Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko limakalvosi "palaneet" koskaan siteiden takia?

Vierailija
29.07.2015 |

Aika kova reaktio, sanoisin. O_o Itselleni ei oo koskaan tullu minkäänlaista ärsytystä siteiden käytöstä. Ehkä pientä kutinaa joskus, mutta ei sen enempää.

http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1438050027204.html

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jättänyt Alwaysin käytön jo ennen hajustegatea, juuri siitä syystä, että ne polttaa alapään ihon ja limakalvot helläksi. Libresseä pystyn käyttämään sen yhden siteen / yö, mitä tarvitsen (muuten menen tamponeilla). Kaikkein parhaita ovat kuitenkin olleet Vuokkoset.

Vierailija
22/25 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla synnytyksen jälkivuoto menossa ja ihan tuskaa... en ole vieläkään löytänyt sopivaa tarpeeksi isoa suojaa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se kutina/kirvely/polttelu tulee ihan alapään iholle, ei limakalvoille, joita side ei juurikaan voi edes koskettaa. Ja noissa hajustetuissa oli ongelmana myös se, että ainakin itse haistoin ne  järkyttävät "hajusteet" ihan koko ajan, joten epäilemättä muutkin haistoivat.

Merkki meni sitten vaihtoon, toivottavasti muut valmistajat ei lähde samaan älyttömyyteen mukaan!

Vierailija
24/25 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena, kun oli runsaammat ja pitkäkestoisemmat kuukautiset, tuli joskus iholle näppyjä loppukuukautisista. Mutta näitä ei ole tullut enää moneen vuoteen. Nyt olen pitkään käyttänyt Vuokkosten Bio-siteitä (laitan kuitenkin tavalliseen roskikseen, vaikka ovat kompostoituvia). Näissä ei ole klooria, formaldehydiä eikä hajusteita. On se kyllä uskomatonta, että siteistä ei tarvitse kertoa niiden sisältämiä aineita pakkauksessa! Lisäksi loppukuukautisista käytän myös kestositeitä kotona ja öisin. Muitakin suojia olen kokeillut, mutta pidän kuitenkin eniten siteistä.

Vierailija
25/25 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo pitempään joku tulehdus alapäässä. Käytän sidettä koko ajan, kun kaavintojen jälkeen oli tiputteluvuotoa kuukausia, alapää tottui siteisiin ja nyt in valkovuotoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän