Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut omistaa yli 20 paria kenkiä??

Vierailija
03.03.2022 |

Kun about viidellä parilla pärjäisi

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei raaski heittää niitä lähes puhkikuluneita pois mutta ei niitä kehtaa missään käyttääkään ja siksi on pakko ostaa uudet.

Vierailija
2/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidellä? Lenkkarit, kahdet sisäliikuntakengät, kumpparit, rantasandaalit, tennarit, parit arkiavokkaat, ballerinat, juhla-avokkaat, nilkkurit, kunnon talvikengät. Tuo on ehdoton minimi eli 12 paria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niitä on enemmän kuin pari paria niin eivät sitten enää kulu käyttökelvottomiksi normaalielämäntyylillä

Vierailija
4/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pelkästään ns. talvikenkiä enemmän kuin viisi paria. Pitkävartisia, sohjokeliin sopivia, nilkkureita, eri värisiä. Muita kenkiä sitten moneen lähtöön. Mies osti kenkäkaapin enkä moiti.

Vierailija
5/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisaappaat, kumisaappaat, siistit kengät juhliin, lenkkarit, sandaalit, pihakengät, mukavat kesäkengät, tavalliset saappaat. 7-8 riittäisi minulle (pihakengät ei kai olisi ihan pakolliset) mutta koska kivoja kenkiä ei saa koskaan kun tarvitsee, pitää ennakoida ja ostaa silloin kun saa. Ja sitten niitä on enemmän kuin 7.

Vierailija
6/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkolenkkarit, sisälenkkarit, talvisaappaat, nilkkurit, talvikengät ulkoiluun, kumpparit, muutamat rennot kesäkengät, balleriinat/loaferit, parit korkokengät, tennarit. Näillä pärjäisin, mutta enemmänkin kertyy, kun tulee tarvetta uusille ja vanhat ovat vielä hyvässä kunnossa. Hyvät kengät käyvät välillä suutarissa saamassa uudet korkolaput. Sisälenkkarit siirtyy jossain vaiheessa ulkokäyttöön ja siitä parin vuoden päästä roskiin. 

Minulla on koira, joten ulkoilen kaikilla keleillä. Työssä pitää näyttää siistiltä ja tietysti itsekin haluan pukeutua tilanteen mukaisesti. 

Vierailija
7/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun niitä on enemmän kuin pari paria niin eivät sitten enää kulu käyttökelvottomiksi normaalielämäntyylillä

Tämä on totta. Ennen minulla oli noin 3-4 paria kenkiä ja ne oli koko ajan menossa puhki.  Vuoden aikana piti ostaa kengät 3kk välein koska ne yksinkertaisesti hajosi. Nyt minulla on yli 20 paria ja ei tarvitse rikkinäisillä kulkea.

Vierailija
8/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri tarkoituksiin eri kengät, tietenkin. On myös kätevää, kun esim. juhliin kutsun saadessa ei tarvitse lähteä kaupoille etsimään sopivia kenkiä, vaan ne löytää kaapistaan. 

Lisäksi jos löydän hyvät kengät, saatan käydä ostamassa samanlaisen varaparin. Näin siis niiden kenkien kohdalla, joita käytän paljon, esim. kävelykengät ja lenkkarit.

Joskus taas tulee tehtyä huono ostos, esim. minulla on sandaalit, jotka pitkäaikaisessa käytössä hiertävät. Ostin tilalle toiset, mutta en niitä ensimmäisiäkään pois heittänyt, vaan käytän esim. kesällä pihalla oleillessani, kun ei tarvitse sen pidemmälle kävellä.

Kengät myös pysyvät paremmin kunnossa, kun saavat välillä levätä ja tuulettua. Ainoa ongelma monesta kenkäparista on, missä säilyttää niitä, mutta on tuota hyllytilaa toistaiseksi löytynyt. 

