Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuorotyö yh:lla ja pienet koululaiset. Mahdoton yhtälö?

Vierailija
28.07.2015 |

Tilanne on se, että EHKÄ olisi mahdollisuus päästä töihin yksikköön, jossa työ on vuorotyötä. Tällä hetkellä olen päivätöissä, mutta työ tulee loppumaan syyskuun lopulla. Töistä väläyteltiin mahdollisuutta, että ehkä toisessa yksikössä olisi töitä minulle. Mutta se vuorotyö. Toinen lapsista aloittaa ensimmäisen luokan ja toinen menee toiselle luokalle. Vuoropäivähoitoa ei siis ole. Toinen mummola on noin 300 km:n päässä ja toinen sadan. Ja isovanhemmat ovat joka tapauksessa edelleen itsekin työelämässä. Ystävät voivat lapsia silloin tällöin katsoa, mutta ei niin vakituisesti kuin mitä vuorotyö edellyttäisi. Jos noille hoitajan palkkaisi, niin sitten mennään jo miinukselle. Onko teillä mitään ideoita? Työn haluaisin, mutta taitaa olla mahdotonta :( Ja eihän se nyt siis varmaa olekaan, mutta aloin jo etukäteen miettiä miten lastenhoito edes järjestyisi jos kuitenkin...

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis totaaliyh?

Vierailija
2/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:57"]Oletko siis totaaliyh?
[/quote]Kyllä olen. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se valitettavasti kuulostaa mahdottomalta. Noin pienet eivät voi olla iltoja yksin, eivätkä öitä tietenkään.

Vierailija
4/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa hoitajaa lapsille, niin mahdottomuushan tuo on.

Vierailija
5/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsen isät ole mitenkään kuvioissa? Ei voi jättää noin pieniä lapsia kahdestaan.

Vierailija
6/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, ei missään tapauksessa. Eikä ole mahdollistakaan.

Vierailija
7/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:05"]Eikö lapsen isät ole mitenkään kuvioissa? Ei voi jättää noin pieniä lapsia kahdestaan.
[/quote]

Isät :D Oletat heti että on eri isät. Taattua av-kamaa :D

Vierailija
8/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:05"]Eikö lapsen isät ole mitenkään kuvioissa? Ei voi jättää noin pieniä lapsia kahdestaan.
[/quote]Lasten isä kuoli vähän vajaa neljä vuotta sitten.

Ja juu, itsekin tätä olen pyöritellyt vaikka miten päin, mutta en ole keksinyt ratkaisua. Eli mahdottomalta näyttää. Harmi vaan kun pidän työstäni niin kovasti. Ja ylipäätään haluaisin tehdä töitä. Äh!

ap

Vierailija
9/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään mahdollisuuksia, noin pieniä et voi jättää iloitsi tai öiksi yksin.

Vierailija
10/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen vuorotyö? Paljon iltaa ja yötä?

Vierailija
11/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:05"]Eikö lapsen isät ole mitenkään kuvioissa? Ei voi jättää noin pieniä lapsia kahdestaan.

Ja juu, itsekin tätä olen pyöritellyt vaikka miten päin, mutta en ole keksinyt ratkaisua. Eli mahdottomalta näyttää. Harmi vaan kun pidän työstäni niin kovasti. Ja ylipäätään haluaisin tehdä töitä. Äh!

ap
[/quote]

Otan osaa miehen poismenon johdosta. Tilanne kuulostaa vaikealta, toivottavasti jotakin muuta ilmaantuisi. Kaikkea hyvää elämäänne!

Vierailija
12/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Au pair? En yhtään tiedä, mikä nykyisin on au pairien taskuraha. Muutenhan hommasta ei palkkaa saa. Siinä siis yksi vaihtoehto.

Vierailija
13/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia vastauksia odotit?

Vierailija
14/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tismalleen sama tilanne. Tein vuoden vuorotyötä. Sain pyöritettyä vuorot siten, että tein öitä putkeen viikonloppuisin ja koulujen lomilla. Lapsi oli silloin isovanhemmilla. Illat, joita myös pystyin tekemään vähän järjestyi myös viikonlopuille ja muuten sain apua lapsen kaverereiden vanhemmilta, jotka ottivat lapsen hoitoon muutamaksi tunniksi ip:n jälkeen. Ja lapsi oli jo kymmenen, joten myöhäiset illat eivät olleet vaarallisia. Vuorot oli siis 7-15, 13-21 ja yö vaihteli 20-07 ja 22-08 välillä. Meillä tätä kesti siis vuoden ja selvisimme siitä, koska tiesimme sen kestävän vain vuoden ja esimies oli äärimmäisen joustava vuorojen suhteen. Samoin muu työyhteisö. Sitten siirryin taas päivätöihin samaan yksikköön. tsemppiä! 

Vierailija
15/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hoitoalalla myös yh-äitejä, joilla pieniä koululaisia. Silloin pitää etukäteen selvittää, miten paljon voi toivoa vuorojaan. Minun entinen työkaveri teki 30 t viikossa, ja toivoi mahd. paljon aamua. Yleensä 3 viikon jaksossa oli silti 2-3 iltavuoroa. Toisaalta kun hän sai lapsille hoitajan, esim. isovanhemmat, teki pitkää yövuoroa monta putkeen ja oli sitten pitkillä vapailla.

Vierailija
16/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:13"]Minkälainen vuorotyö? Paljon iltaa ja yötä?
[/quote]Tietääkseni (en ole ihan varma, koska en ole tarkemmin kysellyt) kolmen viikon jakson aikana pitäisi tehdä vähintään kaksi yötä, enemmänkin jos ei ole vapaaehtoisia muille öille. Aamu- ja iltavuoroja sitten aika tasaisesti loput. Ja viikonloppuja olisi vähintään yksi siinä kolmen viikon jakson aikana. Enempää ei ole pakko tehdä, mutta vähintään se yksi viikonloppu ja saa tehdä kaksikin jos haluaa. Nämä olen kuullut muualta, en ole tarkistanut työnantajalta. ap

Vierailija
17/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 3 tytärtä ja ovat kaikki vuorollaan hoitaneet naapureiden lapsia kesäisin 20e päivä hintaan. Varmasti ottaisivt mielellään iltaduunin, joka ei olis joka ilta, mutta esim. Pari iltaa viikossa, jossaisivat siitä tuon15-20e riippuen työtunneista. Eli naapurin teinejä kyselemään. Varmaan oma palkkasi kuitenkin iltavuorosta 80-100€ luokkaa.

Vierailija
18/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:05"]Eikö lapsen isät ole mitenkään kuvioissa? Ei voi jättää noin pieniä lapsia kahdestaan.

ap
[/quote]

Otan osaa miehen poismenon johdosta. Tilanne kuulostaa vaikealta, toivottavasti jotakin muuta ilmaantuisi. Kaikkea hyvää elämäänne!
[/quote]Kiitos :) ap

Vierailija
19/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:05"]

Eikö lapsen isät ole mitenkään kuvioissa? Ei voi jättää noin pieniä lapsia kahdestaan.

[/quote] sori tuli monikossa isät tarkoitan tietenkin isä

Vierailija
20/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:21"]Meillä on hoitoalalla myös yh-äitejä, joilla pieniä koululaisia. Silloin pitää etukäteen selvittää, miten paljon voi toivoa vuorojaan. Minun entinen työkaveri teki 30 t viikossa, ja toivoi mahd. paljon aamua. Yleensä 3 viikon jaksossa oli silti 2-3 iltavuoroa. Toisaalta kun hän sai lapsille hoitajan, esim. isovanhemmat, teki pitkää yövuoroa monta putkeen ja oli sitten pitkillä vapailla.
[/quote]Käsittääkseni yksikössä ei katsota hyvällä, että joku haluaisi tehdä vain aamuja. Eli oletus on, että tekee vuorotyötä. Heillä on kyllä tulijoita muitakin jos minä en pysty tekemään töitä niin kuin siellä halutaan... Ja tosiaan, mikään ei ole edes vielä varmaa! Spekulointia tämä siis vielä.

Joku kysyi, että millaisia vastauksia haluan. No ratkaisua tähän tilanteeseen. Au pairia oli ehdotettu - menee harkintaan. Samoin kuin joku teini (ei ole tutuissa potentiaalista ehdokasta, mutta pitää kysellä). Noissa on vaan suuri riski. Jos sairastuu, jos ei vaan kiinnostakaan enää katsoa lapsia jne. Sitten olen pulassa jos yhtäkkiä peruu tai au pair päättää lähteä pois. Mutta ehdottomasti mietin noita mahdollisuuksia kuitenkin. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme