Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Villasukkien pesu?

Vierailija
03.03.2022 |

Sain kuirjavasta mysteerilangasta tehdyt villasukat joululahjaksi. Kuulema myyjäisissä aikanaan ostetut ovat. Nyt pitäisi sitten ne pestä. Eikö nykyajan sukkalangat muka kestä konepesua? Pitääkö pestä käsin?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pessyt (vahingossa) 7 veljestä- langasta kutomani sukat 90 asteen valkopesussa lakanoiden ja pyyhkeiden kanssa, käytin siis pesupulveria jossa valkaiseva aines mukana. Lähti puhtaaksi, mitään muuta ei tapahtunut.

Toiset eri valmistajan sukkalangasta kutomani sukat kutistuivat ja huovuttuivat 40 asteen villapesussa villapesuaineella.

Että varovasti pesisin ensimmäisen kerran. Todennäköisesti myyjäisissä myydyt sukat on tehty Novitan 7 veljestä tai Nalle- langasta, ja kestää konepesun.

Minä sain jopa Seiskaveikan huopumaan tuolla käsittelyllä. En kyllä niin pahasti, kuin jos olisi ollut pelkkää villaa, mutta sukat kutistuivat useamman koon. 

Vierailija
22/23 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pesen surutta 60 asteessa eivätkä ne ole miksikään menneet. Villasukat kun ei ole 100% villaa vaan siellä on tekokuitua tuomassa kestävyyttä.

Minä en suosittele. Eksyi yksi lapsen villasukka tuollaiseen koneelliseen ja tuli sieltä ulos tönköksi huopuneena, ei mahtunut enää jalkaan. Ja yksi ohut villapusero meni tavalliseen 40 asteen pesuun villaohjelman sijaan, siitäkin tuli huopunut.

Pesen villajutut koneen käsinpesuohjelmalla, jos eivät siis eksy vääriin koneellisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi pesi appiukon villahousut 60 asteessa.

Kun otti ne koneesta, ihmetteli, että mistähän nuo vauvan villahousut on joutuneet pesukoneeseen, kun ei perheessä ole yhtään vauvaa.

Valehtelematta housut oli n yksi vuotiaan kokoa.😅