Vierailija
9/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä pärjää vaikka yksillä, jos haluaa olla juntti. Itselläni on varmaan sellaiset 20 paria. 2 lenkkarit, 2 kävelykengät, 2 sisätöppöset, kumisaappaat, crocsit, 3 talvikengät, 2 korkkarit, 2 ballerinat, 4 sandaalit. Ei yhtään liikaa.

Vierailija
10/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin pärjää viidellä? Ehkä jos elää tosi yksinkertaista elämää. Mä tarvitsen ainakin nämä:

Polvipituiset saapikkaat koroilla ja ilman

Nilkkurit koroilla ja ilman

Sisälenkkarit

Ulkolenkkarit

Vaelluskengät

Sandaalit koroilla ja ilman

Loaferit

Ballerinat

Ja useammat erilaiset korkkarit

Ja crocsit puutarhahommiin

Vierailija
11/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla naisilla on kenkäfetissi.

Vierailija
12/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin pärjää viidellä? Ehkä jos elää tosi yksinkertaista elämää. Mä tarvitsen ainakin nämä:

Sisälenkkarit

Ulkolenkkarit

Vaelluskengät

Loaferit

Ballerinat

Ballerinoista voi ainakin luopua ja käyttää vain loafereita. Puutarhahommissa taas käy ne ulkolenkkarit ihan hyvin. Osa ihmisistä ei harrasta sisäliikuntaa eikä vaeltamista, joten heiltä ei noita löydy.

Vierailija
13/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että on vaikeat jalat ja jos ei ole mukavat ostan uudet. Itsellä noin 30 paria. Surullista. 

Vierailija
14/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yhdet välikausikengät,yhdet piikkilenkkarit,tavalliset ja talvilenkkarit ja sandaalit. EI muuta. Työssä ollessa työkengät.

Katselin ruudussa mtv ohjelmaa julkkisasunnoista ja tsissus niiten naisien kenkä"komeroita",niissä oli enemmän kenkiä kuin mulla on koskaan ollut ja vaikka laskisi siskot ja kälytkin mukaan.

Vierailija
15/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkengät varastossa.  Vaatetus on joskus raskasta, sitten kun on huonosti puettu, sekin on kamalaa.  Ota siitä selvä.

Vierailija
16/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei heitä vanhoja pois. On kymmenien vuosien takaisia kenkiä varastossa.

Vierailija
17/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta minulla on tosi vähän kenkiä, mutta ei viidet mihinkään riitä. Kahdet talvisaappaat (yksilläkin pärjäisi, mutta on mukava vaihdella välillä vanhempi pari jalkaan), kumisaappaat, kävelykengät, avokkaat parit erilaiset sandaalit, juhlakengät, lenkkarit, sisäliikuntakengät, crocksit ja vielä muutamat muut vähän vanhemmat kengät. Lempparisandaaleistani luovuin, kun olivat niin kuluneet.

Vierailija
18/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisälenkkarit

Ulkolenkkarit

Vaelluskengät

Loaferit

Ballerinat

Ballerinoista voi ainakin luopua ja käyttää vain loafereita. Puutarhahommissa taas käy ne ulkolenkkarit ihan hyvin. Osa ihmisistä ei harrasta sisäliikuntaa eikä vaeltamista, joten heiltä ei noita löydy.

Ballerinat ja loaferit on ihan eri asia, toki jos ei ole kiinnostunut tyyliasioista sittenhän ne ulkolenkkarit käy melkein kaikkialle.

Vierailija
19/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan totta.

Mulla on 18 paria ja kukaan, ei kukaan voi  tarvita enempää !!!

Vierailija
20/27 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka monet kengät minulla on, niitä on teinistä saakka kertynyt.

Jotkut olen saanut lahjaksi, jotkut ostanut uutena ja monet käytettynä.

Tiettyjä kenkiä käytän selkeästi enemmän kuin toisia, ja näitä eniten käytettyjä joutuu käyttämään pari kertaa vuodessa suutarilla.

Valitsen jalkaan laitettavat kengät sään, käyttötarkoituksen ja asun mukaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan