Olen tajunnut että minun ei kannata mennä kokoaika töihin
Työmarkkinatuki + palkka, käteen jää kuukausittain 1000e. Jos olisin kokoaikatyössä, käteen jäisi ehkä 1300e. Ei kiitos. Näin on parempi, tämä tarkoittaa kohdallani 30-40h/kk. Teen kuitenkin töitä enkä lorvi täysin tukien varassa niin kuin jotkut tekee.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa ja tulee tehdä niin kuin parhaalta tuntuu. Kaikki eivät halua tuhlata elämäänsä pelkkään työntekoon. Ja se on ihan oikein sekin.
Jonkun on kuitenkin käytävä töissä jotta näillä
Jotka ei halua on varaa siihen!!!
Sama täällä. Ei matalapalkkatyötä kannata kokoaikaisesti tehdä. Niissä raskaissa hommissa vaan rikkoo itsensä ja käteen jäävä summa ei oleellisesti eroa palkka + ansiosidonnaisen määrästä. Asumistuki vielä siihen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mun kannatti mennä. TE-toimisto ei hypi silmille, Kela ei kysele tietoja ja tänä vuonna osinkotulot maksavat jo 40% kuukausittaisista menoistani. Ensi vuonna rahavirta vielä kasvaa kun on enemmän omistuksia. Jossain vaiheessa olen taloudellisesti riippumaton ja voin lopettaa työnteon niin halutessani.
Mitäs siihen sanot ap?
Onnea sinulle. Ei minullakaan tosiaan asiat nyt surkeasti ole, tilillä nytkin vajaa 50.000e ja saan säästöön joka kk 200-400e riippuen kuukauden menoista. Ja velaton asunto turvana jossa asumiskulut minun osa ainoastaan 250e/kk.
Kyllä, 11,50e/h on tuntipalkka. Näin surkea palkka on vajakkien avustajilla. Minulla on sairaus joka estää paljon asioita. ap