Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opet. Suunnittelupäivän pituudesta?

Vierailija
29.07.2015 |

Olen ollut pitkään opeettajana ja suunnittelupäivä on ollut kaikissa kouluissani 6 t. Olen nyt vaihtamassa uuteen kouluun ja siellä suunnittelupäivä on 7,5 tuntia. Onko tämä yleistäkin kouluissa, että se on pidempi kuin veso edellyttää?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kouluvuosi alkaa 10.8. vesopäivällä (6h).

Numero ysille: koko ensi viikon olen varannut tulevan vuoden suunnitteluun. Tai lähinnä teen oppimiskokonaisuuksia nettiin yms. isompia kokonaisuuksia.

Vierailija
2/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä suunnittelupäivä on 6 tuntia, siitä saa käyttää pari tuntia omassa luokassa.
Menen käymään töissä edellisellä viikolla muutamana päivänä, laitan silloin jo osittain paikat kuntoon ja mietin ensimmäisen viikon jutut valmiiksi. Jatkan oman luokkani kanssa, joten sikäli helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä koskaan kuullut, meillä suunnittelupäivä on aina ollut sen 6 tuntia, samoin olen kuullut muualta.

Olisi muuten mielenkiintoista kuulla, mitä eri kouluissa siihen suunnittelupIvään kuuluu? Saako aikaa oman luokan järjestämiseen ja oman työn suunnitteluun, vai meneekö päivä yhteiseen suunnitteluun ym.?

Vierailija
4/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi tuntia taitaa olla meilläkin.

Vierailija
5/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on klo 8.30-15.45 eli enempi kyllä kuin 6 tuntia. 

Vierailija
6/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan ollut mitään oman työn suunnittelun tai luokan kuntoon laittamista vesossa, joten siksikin olisi kiva, jos se ei olisi tuo suunnittelupäivä yli sen 6 tuntia.

Vierailija
7/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aina 7-8 tuntia. Oli sitten kyse suunnittelusta tai koulutustyöpäivästä.

Vierailija
8/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko siellä virkaehtosopimuksessa, että se on vähintään 6h vai että se on 6h?

Vierailija
9/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin noin 7 tuntia meilläkin, lisäksi tämän jälkeen kukin jää tekemään päivän aikana saamiaan nakkeja eteenpäin, siis jos ovat jotain tiimijuttuja.  Omat välineet ja suunnitteluasiat kannattaakin käydä hoitamassa jo aiempina päivinä, jos siis ne pitää tehdä nimenomaan koululla. Itse yritän tehdä mahdollisimman paljon kotona valmiiksi jo heinä-elokuun vaihteessa.

Vierailija
10/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän nyt jo alkaa suunnittelemaan töitä? Kauanko teillä menee kurssien läpikäymisessä? Suunnitteletteko kaikki jaksot nyt etukäteen, vai toisen jakson esim. vasta 1. jakson lopulla? T. Aloittelija

Vierailija
11/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, jakso kerrallaan on helpompi, mutta suuret linjat kyllä mietin koko vuodeksi jo kesällä. Kurssin suunnitteluun kuluva aika riippuu paljon aineesta ja esim. siitä, onko oppikirjat käytössä, paljonko pitää miettiä eriyttämisiä yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi