Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin tänään irtisanomaan itseni

Vierailija
28.07.2015 |

vakityöstäni sillä minulla ei ole hoitajaa lapselle iltavuorojen ajaksi eikä vuoropäiväkodissa ole tilaa.
Iltavuoroja ei siis ole ennen ollut vaan niistä ilmoitettiin minulle eilen että alkavat ensi kuussa.
Työnantaja ei jousta vaikka ehdotin jopa omien työtuntien vähentämistä joista joku osa-aikainen saisi enemmän tunteja sitten itselleen, mutta ei...

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:40"]

Toivon todella että karenssia ei tule, olen irtisanonut itseni kerran aiemmin monta vuotta sitten mutta silloin en kerennyt edes saada työkkäristä mitään sillä löysin uuden työpaikan 1,5kk jälkeen. T.Ap

[/quote]

Oisitko voinut pyytää että pomo irtisanoo sinut esim. taloudellisista syistä? sit ei tulis karenssia. Itse selvisin aikoinaan noin.
[/quote]Ei voi irtisanoa taloudellisista syistä ilman yt-menettelyä. Meinaat että firmassa pitäisi järkätä yt-kierros siksi ettei yksi mamma saisi karenssia??? Huhhuh.

Vierailija
42/59 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:17"]

vakityöstäni sillä minulla ei ole hoitajaa lapselle iltavuorojen ajaksi eikä vuoropäiväkodissa ole tilaa. Iltavuoroja ei siis ole ennen ollut vaan niistä ilmoitettiin minulle eilen että alkavat ensi kuussa. Työnantaja ei jousta vaikka ehdotin jopa omien työtuntien vähentämistä joista joku osa-aikainen saisi enemmän tunteja sitten itselleen, mutta ei...

[/quote]

Hölmösti teit, kun itse irtisanouduit. Eikö oikeasti olisi löytynyt joku ystävä/sukulainen/luotettava naapuri/puistotuttu perhe, joka olisi voinut auttaa alkuun muutaman viikon, kunnes päiväkotipaikka olisi järjestynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:17"]

vakityöstäni sillä minulla ei ole hoitajaa lapselle iltavuorojen ajaksi eikä vuoropäiväkodissa ole tilaa. Iltavuoroja ei siis ole ennen ollut vaan niistä ilmoitettiin minulle eilen että alkavat ensi kuussa. Työnantaja ei jousta vaikka ehdotin jopa omien työtuntien vähentämistä joista joku osa-aikainen saisi enemmän tunteja sitten itselleen, mutta ei...

[/quote]

Hölmösti teit, kun itse irtisanouduit. Eikö oikeasti olisi löytynyt joku ystävä/sukulainen/luotettava naapuri/puistotuttu perhe, joka olisi voinut auttaa alkuun muutaman viikon, kunnes päiväkotipaikka olisi järjestynyt?
[/quote]Miten niin hölmösti kun työnantajahan tuossa on toiminut lainvastaisesti!

Vierailija
44/59 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:17"]

[/quote]

[/quote]

Luuseri ei halunnut vaan tehdä iltaa ja tahtoi pois töistä.

Vierailija
45/59 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäristä tulee pikana takaisipäin 3kk karenssi. Ei nimittäin ole niin, että sulle vaan sanotaan että vuoropäiväkoti on täynnä ja se siitä. Kunnan pitää se hoitopaikka järjestää ja sen pituinen se.

Et olisi missään tapauksessa saanut uskoa kunnan tätin väitettä että hoitopaikkaa ei löydy. Se täytyy löytyä.Vähän niinkuin veronmaksajallekin sanotaan että verot pitää maksaa ja niihin täytyy ne rahat löytyä. 

Ikinä ei pidä itse mennä itseään irtisanomaan. Siitä ei seuraa kuin karenssia ja vielä lisää vaikeuksia.

Otappa yhteyttä ammattiliittoosi. Tietysti kuulut siihen, eikös niin, joten liiitto voi neuvotella asiastasi työnantajan kanssa. Niin että menis tämäkin asia lain mukaan eikä niinkuin työnantaja itse kuvittelee että se voi tehdä.

Aina näitä tulee. Olin työkkärissä vuosia töissä ja joka kuukausi oli joku lappu kädessä ilmottautumassa kun oli jollakin ihan laittomalla syyllä itse mennyt itsensä irtsanomaan. Se on voi voi ja 3kk karenssi. 

Vierailija
46/59 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:17"]

[/quote]

[/quote]

Minulla ei ole yhtäkään ystävää kunnassa jossa asun, oma äiti asuu 30km päässä ja hänkin tekee vuorotyötä.
En mielestäni tehnyt typerästi, työnantaja tässä teki mielestäni väärin.

T.Ap

Vierailija
47/59 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tulla 3 kk:n karenssi. No jospa löytäsit muuta.

Vierailija
48/59 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:17"]

[/quote]

[/quote]

Minulla ei ole yhtäkään ystävää kunnassa jossa asun, oma äiti asuu 30km päässä ja hänkin tekee vuorotyötä.

T.Ap
[/quote]lukeeko sun työsopimuksessa että teet vain aamuvuoroja vai mitä siellä on sanottu työvuoroista ja työajoista?

Vierailija
49/59 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset palkannut jotain hoitamaan lapsiasi? Kaverini on töissä yhdellä naisella aina kun hänellä on ilta-vuoroja .. Kaverini opiskelee joten ilta-vuorossa työskenteleminen ei häntä haittaa ja hän saa rahaa :)

Vierailija
50/59 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin sanottiin ensin että on täyttä.. Sanoin että minulle on sama onko sinne päiväkotiin matkaa 20km tai 5km mutta hoitopaikka on löydyttävä. Yhtäkkiä se paikka löytyikin alle 3km:n päässä kotoa olevasta vuoropäiväkodista. Tosin 3-5 vuotiaiden ryhmästä (poikani 5,5v). Nyt syksyllä alkaa esikoulu samaisessa vuoropäiväkodissa

Vierailija
51/59 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kunnalla on velvollisuus hankkia tarpeitasi vastaava hoitopaikka. Äkillisessä työllistymisessä (johon tämä on rinnastettavissa), oikeus paikkaan on 2 viikon  sisällä. Hoitopaikkaa ei vaan voi itse valita sit. Ilman muuta otat yhteyttä päiväkotiin/ päivähoitotoimistoon ja vaahtoat. Jos ei auta niin kasv.toiminnan ohjaajalle/perusturvajohtajalle saakka...

Vierailija
52/59 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peru irtisanoutumisesi.

Kunnan velvollisuus on se hoitaja hommata, liiton tehtävä sopia lakimiehen välityksellä sulle sopivat vuorot siksi aikaa kunnes saat sen vuoropaikan. Sun tehtävä hankkia turvaverkko, joka voi tarvittaessa hoitaa lasta iltaisin lyhyen ajanjakson elämästäsi.

Irtisanoutuminen on typerintä mitä voit tässä tilanteessa tehdä.

Vierailija
53/59 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin minäkin sosiaaliohjaajana, ja sain ilmoituksen, että aletaan asiakkaiden vuoksi tehdä työtä myös parina iltana viikossa, ja iltavuorot olisivat osuneet jokaiselle joka toinen viikko. Koska mies oli iltapainotteisessa vuorotyössä ei ollut mitään mahiksia jäädä siihen työpaikkaan. Sanoin esimiehelle monta kertaa, että en pysty tekemään lainkaan niitä iltoja, en edes joka toisella viikolla paria iltaa, koska kukaan tuttu ei ota kolmea lasta hoitaakseen (esikoinen oli ekaluokkalainen ja pienin 2 v.). Mummi lupasi matkustaa 500 päästä enintään kerran kuukaudessa, mutta ei useammin. Kunta ei antanut vuoropäivähoidosta paikkaa, koska todellista tarvetta vuorohoidolle ei ollut. Eivät ymmärtäneet, että joka toinen viikko kaksi iltavuoroa on meille ehdottomasti järjestettävä. Ekaluokkalainen olisi joutunut myös olemaan ainakin silloin tällöin yksin klo 21 saakka, koska aina ei voi mennä kaverille. Ei siinä mikään auttanut, koska työkaveri oli valittanut luottamusmiehelle, että minä vaadin eriarvoista kohtelua työpaikalla. Esimies ilmoitti luottamusmiehen painostuksesta, että kaikille tullaan määräämään ne iltavuorot tasapuolisesti, tiimi 1 ja tiimi 2 vuoroviikkoina. Minä etsin uuden työpaikan ja irtisanoin itseni vasta sitten. Ehdin muutaman iltavuoron tehdäkin.

Vierailija
54/59 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:17"]

Kyllä kunnalla on velvollisuus hankkia tarpeitasi vastaava hoitopaikka. Äkillisessä työllistymisessä (johon tämä on rinnastettavissa), oikeus paikkaan on 2 viikon  sisällä. Hoitopaikkaa ei vaan voi itse valita sit. Ilman muuta otat yhteyttä päiväkotiin/ päivähoitotoimistoon ja vaahtoat. Jos ei auta niin kasv.toiminnan ohjaajalle/perusturvajohtajalle saakka...

[/quote]

Paitsi että ap on jo voinut sössiä välinsä työnantajaan niin, ettei töihin ole enää asiaa... Kirjoitustyylistä päätellen hän ei välttämättä kykene hoitamaan asioitaan järkevästi ja rauhallisesti.

Vierailija
55/59 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:17"]

[/quote]

[/quote]

T.Ap
[/quote]lukeeko sun työsopimuksessa että teet vain aamuvuoroja vai mitä siellä on sanottu työvuoroista ja työajoista?
[/quote]Tämä on eka järkevä kysymys koko ketjussa.

Vierailija
56/59 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:17"]

[/quote]

[/quote]

T.Ap
[/quote]

Niin, mikä työaika sinulla on? Jaksotyö? Yleistyöaika?

Vierailija
57/59 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:43"]

Eikö kunnalla ole velvollisuus järjestää hoitopaikka 2vkon sisällä? Niin ainakin täällä minun hoodeilla on.. Tosin se hoitopaikka voi olla kaukana kotoa tai huonompien yhteyksien päässä jolloin kulkeminen on hankalaa ellei ole omaa autoa.

[/quote]

Vuorohoitoon ei ole subjektiivista oikeutta vain päivähoitoon eli kunnan ei ole vuorohoitoa pakko järjestää ollenkaan.

Vierailija
58/59 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:19"]

Peru irtisanoutumisesi.

Kunnan velvollisuus on se hoitaja hommata, liiton tehtävä sopia lakimiehen välityksellä sulle sopivat vuorot siksi aikaa kunnes saat sen vuoropaikan. Sun tehtävä hankkia turvaverkko, joka voi tarvittaessa hoitaa lasta iltaisin lyhyen ajanjakson elämästäsi.

Irtisanoutuminen on typerintä mitä voit tässä tilanteessa tehdä.

[/quote]

Vuorohoitoon ei ole subjektiivista oikeutta. Eli ei ole kunnan tehtävä järjestää paikkaa.

Vierailija
59/59 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:43"]Eikö kunnalla ole velvollisuus järjestää hoitopaikka 2vkon sisällä? Niin ainakin täällä minun hoodeilla on.. Tosin se hoitopaikka voi olla kaukana kotoa tai huonompien yhteyksien päässä jolloin kulkeminen on hankalaa ellei ole omaa autoa. [/quote] Hoitopaikan kunta antaa 2vkon sisään mutta vuorohoitopaikka joka olisi auki meidän tarpeen mukaan klo 23 saakka on täynnä :/ T.Ap

[/quote]

Ei sillä ole mitään merkitystä! Hoitotarve edellyttää vuoropäiväkotia, sellainen paikka pitää tarjota. Ei auta sanoa, että päiväkoti on täynnä. Sitten kunta keksii jotain muuta, mutta lapsen hoitotarpeen mukainen paikka on löydyttävä.

[/quote]

Samaa mieltä, ei ole mitään merkitystä, onko täynnä vai ei. Heidän on otettava lapsi sinne, jos perheesi tarve niin vaatii. Et tietenkään irtisanoudu höpsö!! Eihän se kivaa ole, jos ryhmässä liikaa lapsia, mutta näillä mennään meillä päiväkodeissa.

t. vuoropäiväkodin lto, varajohtaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi