Onko hiivalääkkeen merkillä väliä?
Aion ostaa hiivatulehdukseen (nainen oon) sellasen suun kautta otettavan tabletin. Onko väliä vaikutusajan, imeytymisen tai muun kannalta, et minkä merkkinen (diflucan, orion, ratiopharm, sandoz...) se on? Kattelin noit netist et kaikissa taitaa olla sama vaikuttava aine ja sama annoskoko, niin siinä mielessä ei eroja ole, mut mites sit jos on eri aineista se kapselin kuori, tai eri kokoset rakeet jauheessa tms? Ja ei, älkää sanoko, et kysy farmaseutilta. En kehtaa. Nappaan vaan paketin hyllystä, maksan sen ja äkkiä pois :D
Sillee tekis mieli ostaa diflucania, kun se on käytetyin, mut toisaalta haluis tietty halvimman...
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:19"]
Kaupan kylmätiskistä kun ostaa ihan tavallisen palahiivan, laittaa pariin osaan ja laittaa hiivatulehduksesta kärsivään pimppaan, niin hiivatasapaino tulee kuntoon. Tämä on vanhan kansan konsti ja toimii yhä tänäkin päivänä. Eikä ole kallis.
[/quote]
Apua! En suosittele kyllä kenellekään. Mulla on ollut pitkään hiivatulehdus ja kävin sit ABC:ltä ostamassa ton hiivan, kun tän luin ja aattelin että helpottaa. Ei jumalauta, kun kutisee varmaan viis kertaa kauheemmin nyt!!! Älkää vaan ketään kokeilko tätä vinkkiä! Ei toimi!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 01:47"]Joo no oikeasti apteekki saisi myydä sitä sulle vain jos sulla on aiemmin ollut lääkärin toteama hiivatulehdus, mutta ettepähän te asiakkaat siitä mitään välitä, vaan farmaseutit siellä teitä kyttää, joo! Asia lukee ihan pakkausselosteessa. Voit ottaa Canesten Combin, se ajaa saman asian ja siinä ei ole myyntiluvassa samaa ehtoa.
http://www.apteekkituotteet.fi/Diflucan
[/quote]
Voiko ne kieltäytyä myymästä? Lääkäriin en nyt ehdi ennen reissua ja apua kutinaan ja poltteluun saatava heti :( voiteita en voi ostaa, kun niiden kanssa olisi vesivessa aika tarpeellinen (kunnon käsipesu ennen ja jälkeen levittämisen), ja nää on mun reissussa aika vähissä...
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 06:29"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 01:47"]Joo no oikeasti apteekki saisi myydä sitä sulle vain jos sulla on aiemmin ollut lääkärin toteama hiivatulehdus, mutta ettepähän te asiakkaat siitä mitään välitä, vaan farmaseutit siellä teitä kyttää, joo! Asia lukee ihan pakkausselosteessa. Voit ottaa Canesten Combin, se ajaa saman asian ja siinä ei ole myyntiluvassa samaa ehtoa.
http://www.apteekkituotteet.fi/Diflucan
[/quote]
Voiko ne kieltäytyä myymästä? Lääkäriin en nyt ehdi ennen reissua ja apua kutinaan ja poltteluun saatava heti :( voiteita en voi ostaa, kun niiden kanssa olisi vesivessa aika tarpeellinen (kunnon käsipesu ennen ja jälkeen levittämisen), ja nää on mun reissussa aika vähissä...
Ap
[/quote]
No sanot jos joku kysyy että on ollut aiemminkin. Come on...
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 01:52"]
Hae lähikaupasta maustamatonta jogurttia, ajaa saman asian.
[/quote]
Joo. itsekin olen todennut maustamattoman jogurtin tai piimän parhaaksi hoidoksi. Halpaa, löytyy valmiiks jääkaapista, ei ole mitään sivuoireita, viileänä helpottaa kutinaa ja TOIMII.