa pystyy elämään, eli lattialämmitys polttaa ihan simona sähköä.
[/quote]vuokraloinen :)

Vierailija
52/53 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:45"]Onko sulla siirto tuossa samassa? Jos ei ole, niin on tuo aika paljon. Meillä kolmiossa puolen vuoden sähkölasku yhteensä n.70€, sisältää siirron. Meillä myös lattialämmitys ja saunaa lämmitetään 3-5 kertaa viikossa.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

No nyt kuulostaa jo paremmalta

Vierailija
53/53 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:45"]Onko sulla siirto tuossa samassa? Jos ei ole, niin on tuo aika paljon. Meillä kolmiossa puolen vuoden sähkölasku yhteensä n.70€, sisältää siirron. Meillä myös lattialämmitys ja saunaa lämmitetään 3-5 kertaa viikossa.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta joo, silti toi apn lasku kuulostaa mun korvaan isolta. Meillä on kuitenkin yli 10m2 isompi asunto ja saunotaan monta kertaa viikossa, toisin kuin ap. Hellaa käytetään joka päivä, tiskikone pyörii joka päivä, pyykkikone nelisen kertaa viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi