Ihailen 20-vuotiaita, jotka tulevat raskaaksi ja päättävät pitää lapsen.
Se on varmasti hirvittävän vaikea päätös tuossa iässä.
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:25"]
Varmasti vaikea päätös, mutta väärä sellainen. Minä ihailen niitä, jotka jaksavat odottaa ainakin sinne 25-vuotiaiksi asti.
[/quote]
En näe siinä mitään erityisen ihailtavaa, sen sijaan näen ihanana asiana jos itse saa asiasta päättää ja tekee lapsen kun se tuntuu oikealta. Ei kuten "kaikki muutkin" tai kenenkään mielipiteiden painostamana.
Oli nainen sitten 20 tai 38, olen onnellinen hänen puolestaan jos se on hänelle iloinen asia.
Itse tulin äidiksi 21-vuotiaana ja kyllä minä sitä nuorta minääni jotenkin menneisyydessä ihailen, että uskalsin, vaikka se ei ole se perinteisin ikä enkä toiminut vasten itseäni koska "Joku muu". :)
Ja lisään vielä ettei kukaan väärin ymmärrä, pidän ihan yhtä hienona toki sitäkin, että joku on sen 28,5v jos se on se, mikä tuntuu hyvältä.
[/quote]
Ja muista vielä lisätä ettei kukaan väärin ymmärrä, että pidät ihan yhtä hienona toki sitäkin, että joku on sen 36v jos se on se, mikä tuntuu hyvältä.
Tai 43v tai 16v.
Jaahas, taas kerran yksi Ikiksen provo muiden joukossa
Minä ihailen ihmisiä, jotka kykenevät tekemään vastuullisia päätöksiä ajatellen mahdollisen tulevan lapsen parasta.
Mitä erityisen ihailtavaa on tulla äidiksi 20-vuotiaana? Vitun tavallista.
No tulin "vasta" 22-vuotiaana äidiksi. Toki pidin sen melkein kaksi vuotta yritetyn lapseni. :D
25-vuotiaana olin jo onnellisesti kahden lapsen äiti. :)
Joo hyvä provo, ei yhtään läpinäkyvä. Olisi saattanut mennä läpi jos olisit valinnut edes alaikäisen iän tuohon, mutta että 20 tai yli on jo aika heheheehe :D
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:14"]Jaahas, taas kerran yksi Ikiksen provo muiden joukossa
[/quote]
Joo, näitä tulee jatkuvasti
Kiitti <3 puol vuotta yritettiin ja stressattiin että tuleeko sitä edes. Ovikset tikutin jne. Mut oli joo todella vaikea päätös.
Varmasti vaikea päätös, mutta väärä sellainen. Minä ihailen niitä, jotka jaksavat odottaa ainakin sinne 25-vuotiaiksi asti.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:14"]Jaahas, taas kerran yksi Ikiksen provo muiden joukossa [/quote] Joo, näitä tulee jatkuvasti
[/quote]
Joku jolle kolahtaa nuori äitiys pahasti. :D Miten toisten lapsensaanti-ikä voikin olla jollekin noin iso uhka? :D Olisivat tyytyväisiä omiin valintoihinsa, vähän itsevarmuutta kehiin aikuiset ihmiset! :)
Itse ymmärsin tän et olis muka ihailtavaa että lisääntyy muiden kustannuksella. Kun oletetaan, että tuon ikäinen opiskelee niin kuin moni tekeekin. Ja ei kyllä ole todellakaan mikään tavallinen ikä porsia kuin ehkä wt-piireissä.
22v tyttö
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:25"]
[/quote]
En näe siinä mitään erityisen ihailtavaa, sen sijaan näen ihanana asiana jos itse saa asiasta päättää ja tekee lapsen kun se tuntuu oikealta. Ei kuten "kaikki muutkin" tai kenenkään mielipiteiden painostamana.
Oli nainen sitten 20 tai 38, olen onnellinen hänen puolestaan jos se on hänelle iloinen asia.
Itse tulin äidiksi 21-vuotiaana ja kyllä minä sitä nuorta minääni jotenkin menneisyydessä ihailen, että uskalsin, vaikka se ei ole se perinteisin ikä enkä toiminut vasten itseäni koska "Joku muu". :)
Ja lisään vielä ettei kukaan väärin ymmärrä, pidän ihan yhtä hienona toki sitäkin, että joku on sen 28,5v jos se on se, mikä tuntuu hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:29"]
Itse ymmärsin tän et olis muka ihailtavaa että lisääntyy muiden kustannuksella. Kun oletetaan, että tuon ikäinen opiskelee niin kuin moni tekeekin. Ja ei kyllä ole todellakaan mikään tavallinen ikä porsia kuin ehkä wt-piireissä.
22v tyttö
[/quote]
Kerro mitä eroa mun "toisten rahoilla" lisääntymisessä on näiden kahden iän välillä, tai ainakaan tarkoittamaasi suuntaan: opiskelimme ja saimme lapsen. saimme opintotuet, opintolainan ja perhevapaisiin kuuluvat rahat, laskettuna pienen palkan mukaan.
Sitten 5v tämän jälkeen valmistuneena ja keskipalkkaisena tulin uudelleen äidiksi ja sain suuremmat perhevapaiden tuet, koska palkkakin oli ollut jo suurempi. Tämä jälkimmäinen ikä porsiahan oli kalliimpi. Olisi joka tapauksessa nostanut opintotukeni, joten missä porsin kovasti silloin nuoremmassa iässä muiden rahoilla? :D Olisi ollut halvempaa, vaikka olisin saanut vielä jotain lisätukia siihen, kuin mitä nyt vanhempana tuli maksamaan "muille".
Siinä ajateltavaa.
Nytpä se lisääntymiseni tulisikin kalliiksi kun olen suurituloinen, en kuitenkaan aio enää lisääntyä, ne saivat jäädä sinne nuoremmalle iälle.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:29"]
22v tyttö
[/quote]
Kerro mitä eroa mun "toisten rahoilla" lisääntymisessä on näiden kahden iän välillä, tai ainakaan tarkoittamaasi suuntaan: opiskelimme ja saimme lapsen. saimme opintotuet, opintolainan ja perhevapaisiin kuuluvat rahat, laskettuna pienen palkan mukaan.
Sitten 5v tämän jälkeen valmistuneena ja keskipalkkaisena tulin uudelleen äidiksi ja sain suuremmat perhevapaiden tuet, koska palkkakin oli ollut jo suurempi. Tämä jälkimmäinen ikä porsiahan oli kalliimpi. Olisi joka tapauksessa nostanut opintotukeni, joten missä porsin kovasti silloin nuoremmassa iässä muiden rahoilla? :D Olisi ollut halvempaa, vaikka olisin saanut vielä jotain lisätukia siihen, kuin mitä nyt vanhempana tuli maksamaan "muille".
Siinä ajateltavaa.
Nytpä se lisääntymiseni tulisikin kalliiksi kun olen suurituloinen, en kuitenkaan aio enää lisääntyä, ne saivat jäädä sinne nuoremmalle iälle.
[/quote]
Tilastot puhuvat tästä puolestaan enemmän kuin sinun yksittäinen kokemuksesi asiaan.