Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaseuduilla elämä jatkuu myös Suomessa sotien jälkeen

Vierailija
03.03.2022 |

Että ihan sama mitä tapahtuu. Pottua peltoon ja sauna päälle.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateeksi käy maalla asuvia naisia ja vanhoja ukkoja, joiden ei tarvi lähteä rynkyn varteen.

Vierailija
2/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateeksi käy maalla asuvia naisia ja vanhoja ukkoja, joiden ei tarvi lähteä rynkyn varteen.

Sinä mitään rynkkyä edes kykene pitelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kaikki maaseudulla asuvat ei oo nykypäivänä maanviljelijän ammatissa työskenteleviä. Kuulin kerran kun yksi äitini pankkivuosien työkaveri kommentoi kahvipöydässä äitini luona kylässä, että heidän maatilalla kaikki on nykyään niin pitkälle koneistettu, että hänen miehensä tarvii istua vain jossain tietokoneen äärellä naputtelemassa näppäimistöä ja asiat tapahtuu. Että tässä sulle ap esimerkki, että kaikki nykypäivän maanviljelijät ei elä enää missään omavaraistaloudessa, jossa kaikki osataan tehdä itse.

Vierailija
4/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on provo, joka tietää vain sen mikä on sähkösauna.

Vierailija
5/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kaikki maaseudulla asuvat ei oo nykypäivänä maanviljelijän ammatissa työskenteleviä. Kuulin kerran kun yksi äitini pankkivuosien työkaveri kommentoi kahvipöydässä äitini luona kylässä, että heidän maatilalla kaikki on nykyään niin pitkälle koneistettu, että hänen miehensä tarvii istua vain jossain tietokoneen äärellä naputtelemassa näppäimistöä ja asiat tapahtuu. Että tässä sulle ap esimerkki, että kaikki nykypäivän maanviljelijät ei elä enää missään omavaraistaloudessa, jossa kaikki osataan tehdä itse.

Jaa jaa. Että niinku kuokka ei pysy kädessä jos pitäisi puoli hehtaaria itelleen perunaa ja porkkanaa ja sipulia ja viljaa kasvattaa talveksi? No siinä tapauksessa kannattaa antautua.

Vierailija
6/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puusauna minulla täällä maaseudulla on. Trolli.

Vierailija
7/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatku missään satoihin vuosiin jos ydinsota tulee.

Vierailija
8/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puusaunaa ei laiteta "päälle".

Puusauna laitetaan tulille, se sytytetään, lämmitetään jne.

Vierailija
9/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kai se on missä asuu, jos Venäjä päättää peruuttaa ilmastonmuutoksen..

Vierailija
10/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puusaunaa ei laiteta "päälle".

Puusauna laitetaan tulille, se sytytetään, lämmitetään jne.

Minä oon laittanut saunan päälle jo 40 vuotta. Ja laitan edelleen teki venäjä mitä tahansa.

Vierailija
11/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jatku missään satoihin vuosiin jos ydinsota tulee.

No ei varmasti tule yhden hullun takia. Ja jos tulee niin eihän sitten millään ole enää mitään väliä.

Vierailija
12/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laittanut aina kiukaan päälle ja puukiukaan tulille.. Turha sitä koko saunaa on polttaa.. hohohohohohohoohh

Vierailija
13/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä. Veikkaan että alkaa kohta näkyä asuntojen hinnoissakin, kun kaikki pyrkii maalle karkuun.

Vierailija
14/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinäkö pystyt? Niinpä, hienoa projisointia taas kerran.

Vierailija
15/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinäkö pystyt? Niinpä, hienoa projisointia taas kerran.

Ei se tarkoita sitä ettei rynkkyä olis jos maaseudulla asuu pässi.

Vierailija
16/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalainen täällä moi. Jaksan juuri ja juuri kuokkia puoli aaria perunavakoja. Tiedättekö, paljonko on aari? Puoli aaria on aika vähän maata. Puolta hehtaaria en jaksaisi edes painajaisissani. Kasvimaani on noin kaksi aaria, se käännetään keväisin jyrsimellä. Jos olisi paljon isompi, pitäisi olla traktori. Sen verran laiska olen. Suurin osa kasvimaastani on yleensä jotain jättikurpitsaa tai muuta yhtä hyödyllistä, kymmenen neliötä lehtiä ja yksi jalkapallon kokoinen pallura. Ei siinä oikein kansakuntaa ruokita näillä lahjoilla.

Lämmitän puusaunan. Laitan tulet saunaan. Tai siis saunanpesään, en polta saunaa joka kerta. Lapsetkin osaavat lämmittää sen saunan. Osaan lämmittää myös puuhellan, takan ja kaminan, sekä osaan käyttää kaasugrilliä. Jee, pystyn tekemään lämmitä ruokaa.

En osaa ajaa näitä uusia Valtroja, mutta ikivanhan Natikan saan liikkeelle kyllä. Jos et tiedä, mikä on Natikka, niin et ole maalainen.

Vierailija
17/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ei mulla kyllä rynkkyä ole. Haulikko on, ja siihen panoksia. Hajonta vaan näyttää olevan kohtalaisen iso, ei kelpaa kuin lähitaisteluun lyömäaseena.

Vierailija
18/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa jaa. Että niinku kuokka ei pysy kädessä jos pitäisi puoli hehtaaria itelleen perunaa ja porkkanaa ja sipulia ja viljaa kasvattaa talveksi? No siinä tapauksessa kannattaa antautua.

No siinä huutelee yksi joka ei takuulla ole kuokkaa käyttänyt. Jos olisit, tietäisit miten raskasta työtä se on. Vai puoli hehtaaria pitäisi kuokkia käsin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi